Підготовка до табличного множення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План Підготовча робота до введення арифметичної дії множення. Ознайомлення з арифметичною дією множення. Складання таблиці множення.
Література С. О. Скворцова. Методика викладання математики в другому класі – Одеса: Фенікс, 2011. – 261 с.
Етапи формування поняття арифметичної дії множення І етап – підготовча робота до введення поняття арифметичної дії множення. ІІ етап – ознайомлення з арифметичною дією множення. ІІІ етап – табличне множення.
На етапі підготовчої роботи лічимо групами (двійками, трійками, четвірками тощо) наводимо приклади із життя ( лічба п’ятикопійкових монет, лічба учнів по два в парах, лічба паличок із яких складено трикутники тощо) розв’язування задач
Щоб показати необхідність знаходження однакових доданків учням пропонуємо задачі виду: Мама купила три пучки моркви, у кожному пучку по 4 морквини. Скільки всього морквин купила мама?
На етапі ознайомлення з арифметичною дією множення За партою сидять по два учні. Скільки учнів сидить за чотирма партами? По 2 взяти 4 рази ? Розв’язання 2+2+2+2=8 (уч) 2 . 4 = 8 ( уч. )
Перевіряємо, чи істинні рівності 25 . 3 = 75, оскільки ... 33 . 3 = 99, оскільки ... 42 . 2 = 84, оскільки ...
Етап складання таблиці множення Таблиці множення складаємо за сталим першим множником чи сталим другим множником. 2 . 2 = 2+2 2 . 3 = 2 + 2 + 2 3 . 2 = 3 + 3 2 . 4 = 2 + 2 + 2 + 2 4 . 2 = 4 + 4 ..............................………………………………. 2 . 9 = 2+2+2+2+2+2+2+2+2 9 . 2 = 9 + 9
Різні способи обчислення табличних результатів спосіб на підставі конкретного змісту дії множення: 3 . 4 = 3 + 3 + 3 + 3 = 12 спосіб на підставі переставної властивості множення: 3 . 4 = 4 . 3 = 12 спосіб на підставі попереднього значення: 3 . 4 = 3 . 3 + 3 = 12 спосіб на підставі наступного значення: 3 . 4 = 3 . 5 – 3 = 15 – 3 =12 спосіб групування: 3 . 4 = 3 . 2 + 3 . 2 = 6 + 6 = 12 спосіб послідовного множення: 3 . 4 = 3 . 2 . 2 = 6 . 2 = 12
Висновок: Cистема різноманітних завдань, спрямованих на запам’ятовування табличних результатів: 1. Прочитайте результати таблиці множення по порядку. Що цікавого ви помітили? На скільки кожний результат більший від попереднього? Чому? Назвіть результати таблиці напам’ять по порядку. 2. Розкажіть таблицю множення по порядку. Використовуючи переставний закон множення назвіть результати яких ще випадків множення відомі? 3. На скільки кожен попередній результат менший від наступного? Чому? Назвіть результати таблиці напам’ять від найбільшого до найменшого.
4. Використовуючи знання наступного та попереднього значення відтвори певний табличний результат. 5. Порівняй математичні вирази: 2 . 7... 2 . 8 3 . 5...3 . 4 + 3 7 . 3...7 . 4 – 7 6. Продовжити ряд чисел: 6. 9. 12. 15. 18... 7. Замінити числа добутком двох чисел: 24, 18, 12...
Схожі презентації
Категорії