Українська революція. Україна у боротьбі за збереження державної незалежності.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Українська революція. Україна у боротьбі за збереження державної незалежності. Мета: систематизувати знання учнів про головні причини, події, наслідки української революції; створити цілісне уявлення про здобутки та прорахунки Центральної Ради, Гетьманату Скоропадського і Директорії та емоційне сприйняття українських політичних діячів цієї епохи.
Епіграф уроку: «… Келих життя був би солодким до нудоти, якби в нього не падало гірких сліз…» (Піфагор).
Завдання 1. «Мозаїка першоджерел». Групи отримують картки з текстами Універсалів. Учні повинні визначити, який це Універсал, і коротко проаналізувати його за схемою: А) дата прийняття; Б) головні положення; В) наслідки та історичне значення. Повна відповідь – 10 балів.
Документ 1. «… Хай буде Україна вільною, не відділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право порядкувати своїм життям. Ми вислали до Петрограда своїх делегатів, щоб вони представили Російському Тимчасовому правительству наші домагання… Домагання наші Російське правительство одкинуло…»
Документ 2. «… Українська Центральна Рада незабаром поповниться на справедливих основах представниками інших народів, що живуть на Україні… Поповнена ЦР виділить наново зі свого складу окремий відповідальний перед нею орган – Генеральний секретаріат, що буде представлений на затвердження тимчасового правительства…»
Документ 3. «… Однині Україна стає Українською народною республікою. Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими допомогти всій Росії, щоб уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів…»
Документ 4. «… Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого незалежною, вільною, суверенною державою українського народу. Влада в ній буде належати тільки народові України, іменем якого… будемо правити ми, Українська Центральна Рада…»
Завдання 2. Учні повинні заповнити таблицю, порівнюючи внутрішню політику всіх трьох представників влади на Україні. Максимальна оцінка – 10 балів. УЦР Гетьманат Директорія 1. Час створення 2. Лідери 3. Назва уряду 4. Земельне питання 5. Робітниче питання 6. Права людини
Завдання 3. «Схрещення доль». Кожна група отримує картку з описами політичних портретів та по чотири фото політичних діячів. Потрібно визначити за описом, хто ці діячі, знайти їхні портрети, і продовжити коротко розповідь про діяльність після березня 1917 року. Завдання оцінюється в 10 балів.
М. Грушевський Він народився на Холмщині. Двадцяти років вступив до Київського університету на історико-філологічний факультет. Став професорським стипендіатом, продовжував наукову роботу в архівах Москви та Варшави. Брав участь у діяльності Київської громади. Працював у Львівському університеті. Обирався головою історико-філософської секції Наукового товариства імені Т.Г.Шевченка, а потім керував ним. Під час Першої світової війни заарештований, висланий до Симбірська.
М. Міхновський Він народився на Чернігівщині. Закінчив гімназію та юридичний факультет Київського університету. Стояв біля витоків «братства тарасівців», був його ідеологом. У 1900 році видав брошуру «Самостійна Україна». У1902 році він і група його прихильників заснували УНП. Ніколи не відступав від своїх ідеалів. Засуджував приєднання України до Росії, вважаючи його початком «московського рабства». Коли вибухнула Перша світова війна, його призвали до армії.
В. Винниченко Народився у бідній селянській сім’ї у день святого рівноапостольного великого князя київського Володимира. У 1900 році вступив на юридичний факультет Київського університету. За участь в роботі РУП його було виключено з першого курсу університету. Працював домашнім вчителем, служив в Російській армії. Із 1905 року входив до керівного ядра УСДРП, а у 1908 році приєднався до ТУП. Відомий український письменник.
С. Петлюра Народився в сім’ї полтавських міщан з сильними козацькими та православними традиціями. Навчався у Полтавській духовній семінарії, де розкрився його співочий талант. Був активним учасником РУП. Був вправним журналістом, редагував видання: «Рада» та «Вільна Україна» (1906р.), «Слово» (1907р.), «Украинская жизнь» (1914р.). Одна із провідних постатей української армії в період Першої світової війни.
Завдання 4. «Стрічка подій». Групи отримують картки з хронологічною таблицею. Потрібно розв’язати хронологічну плутанину і правильно встановити відповідність між датами і подіями. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
“Стрічка подій” А) 3-4 березня 1917р. Б) 6-8 квітня 1917р. В) 10 червня 1917р. Г) 3 липня 1917р. Д) 4-5 липня 1917р. Е) 7 листопада 1917р. Ж) 3 грудня 1917р. З) 9 січня 1918р. І) 16 січня 1918р. К) 26 січня 1918р. Л) 29 квітня 1918р. М) 13-14 листопада 1918р. Збройний виступ самостійників. ІІІ Універсал. Утворення УЦР. Вступ російських військ до Києва. Створення Директорії. Всеукраїнський національний конгрес. Бій під Крутами. Гетьманський переворот. І Універсал. Проголошення незалежності УНР. ІІ Універсал. Ультиматум Раднаркому Росії УЦР.
Підсумки уроку Таким чином, незважаючи на низький розвиток національного руху і низький рівень національної свідомості, українська революція все ж стала важливим етапом боротьби українського народу за відродження своєї державності. Адже без помилок і проблем не буває перемог.
Схожі презентації
Категорії