Розв"язування текстових задач
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Учень…це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити К.Д.Ушинський Розв'язування текстових задач
маємо cформувати вміння застосовувати ділення до розв’язування текстових задач; - ефективно використовувати урок; - творчо підходити до роботи; використовувати свої знання у нових ситуаціях; - активно співпрацювати, виховувати культуру спілкування, віру у власні сили. М Е Т А
«У» - усміхненими; «С» - спокійними; «П» - прогресивними; «І» - ініціативними; «Х» - хоробрими. У С П І Х У !
Складові успіху: Допомога; Знання; Хоробрість; Уважність; Мета; Співпраця; Самоконтроль; Досконала підготовка;
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля: Красива, дивовижна і єдина. Усе тут дороге: ліс, гори і поля, бо це Вітчизна наша —Україна!
Д. Пойа (1887-1985) Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх!
В задачах на рух розглядаються три взаємопов’язані величини: S – відстань (пройдений шлях), t – час руху, v – швидкість – відстань, пройдена за одиницю часу. Задачі на рух
Група «Історики-дослідники» Відстань між островами Акулячий і Китовий дорівнює 48 морських миль. Від цих островів одночасно в одному напрямі відчалили фрегати «Відважний»,на чолі з капітаном Синдбадом і капітан Врунгель на «Блискавичному», причому Синдбад з командою ішов попереду «Блискавичного». «Відважний» проходив за годину 12 миль,а капітан Врунгель на «Блискавичному» - 18 миль. Через скільки годин «Блискавичний » наздогнав «Відважного»? ( 1 морська миля 1852 м).
Розв'язання: 1).18-12=6 миль/год – на стільки зменшувалась відстань між ними; 2).48:6=8 год – час за який Блискавичний наздогнав Відважного. Відповідь: через 8 годин
Група «Господарі -практики» робота в парах Група «Господарі -практики» робота в парах Фермери Петро Працелюб та Іван Працьовитий зібрали урожай яблук та груш. Вирішили продати урожай. Привезли на ринок 420 кг яблук і 180 кг груш у 50 однакових ящиках. Скільки було ящиків з яблуками і скільки з грушами?
1) Скільки кг фруктів разом привезли фермери? 2) Скільки кг фруктів в одному ящику? 3) Скільки ящиків з яблуками? 4) Скільки ящиків з грушами? 5) Записати відповідь
Перевірка: 1).420+180=600 кг фруктів разом привезли фермери; 2).600:50=12 кг в одному ящику; 3).420:12=35-ящиків з яблуками; 4).180:12=15-ящиків з грушами Відповідь:35 ящиків та 15 ящиків
При розв’язуванні задач на зустрічний рух доцільно використовувати поняття «швидкість зближення»
Група «Всезнайки-жартівники». Із сіл Клинове і Калинове, відстань між якими дорівнює 136 км, виїхали одночасно назустріч один одному козаки Грай та Око. Грай рухався зі швидкістю 16 км/год. З якою швидкістю їхав козак Око,якщо козаки зустрілися через 4 год після виїзду,де їх зустрічав козак Тур?
Розв'язання: І спосіб. 1.З якою швидкістю наближалися один до одного козаки? 136:4=34(км/год); 2.З якою швидкістю їхав козак Око? 34-16=18 км/год Відповідь:18 км/год ??
Самостійно я працюю, помилок не буде – факт! Я уважно поміркую й вийде добрий результат! Робота на листочках з друкованою основою
ІІ спосіб. 1)Скільки км проскакав козак Грай за 4 год? 2)Скільки проскакав козак Око, якщо відома відстань між селами? 3)Яка швидкість козака Око? 4)Записати відповідь.
Підсумки уроку Мудрець сказав: “Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий
Домашнє завдання Скласти задачу і подати її умову у вигляді малюнка.Додати розв’язання. Підготуватися до конкурсу домашніх завдань.
Стежина в’ється поміж хлібами. Веду розмову із колосками. Волошки сині, маки червоні Так і торкаються в моєї долоні. І вся ця краса і велич природи для тебе, людино, тобі радіє, тебе вітає, тебе благословляє…
Група «Всезнайки-жартівники» Задача №1. Баба - Яга вирішила смачно пообідати і відправилась в гості. До кого Як ви думаєте? Так до Івасика – Телесика. Вона так хотіла їсти, що вирішила летіти в ступі, а пролетівши за 4 год 276 км ,ступа зламалась. Далі вона взулась в чоботи-скороходи і за 6 год пробігла 156 км.То на скільки швидкість ступи більша за швидкість чобіт-скороходів? І як ви думаєте чи смачно пообідала бабуся - ягуся?
Розв'язання: 1. З якою швидкістю Баба-Яга пролетіла у ступі? 276:4=69(км/год) 2. З якою швидкістю Баба-Яга пройшла решту шляху в чоботах? 156:6=26(км/год) 3. На скільки швидкість ступи більша за швидкість чобіт-скороходів? 69-26=43(км/год) Відповідь: на 43 км/год
І випадок Два об’єкта починають одночасно рухатися один одному назустріч ІІ випадок Два об’єкта одночасно починають рухатися в протилежних напрямах ІІІ випадок Два об’єкта одночасно починають рухатися в одному напрямі Які можуть бути випадки в задачах на рух?
Додаткове завдання для тих, хто любить математику Бабуся порахувала,якщо дати онукам по 4 яблука,то 3 яблука залишиться,а якщо роздати по 5 яблук,то 2 яблука не хватить. Скільки онуків у бабусі?
Розв’язання : Якщо бабуся роздасть внукам по 4 яблука,то у неї ще останеться 3,щоб добавить 3 дітям по одному яблуку. В цьому випадку 3 дітям дістанеться по 5 яблук а так як за умовою 2 яблука не хватає,якщо роздати по 5,значить у бабусі ще 2 онуки. Відповідь:у бабусі 5 онуків.
Cписок використаних джерел Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Видавництво "Гімназія", м.Харків, 2005 Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Рабіновнч Ю. М, Якір М. С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 5 класу. — X.: Гімназія, 2007.— 128 с. Бабенко С. П. Уроки математики. 5 клас. / С. П. Бабенко. — X.: Вид. група «Основа», 2007. - 320 с. Скляренко О. В. Математика. 5 клас. Задачі для розвитку мислення.— Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006.— 96 с
Схожі презентації
Категорії