Особливості діяльності Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні як допоміжного органу при Президентові України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Особливості діяльності Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні як допоміжного органу при Президентові України Перший заступник Голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні Олена ТЕРТИШНА www.municipal.gov.ua
Нормативно-правове забезпечення діяльності Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні 24 червня 2010 року Указом Президента №723/2010 Фонд сприяння місцевому самоврядуванню реорганізовано у Державний фонд сприяння місцевому самоврядуванню в Україні. Державний фонд сприяння місцевому самоврядуванню в Україні є допоміжним органом при Президентові України.
РОЗШИРЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ РЕГІОНІВ - ЯК ПОЧАТОК РЕФОРМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ «Ефективна економіка, покращення життя людей, будівництво сильної держави - це наші цілі», - сказав В.Янукович. «Я - прихильник посилення місцевого самоврядування», - наголосив Президент. Інтерв'ю для спільного проекту New York Times, News Service и «Сегодня Мультимедиа» - альманаху «Україна і світ 2012. Глобальний порядок денний», 24.01.2012
ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ЩОДО РОЗВИТКУ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ - удосконалення взаємодії органів державної влади з органами місцевого самоврядування: - реалізація реформи місцевого самоврядування; - системне вдосконалення моделі місцевої влади; - проведення адміністративно-територіальної реформи; - подолання міжрегіональних диспропорцій,; - забезпечення збалансованого соціально-економічного розвитку регіонів; - підвищення їх конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості Указом Президента України №553/2010 утворено Раду регіонів як консультативно - дорадчий орган при Президентові України, яка розглядає питання розвитку місцевого самоврядування в Україні
Співробітництво по лінії Україна – Рада Європи Євроінтеграція Рада Європи (47 країн-членів) Україна країна-член РЄ з 1995 р.
Україні – європейські принципи та стандарти Вдосконалення системи місцевого самоврядування Конгрес місцевих і регіональних влад Ради Європи (секретаріат делегації України в Конгресі) Загальноєвропейські принципи функціонування місцевого самоврядування
Про результати проведення Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування у 2011 році
Учасники Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування у 2011 році
Актуальні проблеми місцевого самоврядування: організація ефективної системи надання послуг населенню – 37; розвиток ефективних механізмів управління – 68; розробка та реалізація інвестиційної політики місцевого самоврядування – 10; реформування системи житлово-комунального господарства – 56; розвиток мережі громадського транспорту – 16; удосконалення системи планування, забудови та благоустрою населених пунктів – 36; удосконалення механізмів громадського порядку та охорони довкілля – 30; розвиток туристичної діяльності та курортної справи – 35;
впровадження механізмів ефективного використання фінансових, земельних, майнових та інших ресурсів – 32; розробка та реалізація проектів у енерго- та ресурсобереженні, у тому числі - у житлово-комунальній сфері – 90; розвиток підприємництва – 13; модернізація інженерної інфраструктури – 107; реформування системи охорони здоров'я – 37; освітні реформи – 34; в рамках підготовки до "Євро-2012", розвиток фізичної культури і спорту – 32; освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку місцевого самоврядування – 23; збереження історичної та культурної спадщини – 49; інші – 20.
Методологія підготовки проектів та програм Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування
УЧАСНИКАМИ КОНКУРСУ Є Категорії учасників та максимальний розмір гранту: І-а категорія (максимальний розмір гранту – до 100 000 грн.) ІІ-а категорія (максимальний розмір гранту – до 200 000 грн.) ІІІ-а категорія (максимальний розмір гранту – до 500 000 грн.) V-а категорія (максимальний розмір гранту – до 1 000 000 грн.) V-а категорія (максимальний розмір гранту – до 1 500 000 грн.)
Організація ефективної системи надання соціальних послуг населенню Розвиток ефективних механізмів управління Удосконалення процедури прийняття рішень органами місцевого самоврядування Розробка пропозицій щодо розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів Розробка та реалізація інвестиційної політики місцевого самоврядування Реформування системи житлово-комунального господарства Розвиток мережі громадського транспорту Удосконалення системи планування, забудови та благоустрою населених пунктів Актуалізація напрямів
Удосконалення механізмів організації громадського порядку та охорони довкілля Розвиток туристичної діяльності та курортної справи Впровадження механізмів ефективного використання фінансових, земельних, майнових та інших ресурсів розвитку місцевого самоврядування Розробка та реалізація проектів (програм) з енерго- та ресурсозбереження, у тому числі у житлово-комунальній сфері Розвиток підприємництва Модернізація інженерної інфраструктури Підвищення безпеки життя, зменшення ризику виникнення природних та техногенних катастроф на території адміністративно-територіальної одиниці Реформування системи охорони здоров’я, освіти та соціального забезпечення Освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку місцевого самоврядування
ГОЛОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОЕКТІВ (ПРОГРАМ) Проекти (програми) мають передбачати: розробку методології інноваційних підходів до вирішення питань місцевого значення; здійснення окремих організаційно-технічних заходів; підвищення рівня безпосередньої участі жителів у здійсненні місцевого самоврядування; використання сучасних управлінських технологій;
запровадження нових механізмів розв'язання проблем територіальних громад; врахування пріоритетних напрямів програм соціально-економічного розвитку регіону; бюджет проекту має передбачати фінансування з місцевого бюджету, державного бюджету (фонду Конкурсу) та з боку організацій-партнерів.
Зразок опису інноваційної пропозиції 1. Короткий опис 2. Стан інновації 3. Практичне застосування 4. Основні якісні характеристики 5. Власна оцінка науково-технічного рівня даної пропозиції 6. Права інтелектуальної власності 7. Наукові публікації авторського колективу за тематикою проекту /програми (якщо є) 8. Тип очікуваної співпраці у реалізації пропозиції (якщо це передбачено проектом / програмою) 9. Стадія готовності до реалізації проекту (програми)
Планування кошторису видатків Кошторис видатків на реалізацію проекту (програми) може передбачати: кошти, необхідні для отримання кваліфікованої експертної допомоги зі спеціалізованих питань; кошти на розробку технічної документації; кошти на здійснення організаційно-технічних заходів; кошти на придбання технічного устаткування; тощо.
Використання коштів фонду Конкурсу: обсяг фінансового запиту за проектом з фонду Конкурсу не перевищує 80% від загального бюджету проекту
Додаткові вимоги щодо використання коштів фонду Конкурсу до проектів IV-ї та V-ї категорій, фінансовий запит яких з фонду Конкурсу перевищує 500 000 грн. Видатки розвитку з коштів фонду Конкурсу повинні становити не менше як 90 % від суми фінансового запиту. Капітальні видатки з коштів фонду Конкурсу повинні становити не менше як 75% у складі видатків розвитку.
ІНСТРУКЦІЯ ТА АПЛІКАТИВНА ФОРМА З ПІДГОТОВКИ ПРОЕКТУ (ПРОГРАМИ) Мета ап.ф. - стандартизація форми проекту (програми). Завдання ап.ф. - необхідність зорієнтувати розробника проекту (програми) чітко обґрунтувати актуальність проблеми.
ОСНОВНІ КРИТЕРІЇ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ПРОЕКТІВ (ПРОГРАМ) - ПЕРЕМОЖЦІВ інноваційний потенціал проекту (програми); наявність чіткого плану і механізмів розв'язання існуючих проблем; наявність якісних та кількісних критеріїв оцінки успішності реалізації проекту; обґрунтованість вартості реалізації відповідного проекту або програми у порівнянні з аналогічними проектами та програмами інших учасників конкурсу.
ПРОЕКТ (програма) має містити: Заяву Реєстраційну картку проекту (програми) Зміст проекту Проект (програма) Бюджет проекту (програми) Додатки ВИМОГИ З ПІДГОТОВКИ ПРОЕКТУ (ПРОГРАМИ)
Проект (програма) 1. ДОКЛАДНИЙ ОПИС ПРОЕКТУ 1.1. Опис та соціально-економічний аналіз проблеми, на розв'язання якої спрямовано проект (не більше 3 стор.). 1.2. Мета та завдання проекту (не більше 1 стор.). 1.3. Технологія досягнення цілей (виконання завдань проекту, не більше 4 стор.).
1.4. План-графік реалізації заходів проекту (не більше 2 стор.); 1.5. Очікувані результати проекту (не більше 2-х стор.): Надати наступні характеристики: а) фінансова сталість; б) інституційна сталість в) політична сталість
БЮДЖЕТ ПРОЕКТУ (додаток №1) Бюджет проекту складається за формами № 1 та № 2 Зазначена вимога щодо складення й ретельного опрацювання бюджету за наведеними формами підлягає суворому дотриманню. Розробник проекту повинен пам’ятати, що його бюджет буде обов’язково проаналізований кожним з членів експертної комісії, що перевірятимуть проекти.
ЛОКАЛЬНИЙ КОШТОРИС пропонується складати у довільній формі, але з обов’язковим дотриманням розрахунків та калькуляцій, що є загальноприйнятими для складення відповідної документації (додаток №3)
Інформація про партнерські організації (юридичні особи) Ця форма має бути заповнена для кожної з організацій-партнерів. Таблицю можна збільшити для включення до неї більшого числа партнерів. (додаток №5) РЕЗЮМЕ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТУ(ПРОГРАМИ) (фізичні особи) (Додаток №6)
АНОТАЦІЯ ПРОЕКТУ назва проекту; актуальність проекту; основна проблема проекту; інноваційна, соціально-економічна спрямованість та реальна можливість його виконання; перелік заходів проекту; очікувані результати проекту; цільові групи проекту; обсяг коштів, необхідних для реалізації проекту та джерела його фінансування; організації-партнери, співвиконавці проекту.
Останній термін подання проектів (програм) – 15 червня 2012 р. 01133, м.КИЇВ,бульвар Лесі Українки 26, корпус "А“, кімн.707. Контактний телефон/факс: (044) 285-77-58 E-mail: fond713@ukr.net Веб-сайт: www.municipal.gov.ua
Схожі презентації
Категорії