Концепції реформ адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Для забезпечення високої якості життя людини не залежно від місця її проживання необхідно: Відкрити дорогу для розвитку бізнесу по всій території України; Зменшити дотаційність територіальних громад; Ліквідувати дублювання повноважень органів публічної влади різних рівнів адміністративно-територіального устрою; Звільнити виконавчу владу від невластивих їй функцій і передати більшість повноважень місцевому самоврядуванню; Але це не можливо без проведення реформи адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування!
АТУ: загрози та виклики Європа, США: 2-4% населення зайняті в сільському господарстві, 20% проживають в сільській місцевості Україна: 31% проживають в сільській місцевості, щороку частка сільського населення зменшується на 0,2%. Безробіття на селі значно вище від міста; Села в радіусі понад 15 км від місць роботи мешканців безлюдніють, занепадає мережа соціальних установ; Міста не мають можливості розвивати нове виробництво. С\г виробникам потрібен простір без адмінбар”єрів Система управління через заплутаність АТУ є не ефективною Провести адміністративну реформу на регіональному та місцевому рівні, а так само досягнути спроможності більшості територіальних громад через їх надмірну подрібненсть не можливо
УКРАЇНА Райони Село Автономна Республіка Крим Області Міста зі спеціальним статусом Київ та Севастополь Міста республіканського значенння Райони Райони міста Міста обласного значення Селище Село Селище Місто районного значення Райони міста Село Селище Місто районного значення Село Селище Райони* Місто районного значення Село Селище Місто районного значення Райони міста Селище Село Селище Місто районного значення Село Селище Місто районного значення *Примітка: Свердловський район Луганської області підпорядкований Свердловській міськраді, Краснолиманський район Донецької області – Краснолиманській міськраді
Вибір принципу створення громад: соціальний чи соціально-економічний? Соціальний – створення громад за принципом наявності бюджетної інфраструктури Спосіб формування – об’єднання поселень Середній розмір сільської громади – 5 тис. чол. Максимальна відстань від центру – 8 км, середня – 5 км. Середня кількість поселень – 7 (основний в проектах 2005 року) Соціально-економічний – створення громад навколо центру економічної активності Спосіб формування – розукрупнення районів Середній розмір сільської громади – 9 тис. чол. Максимальна відстань від центру – 15 км, середня – 11 км. Середня кількість поселень – 16 (основний в проекті 2008 року)
Повноваження МДА Власні: здійснення виконавчих функцій по деяких повноважень ( в першу чергу програм соціального захисту) Координаційні: координація територіальних органів ЦОВВ в межах районів та областей (в першу чергу, силових міністерств); Контрольні: здійснення нагляду за законністю актів місцевого самоврядування та якістю надання ОМС децентралізованих публічних послуг.
Основні повноваження АТО Громада Освіта – середня, дошкільна Охорона здоров’я – первинна, профілактика, СШД Культура – загальні програми Соціальна допомога (терцентри) Благоустрій території, ЖКГ, дороги в межах поселень, комунальний транспорт Район Освіта – школи-інтернати Охорона здоров’я – стаціонар загального профілю Область Освіта – професійно-технічна Охорона здоров’я – спеціалізована допомога Культура – спеціалізовані заклади Соціальна допомога -спеціалізовані заклади Соціально-економічний розвиток
Перший етап – підготовчий (можливий термін – 2011 рік) розроблення та затвердження Концепції; розрахунок поточних та капітальних видатків, кадрових переміщень; розроблення проектів та прийняття необхідних для реформи нормативно-правових актів; утворення урядового органу зі здійснення реформи; створення територіальних підрозділів з проведення реформи; моделювання адміністративно-територіальних одиниць у всіх регіонах; кадрова підготовка службовців
Другий етап – формування соціально-політичної бази реформи (можливий термін – 2011-2012 роки) просвітницька, інформаційна кампанія; укладення політичної угоди про здійснення реформи між основними парламентськими фракціями, Президентом та Урядом; запровадження системи фінансових та інших стимулів для формування громад на добровільній основі відповідно до умов, визначених Концепцією; формування громад на добровільній основі відповідно до умов, визначених Концепцією на основі чинного законодавства; розроблення соціальних стандартів надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування;
Третій етап – утворення громад, упорядкування районного поділу (можливий термін – жовтень, 2012 рік) завершення утворення громад на основі ухвалених законів; проведення виборів до рад новостворених громад у 2012 році; передача повноважень новоутвореним радам від сільських, селищних, міських рад, органів виконавчої влади відповідно до закону; перехід новостворених громад на прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом України; створення нових районів відповідно до критеріїв їх формування; реорганізація районних державних адміністрацій.
Четвертий етап – розширення повноважень органів місцевого самоврядування районів та регіонів 2013-2015 роки ухвалення змін до Конституції України; обрання районних рад та формування їх виконавчих органів; упорядкування у разі необхідності меж областей; реорганізація обласних державних адміністрацій; обрання обласних рад та формування їх виконавчих органів.
Очікувані позитивні наслідки від впровадження реформи АТУ та МС Упорядкування адміністративно-територіальних одиниць, їх уніфікація, систематизація, забезпечення порівняльності; Підвищення ефективності використання бюджетних коштів, ріст доходної частини місцевих бюджетів; Покращення якості надання соціальних послуг населення; Створення просторової основи регіонального розвитку Пожвавлення залучення інвестицій; Покращення управління земельними ресурсами; Удосконалення системи управління територіями з боку ЦОВВ.
Схожі презентації
Категорії