Окупаційний режим в Україні. Варіант 1
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: Розкрити суть “ нового порядку ” встановленого окупантами в Україні; Показати злочини та звірства окупантів на україн- ських землях; Закріпити навички аналізу і зіставлення історичних матеріалів; Вміти розглядати історичні явища, події конкретно- історичних умовах; Виховувати учнів в дусі патріотизму, національної свідомості, гідності та готовності захістити Батьківщину від зовнішнього агресора.
Індивідуальні завдання: Чим ви можете пояснити поразку Червоної Армії на початку бойових дії? Покажіть на карті України, які були створені на окупованих територіях окупаційні зони , назвіть назви адміністративних одиниць та області, які входили до їх складу? а) Дистрикт “ Галичина ”; б) Рейхскомісаріат “ Україна ”; в) Фронтова зона; г) Підкарпатська територія; д) “ Трансністрія ”.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: Геноцид – фізичне знищення нації, народу. “Голокост” - планомірне і організоване знищення еврейського населення в роки Другої Світової війни. Концтабір – місце для ізоляції і утримання “небажаних елементів “, переважно в нелюдських умовах які оголошувалися ворогами народу.
Колабораціонізм- співробітнийтво урядів або окремих осіб з окупантами; “Новий (світовий) порядок”-назва окупа – ційного режиму,встановленого гітле – рівцями на загарблених територіях. Окупація- форма контролю агресорів на загарбаних територіях. Остербайтер-(з нім.-”східний робітник”- позначення осіб, які були вивезені гіт- лерівцями зі східних окупованих тери- торіях під час Другої Світової війни на при- мусові роботи до Німеччини.
“…Населення мусить працювати, працювати і ще раз працювати. Ми–панівний народ,а це означає, що расово найпростіший німецький робітник біологічно в тисячу разів цінніший порівняно з місцевим населенням. Фюрер наказав вивезти з України до Німеччини 3 млн тонн зерна, і ми повинні це зробити”. Е. Кох
Дистрикт “ Галичина “. “ Після нашої перемоги, я відправлю українців хоч на фарш…” Х. Франк
“ Брати на зайнятих місцевостях все що потрібно, все, що можливо, без всяких церемоній . ” Антонеску
Становище України та українців. “ Нині, Україна типова колонія. Методи колоніального поневолення мало чим відрізняються від тих, які європейці запроваджують серед чорношкірих в Африці. З 1942-1944р.р. вивезено 2,5 млн. осіб. ” Ю. Бойко
Колабораціонізм, або причини співпраці місцевого населення з окупантами. Помста радянській владі; Ідеологічне несприйняття радянської влади; Страх за своє життя і життя близьких; Кар’єризм; Позиція радянського уряду щодо військовополо - нених, яких вважали зрадниками; Обман нацистської пропаганди; Прагнення за допомогою Німеччини здобути Україні незалежність.
Запитання для дискусії: Чи можна вважати людей, що боролися за Незалежність України та йшли на співпрацю з гітлерівською Німеччиною колаборантами? Чи можна бійців СС “ Галичина ” назвати зрадниками? Чому? Чи може суспільство XXI ст. чинити правосуддя над В.Дем`янюком, вважати його катом та військовим злочинцем? Чому?
9. “Дахау ”- 8. “Дахау ”- 200 ТИС. ВЯЗНІВ ПЕРЕБУ- ВАЛО З 30 КРАЇН СВІТУ, З НИХ 1/3- ЄВРЕЇ; 32099-ЗАГИНУЛО.
“А на війні, як на війні!” 1.Тому окупаційний режим та план “ОСТ - це злочин проти людства , що призвів до руху опору, який спирався на місцеве населення. 2.А подвиги українців були оцінені парламен- том Ізраїлю- почесним званням ”Праведник світу ” були удостоєнні 1755 українців, які переховували євреїв від нацисті ризикуючи власним життям!
Мільйони цивільних людей стали жертвами агресора; Більшість населення знищувалася з ідеологічних, расових, політичних та інших причин; “ План ост ” перед населенням постав дилемою: або загинути, або взятися за зброю; В окупованих країнах розгорнувся масовий рух Опору.
Домашнє завдання: 1. Опрацювати текст підручників; Написати реферати на теми: а) “ Українці та почесне звання “ Пра - ведник світу ”; б)” Айнзацгрупи - спеціальні військові групи на території України .”
Література: Гісем О. В. 11 клас: Плани-конспекти уроків/ О.В. Гісем, О.О. Мартинюк.-2-ге видан., перероб. і доп.-Х.: Веста: Вид-во “ Ранок “, 2005.- 400 с. - (На допомогу вчителю).; Дейвіс Норман. Європа: Історія/ Пер. з англ. П. Таращук, О. Коваленко. - К., Видавництво Соломії Павличко “ Основа “, 2006.- 1464 с.; Uk . Wikipedia . Org .
Презентація до уроку на тему : ” Окупаційний режим в Україні .“ Пошукова робота та оформлення : учень групи №21 Завальницький В. М. Керівник: викладач суспільних дисциплін Шкіра Н.З. ВПУ№7 Калуш 2010
Схожі презентації
Категорії