Наш край в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964рр.)
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Наш край в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964рр.) Презентацію підготувала: Кошова В.М., вчитель історії Решетилівської гімназії ім. І.Л.Олійника
У кінці уроку учні вмітимуть: визначати прояви процесів лібералізації в різних сферах життя полтавчан; співставляти різні точки зору щодо процесів лібералізації та давати їм власну оцінку; визначати зміни пов’язані з процесами лібералізації суспільства, причини та наслідки проведених реформ в області; показати суперечливі процеси в розвитку культури та духовного життя; доводити, що процеси лібералізації вплинули на зростання національної самосвідомості.
План уроку Адміністративно – територіальні зміни краю. Лібералізація суспільно – політичного життя. Реформи в економіці та сільському господарстві. Лібералізація національно – культурного життя. Розвиток фізкультури та спорту. Продовження боротьби з релігією.
Як працювати з текстовим джерелом 1. Що це за документ, вид документа: - запис у щоденнику; - лист, приватний чи офіційний; - спогади; - публічні звернення чи заклик; - політичний документ (звіт, протокол, резолюція, урядова постанова, декларація тощо); - дипломатичне послання, акт, нота; - уривок з історичного дослідження 2. Хто є автором (приватна особа, офіційна, анонім)? 3. Яка політична, національна, етнічна, службова приналежність автора? Яким чином це впливає на його ставлення до подій?
4.Чи є у документі інформація, яка підтверджує, що він базується на особистому досвіді чи на причетності автора до згадуваних подій? 5.Чи був автор очевидцем того, що сталося, або ж брав безпосередню участь у подіях? 6.Чи є в документі які – небудь факти, які допомагають робити висновок щодо мети появи документа? Кому адресований текст? 7.Коли з’явилося джерело? Чи був документ написаний у той час, коли сталася подія, відразу після неї чи декілька днів, тижнів, місяців чи навіть років потому? 8.Автор просто повідомляє про ситуацію, передає інформацію або описує те, що сталося, чи ж документ містить також погляди, висновки і рекомендації? 9Чи намагається автор дати об’єктивний і осмислений опис того, що сталося? 10.Чи є в документі які – небудь твердження чи фрази, які свідчили б про уподобання чи упередження автора проти якої – небудь групи людей чи точки зору? 11.Чи є в тексті факти, що дозволяють вам вважати цей документ достовірним джерелом інформації
Позначте: + - відома інформація - нова для мене інформація ? – викликає суперечності, незгоду Опрацюйте запропонований матеріал (додаток Г)
Систематизація та узагальнення знань Наскільки нагальною була необхідність модернізації правлячого режиму в СРСР після смерті Й. Сталіна? Як Ви вважаєте, де за М.Хрущова були здійснені найбільш радикальні реформи – в промисловості чи сільському господарстві? Свою думку обґрунтуйте. Чому загалом не позбавлені логіки реорганізації в сфері управління економікою в підсумку не дали бажаних наслідків? Чому освоєння цілини проголошувалося справою молоді? Яку роль в освоєнні цілини відігравали посланці Полтавщини? Як би Ви оцінили здобутки наших земляків у культурно – мистецькій сфері? Як позначились на цій сфері соціальні процеси, пов’язані з руйнуванням укладу селянського життя?
Заключний етап Що Вас найбільше вразило з вивченого матеріалу? Як Ви думаєте, чи можна було іншим шляхом проводити зміни в суспільстві? Чи може населення певного краю вплинути на ті чи інші суспільні процеси. Свою думку аргументуйте.
Домашнє завдання Підготуватись до контрольної роботи по темі: «УРСР в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964 рр.)»
Використані джерела 1.Нариси історії Полтавської партійної організації/ [Л.С.Волошко, С.В.Гончаренко, І.Ю.Горобець та ін.],-Х.;Прапор, 1981, - 322с. 2. Полтавщина: влада на історичних паралелях [Полтавська обласна державна адміністрація, Державний архів Полтавської області,Полтавський краєзнавчий музей],-Полтава: АСМІ, 2005.-392с.
Схожі презентації
Категорії