Видатні живописці Іспанії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ель Греко ( 1541 1614), великий іспанський живописець, архітектор і скульптор. Грек з острова Крит, Ель Греко після 1560 р. приїхав у Венецію, з 1570 р. працював у Римі. У Венеції й Римі Ель Греко опанував прийоми олійного живопису, передання простору й перспективи узагальненим широким мазком; особливості венеційського колоризму. Вигнання торговців із храму. 1570
Розквіт таланту Ель Греко настав в Іспанії, куди він переїхав близько 1577 року. У зрілій творчості живописця Ель Греко в ілюзорно-безмежному просторі стираються грані між землею і небом, реальні образи одержують витончено-духовну інтерпретацію. Свята родина. 1590–1595
Різкі ракурси й неприродно витягнуті пропорції в картинах художника часом створюють ефект стрімкої зміни масштабу фігур і предметів, вони раптово виростають або зникають у глибині картинного простору. Поховання графа Оргаса. 1586–1588
Поховання графа Оргаса. 1586 1588 Гостра емоційність образного ладу характерна для картинних образів і портретів Ель Греко, позначених тонкою психологічною проникливістю.
Риси ірреальності, містичності наростають у пізніх картинах Ель Греко. Зняття П’ятої печатки. 1610 1614
Мучеництво святого Маврикія. 1580 1582 (фрагмент) Позначена напруженим прагненням до вираження піднесено-драматичних поривів людського духу, творчість Ель Греко в XVII XIX століттях була забута й заново відкрита тільки на початку XX століття. Піднесена натхненність образів, містична екзальтація наближають мистецтво Ель Греко до маньєризму і виражають кризовий стан художньої культури Пізнього Відродження.
Дієго Веласкес (1599 1660) Веласкес народився в Севільї в 1599 р., у небагатій дворянській родині вихідців із Португалії.
Граф Оліварес. 1625 Веласкес створив цілу галерею портретів придворних, діячів іспанської культури: драматурга Лопе де Веги, Тірсо де Моліни й Кальдерона, поета Кеведо.
Натхненним артистизмом, сміливістю живописних знахідок позначені жіночі й дитячі портрети осіб королівського дому. Інфанта Маргарита
Веласкес зображує людину такою, якою вона є. У злитті найсуперечливіших рис характеру, чи то буде жорстокий тимчасовий правитель Оліварес,
Протягом 1640-х років Веласкес створив серію портретів карликів і блазнів. Крізь блазнівську личину великий майстер побачив духовний світ цих людей, скривджених природою. Себастьяно дель Морра
Карлик Франциско Лезано Веласкес зобразив їх без тіні глузування, із простотою й тактом. Він розкриває їхні характери, душевний стан, світ переживань, що піднімається часом до скорботного трагізму.
У картині нам являється образ людини, що опустилася, злиденного бурлаки, відкинутого суспільством, який проте, здобув внутрішню волю від умовностей, які сковують особистість. В образі байкаря Эзопа виражена смутна байдужність і мудрість людини, яка знає істинну ціну життя. Езоп. 1639 1640, Прадо
До того самого періоду, очевидно, належить його шедевр «Венера із дзеркалом», рідкісне в історії іспанського живопису зображення оголеного жіночого тіла, сюжет, що заборонявся інквізицією.
Головні творіння Веласкеса пізнього періоду великомасштабні композиції. Картина побудована на складному переплетенні офіційного й побутового, на багатоплановій грі значеннєвих відтінків і образних зіставлень. Меніни. 1657
У багатоплановій за задумом картині «Прялі» сцена в королівській килимовій майстерні з фігурами пряль на передньому плані постає в єдності повсякденного життя й міфу про грецьку майстриню Арахне.
У 1629 році художник завершує незвичайну для іспанської традиції картину на античний сюжет «Вакх» або «П’яниці» (1628 1629).
«Здача Бреди» (1634 1635) стала одним із найвизначніших здобутків європейського живопису в історичному жанрі, у якому з глибокою людяністю охарактеризована кожна з ворожих сторін. Величезне полотно, напоєне сріблистим туманом раннього червневого ранку, вирішено в стриманому вишуканому колориті.
Гойя-і-Лусьєнтес Франсіско Хосе (1746–1828), іспанський живописець, гравер, рисувальник Із 1773 р. художник працював у Мадриді, виконав для королівської мануфактури понад 60 гобеленів із насиченими за кольором і простими за композицією сценами повсякденного життя й народних розваг. Гойдалки
Із початку 1780-х років Гойя здобув популярність і як автор виконаних у тонкій колірній гамі портретів, фігури й предмети в яких ніби розчиняються в тонкому серпанку. Родина герцога Осуна. 1787
У 1780р. Гойя був обраний у мадридську Академію мистецтв (із 1785 р. віце-директор, із 1795 р. директор її живописного відділення), у 1799 р. «перший живописець короля». Портрет маркізи А. Понтехос. Близько 1787
Одночасно у творчості Гойї наростають риси трагізму, ворожість до феодально-клерикальної Іспанії «старого ладу». Каліцтво її моральних, духовних і політичних основ Гойя розкриває в гротескно-трагічній формі, що виходить із фольклорних джерел, у великій серії офортів «Капрічос» (80 аркушів із коментарями художника, 1797 1798). А чи не розумніший учень?
Смілива новизна художньої мови, гостра виразність ліній і штрихів, контрастів світла і тіні, поєднання гротеску й реальності, алегорії й фантастики, соціальної сатири й тверезого аналізу реальності відкривали нові шляхи розвитку європейської гравюри.
У 1790-х – на початку 1800-х років виняткового розквіту досягла портретна творчість Гойї. Маха одягнена
З дивовижною силою викриття зобразив художник гордовитість, фізичну й духовну злиденність королівської родини в груповому портреті «Родина Карла IV» (1800).
Глибоким історизмом, жагучим протестом перейняті картини Гойї, присвячені боротьбі проти французької інтервенції («Повстання 2 травня 1808 року в Мадриді», «Розстріл повстанців у ніч на 3 травня 1808 року».
Ще складнішою є система похмурих гротескних образів у серії офортів «Диспаратес» (22 аркуші, 1820 1823). У створених тут сценах, що втілюють небачено сміливі для свого часу, гостро динамічні зображення багатоликих мас і страхітливі символіко-міфологічні образи, він відображав ідеї протистояння минулого і майбутнього.
Але й у найпохмуріших видіннях Гойї жорстока пітьма не може придушити властиве художникові відчуття вічного руху, вічного відновлення життя, що стало лейтмотивом у серії офортів «Тавромахія».
Із 1824 р. Гойя жив у Франції, де писав портрети друзів, освоював техніку літографії. Мистецтво Гойї вплинуло на формування багатьох художніх явищ ХІХ століття. Його вплив відчувається у творчості Жеріко, Делакруа, Дом’є, Едуарда Мане. Вплив його творчості на живопис і графіку мав загальноєвропейський характер і відчутний аж до сучасності.
Схожі презентації
Категорії