Мультиплікація. Види анімаційного кіно
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Поняття мультиплікації Мультипліка ція (від multiplicatio — множення, збільшення, зростання, розмноження) — технічні прийоми отримання рухомих зображень, ілюзій руху або зміни форми об’єктів (морфінг) за допомогою декількох або багатьох нерухомих зображень і сцен. Прийняте в світі професійне визначення «анімація» (в перекладі с латинскої «аніма» – душа, «анімація» – оживлення) найточніше виражає всі сучасні технічні і художні можливості анімаційного кіно, адже майстри анімації не просто оживляють своїх героїв, а вкладають в їх створення часточку своеї душі.
Історія анімації Анімація, як і будь-який інший вид мистецтва, має свою історію. Вперше принцип інертності зорового сприйняття, який лежить в основі анімації, був продемонстрований в 1828 році французом Паулем Рогетом Об’єктом демонстрації був диск, на одному боці якого знаходилось зображення птаха, а на іншому – клітки. Під час обертання диска у глядачів складалась ілюзія птаха в клітці.
Пристосування для показу рухомих малюнків XV ст. – з’явились книжки с малюнками, що відтворюють різні фази руху людини. Згорнуті в рулон, а потім миттєво разгорнуті,ці книжки створювали ілюзію малюнків,що ожили.
В середні віки також знаходились умільці,які разважали публіку сеансами рухомих картинок за допомогою оптичних пристроїв, куди вставляли прозорі пластини з малюнками. Такі апарати називали чарівним ліхтарем або латиною "laterna magica". 1646 г. - ієзуїтський монах Атанасіус Кіршер надав перший опис пристрою, сконструйованого ним «чарівного ліхтаря" - приладу, який висвічував зображення на прозорому склі. З XVII ст. по всій Європі проводились такі демонстрації.
1832 р. – спроби знайти способи оживлення малюнків за допомогою спеціальних апаратів задовго випереджають появу кінематографа. Молодий бельгійський прфесор Жозеф Плато створив ще в 1832 році маленький лабораторний пристрій - фенакистископ, конструкція якого заснована на здатності сітчатки людського ока зберігати зображення (назва ця походить від грецького слова «фенакс» - обманщик і кореня «скоп»-дивитись)
1832 р. - той же принцип був покладений віденським професором Симоном фон Штампефером в основу стробоскопа. «Стробоскопом" був названий кортонний барабан, насаджений на вісь. На внутрішній стороні цього барабана на бумажній стрічці знаходилась серія малюнків (зазвичай їх було від вісьми до дванадцяти), які ілюстрували послідовні фази руху людини або тварини.
1834 р. Англійський математик Вільям Джордж Хорнер сконструював зоотроп, в якому, подібно стробоскопу, рухались наклеєні на стрічку малюнки.
В 1868 році англійський художник Джон Барнс Ліннетт запатентував кінеограф — спеціальну книжку, де кожна сторінка представляє собою окремий кадр, і при швидкому перегортанні складається ілюзія руху.
Еміль Рейно запозичив обертальний барабан зоотропа Хорнера і вдосконалив дзеркальну систему фенакистоскопа Жозефа Плато
28 жовтня 1892 року В Парижі художник і винахідник Еміль Рейно публічно продемонстрував свій апарат праксиноскоп, який показував рухомі картинки. Саме ця дата і вважається початком епохи Анімаційного кіно.
«ГУМОРИСТИЧНІ ФАЗИ СМІШНИХ ОБЛИЧ» Дж.С. Блэктона 1906 Блектон з’єднав мистецтво графіки з технікою кіно (завдяки покадровій зйомці), тим самим відкривши дорогу мультиплікації. Мультиплікатор починає малювати крейдою на дошці чоловіка, після чого малюнок оживає і змінюється сам, без допомоги художника. Швидкість мультфільму- 20 кадрів за секунду. Цей мультфільм був намальований темними лініями на білому папері. Потім малюнки віддрукували на негативі, що створило незвичайний эфект – білі лінії на темному фоні. Мультфільм тривав всього лиш півтори хвилини, проте малюнків на нього знадобилось більше 700.
Графічна (мальована) анімація класичний вид анімації, де об'єкти малюються вручну (сьогодні часто переносять малюнки на комп'ютер). Спершу мальовані фільми були орієнтовані на дорослу аудиторію. Зміни в цій сфері відбулися в 30-ті рр. ХХ ст. Засновник російської мальованої анімації — І. Іванов-Вано («Зимова казка», 1945, «Казка про мертву царівну та сімох богатирів», 1951). В. Котьоночкіну належать твори «Ну, постривай!», «Незвичайний матч», «Сліди на асфальті», «Пісня про юного барабанщика», 1972). Ю. Норштейн — автор казок «Лисиця і заєць», 1973, «Чапля і журавель», 1974, «Їжачок в тумані», 1975)
УОЛТ ДіСНЕЙ (1901-1966) американський художник – мультиплікатор, кінорежисер, актор, сценарист і продюсер Створив перший звуковий, перший музичний, перший повнометражний мультиплікаційний фільм
Об'ємна (матеріальна)анімація - об'єкти є окремими елементами матеріального світу (лялька, пластилін, витинанка, сіль, голки тощо). Діючими особами можуть бути цвяхи, сірники). пластилінова анімація; лялькова анімація. сипка анімація; перекладна анімація голчастий екран тіньова анімація
. Комп'ютерна анімація — вид анімації в якому об'єкти створюються за допомогою комп'ютерних засобів. «Морфінг» («Morphing») — технології зміни форми Технологія «Захоплення руху» («Motion capture») Анімація кольору — технології трансформації забарвлення об'єкта. Спрайтова анімація реалізуєтся за допомогою мови програмування
Схожі презентації
Категорії