Порівняння раціональних чисел
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
На цьому занятті ти маєш: Навчитися порівнювати від’ємні числа; Навчитися порівнювати додатні та від’ємні числа; Навчитися порівнювати раціональні числа. Виконай вправи: На додатний напрям. Число 2 лежить лівіше числа 5, число лежить правіше числа 3,5. Для перевірки натисни на сову
5. Знайдіть модуль чисел -3,5; 6,3; 0; a (число a - від'ємне). 6. Які числа ти вмієш порівнювати? 7. Порівняй: 21 і 39 17,314 і 17,323 Для перевірки натисни на приклад Для перевірки натисни на рисунок │-3,5│=3,5; │6,3│=6,3; │0│=0; │a│= - a Натуральні, десяткові дроби, звичайні дроби
Насправді від'ємні числа для тебе поки що не більше ніж символи – числа зі знаком «мінус», а право називати їх числами ми одержимо тоді, коли навчимося порівнювати будь – які раціональні числа і виконувати над ними звичайні арифметичні дії. А втім, і цього мало: правила порівняння і правила дій з раціональними числами повинні мовби продовжувати відповідні правила із «старими», тобто додатними, як ми їх тепер називаємо, числами. Нарешті, - і це, може, найголовніше – дії над раціональними числами повинні бути такими, щоб за їх допомогою можна було розв’язувати практичні завдання, завдання «життя».
Ти знаєш, що на координатному промені з двох чисел більше число розташоване правіше, а менше – лівіше. Цю саму властивість має й координатна пряма. На координатній прямій більше число розташоване правіше, а менше – лівіше. Наприклад, точка А(2) розташована правіше, ніж точка В(-7). Тому 2 > -7. І це природно: адже, якщо вночі температура була -7оС, а вдень стала 2оС, то ми кажемо, що температура підвищилась, тобто збільшилась. Тому будь – яке від'ємне число менше додатного числа. Точка М(-6) лежить лівіше від точки N(-1), тому -6 < -1. При цьому зауважимо, що │-6│ >│-1│. Можна зробити висновок: з двох від'ємних чисел менше те, модуль якого більший. На координатній прямій число 0 розташоване лівіше від будь – якого від'ємного числа. Отже, будь – яке від'ємне число менше від нуля, будь – яке додатне число більше за нуль.
Якщо a – додатне число, то це коротко можна записати так: a > 0. Якщо a – від'ємне число, то пишуть a < 0. Якщо a – невід'ємне число, то пишуть a ≥ 0 (читають: «a більше, або дорівнює нулю»). Якщо a – недодатне число, то пишуть a ≤ 0. Приклади: Які з даних нерівностей є правильними: 5 ≥ 3; -8 ≤ 4; 5 ≥ 5? Кожна з наведених нерівностей є правильною. Для перевірки натисни на малюка
Давай потренуємось! Порівняй числа: 37 і 78; -37 і 78; 37 і -78; -37 і -78. 37 < 78 - 37 < 78 37 > - 78 - 37 > - 78 Порівняйте числа: - 58 1020 Для перевірки натисни на метелика Для перевірки натисни на квітку
Розташуй числа у порядку збільшення і розшифруй слова. Що вони означають? Для перевірки натисни на малюка Для перевірки натисни на малюка Трапеція – геометрична фігура Трикутник – геометрична фігура Я Ц Е Р А Т І П 8,5 -2,19 -2,9 -15 -16,4 3 -9,2 Т Т И Р Н И К У К -7,8 -60 0 -0,4 -39,6 5,6 -21,5 Т Р А П Е Ц І Я -16,4 -15 -9,2 -2,9 -2,19 3 8,5 Т Р И К У Т Н И К -60 -39,6 -21,5 -7,8 -0,4 0 5,6
Постав замість квітки знак < або знак >: Для перевірки натисни на квітку На координатній прямій позначили числа a, b, c, d. Порівняйте числа: a і b; c і d; 0 і c; b і c; – d і 0; – b і a. a < b c < d 0 < c b < c - d < 0 - b > a Для перевірки натисни на світлячка
Познач на координатній прямій точки, які відповідають умові: a – від'ємне число, b – додатне та │a│>│b│; a – додатне число, b – від'ємне та │a│>│b│. Для перевірки натисни на рисунок Підведення підсумків Дай відповідь на питання: Як розташоване на координатній прямій більше число по відношенню до меншого? Яке число більше: додатне чи від'ємне? Що більше – додатне число або 0? Що більше – від'ємне число або 0? Якщо в тебе виникли складнощі при відповіді на дані питання, пропонуємо тобі ще раз опрацювати матеріал даного заняття або скористатися Інтернет – ресурсами, посилання на які ти зможеш знайти на наступному слайді Опрацювати матеріал ще раз
Домашнє завдання: Виконати тест для самоперевірки №7 Інтернет - ресурси: http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/Naukova_robota/data/Konkursu/2009_2010/boychyk_2009_2010/matematuka/6_klas/mat_06_roz_6.html http://www.testportal.if.ua/subject.php?tutor=211
Схожі презентації
Категорії