Державно-приватне партнерство (ДПП) у Франції
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ФРАНЦІЯ - УКРАЇНА Державно-приватне партнерство (ДПП) у Франції http://www.oieau.org Contact : b.picon@oieau.fr Office International de l ’Eau PARIS
Законодавча база 2. Різні форми ДПП 3. Ринок ДПП та його учасники 4. Умови успіху ДПП Office International de l ’Eau PARIS
Основи ДПП (передача функцій) Історія: Спочатку передачу функцій використовували для будівництва об'єктів інфраструктури згідно із договорами концесії (1550) Приватні фонди для фінансування об'єктів інфраструктури Технічні інновації У середині 19-го століття з'являються підприємства з водопостачання та водовідведення Законодавча база: Обмежені сферою комунальних послуг Відповідальність за послуги з водопостачання та водовідведення лежить на органах місцевого самоврядування Спеціальний закон, що визначає процедуру передачі функцій, яка відрізняється від звичайного оголошення тендеру на інші послуги Office International de l ’Eau PARIS
Міжнародне визначення ДПП ДПП: « будь-яка угода між державними та приватними зацікавленими сторонами » водокористувач/споживач Місцеві органи влади Приватний партнер Водопостачання / Водовідведення Державно-приватне партнерство Office International de l ’Eau PARIS
Французьке визначення передачі функцій з надання комунальних послуг Законодавче визначення (Загальний кодекс законів про органи місцевого самоврядування) «Передача функцій з надання комунальних послуг оформлюється контрактом, згідно з яким держава установа доручає управління комунальними послугами, що знаходяться у сфері її відповідальності, комунальному або приватному оператору. Оплата роботи оператора значною мірою залежить від результатів управління цими послугами. Оператору може бути доручено будівництво мережі та / або купівля усього необхідного для надання таких послуг Критерії комунальних послуг Критерії оплати Office International de l ’Eau PARIS
Оцінка законодавчої бази До 1992: юридична порожнеча Звіт БУШРІ (1992) = Оцінка ситуації Закон про воду (1992) = Технічна та фінансова база Бюджет для водопостачання та водовідведення Закон про чесну конкуренцію (1993) = Розробка спеціальної процедури для переговорів при підписанні договорів Закон “БАРНЬЄ” та закон “МАЗО” (1995): прозорість Закон сприяння демократії (2002) = інформування та залучення споживачів до прийняття рішень Office International de l ’Eau PARIS
Презентація раді звіту про вибір способу управління Обговорення із комітетом споживачів питань надання місцевих комунал.послуг Розгляд способу управління Обговорення складу тендерного комітету (ТК) Публікація оголошення про тендер Термін подачі заяв ТК відкриває заяви та оцінює їх ТК визначає список учасників, які можуть брати участь далі у тендері. Обраним заявникам надсилають тендерну документацію Термін подачі пропозицій. ТК відкриває пропозиції ТК аналізує пропозиції, складає звіт Голова ТК проводить переговори із одним або кількома учасниками. Голова ТК виносить раді пропозицію укласти договір із одним із учасників тендеру. Обговорення вибору. Підписання договору. Порядок встановлення ДПП Оголошення про тендер Прийом та оцінка заяв Прийом та відкриття пропозицій Аналіз пропозицій, проведення переговорів Вибір оператора 1 місяць 2 місяці 15 днів * Office International de l ’Eau PARIS
Заборона просити у користувачів завдаток Оцінка відновлюваних робіт у договорах, що передбачають такі зобов'язання Інвентаризація активів на початку та в кінці дії договору Наприкінці дії договору можливість повернення коштів, що передбачені договором на відновлювані роботи, які не були реалізовані протягом його дії. Передача органам місцевого самоврядування технічної та комерційної інформації про надання послуг наприкінці дії договору Зміни внаслідок нового закону про воду (2006) Office International de l ’Eau PARIS
1. Законодавча база 2. Різні форми ДПП 3. Ринок ДПП та його учасники 4. Умови успіху ДПП Office International de l ’Eau PARIS
Варіанти управління службами водопостачання та водовідведення для органів місцевого самоврядування Поступова передача повноважень Пряме управління органами місцевого самоврядування Договори про управління Договори про оренду Договори про концесію Office International de l ’Eau PARIS
Різні форми ДПП Тип Договору Капітальні інвестиції Власність активів Експлуатація та обслуговування мережі Комерційні ризики Договори із користувачами Тривалість Договір про управління комунальні комунальна приватні комунальні комунальні 3-5 років Договір про оренду комунальні & приватні комунальна приватні приватні приватні 10-15 років Договір про концесію приватні комунальна приватні приватні приватні 20-30 років Office International de l ’Eau PARIS
Договори про управління: взаємодія сторін Тарифи встановлюють органи місцевого самоврядування Office International de l ’Eau PARIS
Договори про оренду та концесію: взаємодія сторін Тарифи встановлюються згідно з Договорами за результатами переговорів Office International de l ’Eau PARIS
1. Законодавча база 2. Різні форми ДПП 3. Ринок ДПП та його учасники 4. Умови успішності ДПП Office International de l ’Eau PARIS
29 000 служб з водопостачання та водовідведення у 2006 з них 8 882 передані в управління, переважно через Договори оренди Договори про передачу функцій з надання комунальних послуг з ВВ у 2006 році (по всій території Франції) Питна вода водовідведення Office International de l ’Eau PARIS
Розподіл управління (2006) водопостачання (населення, що обслуговується: 63,2 млн.) водовідведення (населення , що обслуговується : 51 млн.) Комунальні оператори 28% населення 45% населення Приватні оператори 72% населення 55% населення Office International de l ’Eau PARIS
Розподіл між приватними операторами BIPE/FP2E – Les services collectifs d’eau et d’assainissement en France, données 2006 (Janvier 2008) Питна вода Водовідведення К-сть населення, що обслуговується – 63,2 млн. К-сть приєднаних споживачів – 51 млн. Office International de l ’Eau PARIS
Умови функціонування ринку ДПП Розмаїття контрактів (кілька на кожен орган місцевого самоврядування) Скорочення терміну дії контрактів Тиск з боку політиків та медіа (перехід від ДПП до прямого управління з Парижу / Статути асоціації користувачів) Підвищення впливу користувачів Прозорість і контроль Ціна і принципи Лобі приватних операторів Об'єднання органів місцевого самоврядування Office International de l ’Eau PARIS
Сприятливий для ДПП контекст Збільшення відповідальності органів місцевого самоврядування, можливість зменшення боргу Очистка та реалізація води з використанням більш складних технологій (за виключенням невеликих об'єктів) Залучення приватних операторів: спосіб покращити ефективність мережі (технічний і фінансовий контроль, гнучкість в управлінні кадрами тощо) та збільшення частки технічних й фінансових ризиків Office International de l ’Eau PARIS
1. Законодавча база 2. Різні форми ДПП 3. Ринок ДПП та його учасники 4. Умови успішності ДПП Office International de l ’Eau PARIS
Умови успішності договорів Органи державної влади мають здійснювати суворий контроль над оператором 1 Технічна оцінка: Перевірка показників ефективності (індикаторів) Доступ до інформації Зобов'язання по договору Дотримання законодавства 2 Фінансова оцінка: передбачені договором механізми перегляду цін Фінансовий аудит (прозорість обліку) Контроль є основоположним у забезпеченні довіри та партнерства Office International de l ’Eau PARIS
Ключові положення договору У договорі має бути точно описано межі послуг, що надаватимуться, та їх периметр Оновлення: точне визначення категорії задіяних активів, а також юридичної та фінансової бази Завдання – Заходи – Покарання Потік інформації Методи контролю Підготовка до завершення дії договору Можливість внесення змін у договір – для забезпечення його гнучкості Рівень окупності , якщо до рахунка, який виставляє оператор, включено частку органу місцевого самоврядування Office International de l ’Eau PARIS
Схожі презентації
Категорії