X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Релігія давнього китаю. Конфуціанство.

Завантажити презентацію

Релігія давнього китаю. Конфуціанство.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Релігія Давнього Китаю Конфуціанство Підготувала студентка 3 групи ІІІ курсу природничо-географічного факультету Дідура Руслана

Слайд 2

План 1. Передумови виникнення 2. Основні засади 2.1. Культ Неба 2.2. Благородна людина 2.3. Ритуали  3. Конфуціанство після смерті Конфуція 4. Джерела

Слайд 3

Передумови виникнення Конфуціанство склалося в період осьової доби, коли здійснювався перехід від міфологічного до філософського світогляду.

Слайд 4

Вчення Конфуція опиралося на традиційну китайську культуру і на патріархальну релігію китайців.

Слайд 5

Конфуціанство проголошувало пріоритет моралі над правом і спочатку не здобуло загальної популярності, на відміну від легізму.

Слайд 6

Однак, починаючи з утвердження в Китаї династії Цінь, воно було проголошене державною ідеологією і залишалося нею впродовж численних віків аж до початку XX століття.

Слайд 7

2.Основні засади Конфуціанство є складним комплексом філософських, етичних, релігійних поглядів, особливим способом життя, основу якого становить солідарність. Серцевину його утворює своєрідне розуміння моральної природи людини, її взаємозв'язків у родині, суспільстві, державі.

Слайд 8

Загалом конфуціанство було спрямоване на стабілізацію китайського суспільства, якому дошкуляли різноманітні міжусобиці та смути. Це спонукало Конфуція, звернувшись до давніх національних вірувань, традицій, культів, переосмислити їх відповідно до тогочасних суспільно-політичних, духовних обставин.

Слайд 9

2.1.Культ Неба Небо конфуціанство розглядає і як частину природи, і як вищу духовну силу

Слайд 10

Даром Неба є етичні якості людини, з якими вона повинна жити в злагоді, що передбачає підкорення Небу.

Слайд 11

Визнання конфуціанством необхідності поклоніння Найвищій сутності, Вищому правителю, Небу є найважливішою підставою того, щоб вважати його релігією.

Слайд 12

2.2. Благородна людина Світ, за Конфуцієм, є упорядкованим, гармонійним, вічним началом. 

Слайд 13

Завдання людини полягає в тому, щоб знайти своє місце у цій вічній гармонії. А це можливо лише внаслідок постійного прагнення до досконалості, гармонійних відносин з Космосом, наслідування ідеалам.

Слайд 14

Таким ідеалом для людства є «мудрець», «благородна людина».

Слайд 15

На протилежному полюсі конфуціанство розглядає простолюдина (сяожень), помисли якого спрямовані на те, як би вигідніше пристосуватися у житті.

Слайд 16

Сяожень не шанобливо ставиться до великих людей, ігнорує слова мудрих, прискіпливий до інших і невимогливий до себе.

Слайд 17

Великі справи довіряти йому не можна. Якщо якості благородної людини можуть поліпшуватися завдяки самовдосконаленню, то простолюдина може спонукати до вдосконалення лише страх перед покаранням.

Слайд 18

2.3. Ритуали У вченні Конфуція важливе місце посідає поняття лі, що можна перекласти як ритуал, правило, церемоніал.

Слайд 19

Конфуціанство вимагає неухильного дотримання лі, без якого неможлива держава. Без лі немає відмінності між небом і землею, між правителями й підлеглими, верхами й низами, літніми й юними.

Слайд 20

У свою чергу лі визначається усталеними звичаями й традиціями. Таким чином, конфуціанство за своїм характером консервативний, патріархальний світогляд.

Слайд 21

Конфуціанство вважає, що добровільне дотримання людиною ритуалів набагато ефективніше виховує в ній принципи гідної поведінки, ніж зовнішній щодо людини закон, що опирається на покарання.

Слайд 22

3. Конфуціанство після смерті Конфуція Конфуціанство розповсюджувалося за допомогою школи, яку відкрив Конфуцій. Після загибелі Конфуція починається занепад конфуціанства і подальший розкол на 8 течій.

Слайд 23

Храм Конфуция в Нагасаки

Слайд 24

4.Список використаних джерел 1. Древнекитайская философия. - М., 1972. - Т.1,2. 2. Алексеев В.М. Китайская литература. – М., 1978. 3. Проблема человека в традиционных китайских учениях. – М., 1983. 4. Чанишев Е.В. Курс лекций по древней философии. – М., 1981. 5. Переломов Л.С. Конфуций : жизнь , учение , судьба. - М., 1989.

Слайд 25

Дякую за увагу

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура