Козацькими стежками
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Манявська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Богородчанської районної ради Івано-Франківської області Позакласний захід з історії України у 8 класі “Козацькими стежками ” вчитель історії І категорії Струтинська Руслана Василівна
Мета: поглибити ,систематизувати та узагальнити знання, уміння та навики учнів про козацькі часи в Україні; виховувати почуття патріотизму та інтерес до предмету.
Хід заходу Під звуки “Запорізького маршу” команди входять до зали. Обирається журі. Між командами проводиться жеребкування. За допомогою методу “Телефон” відгадати зашифрова -не слово(клейноди).Команда, яка відгадає термін буде першою представляти себе у конкурсі “Знайомство”.
І.Конкурс “Знайомство” (Команди повідомля- ють свою назву,девіз, емблему). Максимальна оцінка - 5 балів.
Запитання для розминки: 1.Козак в перекладі з тюркської означає…( «вільна,озброєна людина»). 2.Що відбулося в 1591-1593рр.?(повстання під проводом К.Косинського). 3.Найбільший невільницький ринок у Криму,захоплений П.Сагайдачним? (Кафа). 4.Як назвав Б.Хмельницький трьох польських полководців ,які брали участь у Пилявецькій битві?(«перина,латина,дитина»). 5.Коли відбулася битва під Батогом?(1652р.) 6.Кого називали князь сарматський?(Ю.Хмельницький). 7.Столиця Гетьманщини за І.Мазепи,зруйнована царськими військами (Батурин). 8.Коли ліквідоване гетьманство в Україні?(1764). 9.Кого називали «Сонце Руїни»?(П.Дорошенка). 10.Що таке «анафема»?(Церковне прокляття).
ІІІ. Конкурс отаманів. Переможцю - 4 бали. (Учасники називають терміни,повторюючи і додаючи свій: -козак; козак, шабля; козак,шабля,чайка і т.д.)
ІV.Конкурс “Відгадай постать”. (Команди переглядають відеоролик “Лицарі козацької звитяги” За кожного правильно названого діяча – 1 бал.
Умови конкурсу: 1) Від кожної команди вибираються по одному учаснику. Вони повинні скласти на швидкість карту за допомогою програми”Пазли”(Переможцю оцінка –2бали). 2) За цей час між командами проводиться наступний етап даного конкурсу. На дошці є карта без назви.Потрібно: А) Дати назву карті. Оцінка – 1бал.(Національно-визвольна війна українського народу сер.17ст.) Б)Назвати основні битви Національно- визвольної війни українського народу під проводом Б.Хмельницького (За кожну правильну відповідь – 1бал) В)Розмістити з заходу на схід населені пункти : -Черкаси,Городок,Київ,Збараж .(правильна відповідь-1 бал). Г)Розмістити з півдня на північ населені пункти : -Переяслав,Полтава,Брацлав,Замостя.(правильна відповідь -1 бал).
VI.Конкурс “Подивись,подумай,розв’яжи. На столі розміщені картки з різними ілюстраціями,кросвордами,шарадами, ребусами, загадками про козаків. Учасники вибирають по одній картці і відповідають. Правильна відповідь – 1 бал.
VIІ.Конкурс “Джерелознавець”. Учні розглядають уривки історичних джерел та відповідають на запитання. Правильна відповідь – 2 бали.
Г. Л. де Боплан у книзі “Опис України” повідомляв: “…вони кмітливі й проникливі,дотепні й надзвичайно щедрі,не побиваються за великим багатством, зате дуже люблять свободу,без якої не уявляють собі життя …Вони добре загар-товані, легко витримують спеку й холод, спрагу й голод, невтомні в битвах , відважні ,сміливі…власним життям не дорожать… Вони високі на зріст,вправні,енергійні… відзначаються міцним здоров’ям і навіть не хворіють… Мало хто з них умирає від недуги, хіба що у глибокій старості, бо більшість з них гине на полі слави”. Про кого йде мова у документі ?
“Дозволяємо і призначаємо організовувати реєстрове військо в числі 20 тис.чоловік .Це військо гетьман і старшина повинні набрати і записати в реєстр,і вони мусять перебувати в маєт-ках ,що містяться у воєводстві Київському ,не маючи нічого до воєводств Брацлавського і Чернігівського. А маєтки шляхетські мусять лишатися вільними, і в них реєстрові козаки ніде не повинні лишатись”. Як називався даний документ?
“Сам патріарх єрусалимський Паїсій їз тисячею вершників виїжджав до нього назустріч з міста ,і тутешній митрополит С.Косів дав йому коло себе місце в санях з правого боку .Весь народ ,вийшовши з міста , вся чернь вітали його .Академія вітала його промовами й вигуками , як Мойсея, спасителя й визволителя народу від польського рабства ,вбачаючи в імені його добрий знак і називаючи його Богом даним.Патріарх надав йому титул найсвітлішого князя .З усіх гармат та іншої зброї в замку і місті лунала стрілянина”. Коли відбулася подія, вказана у документі?
“Як ось позад брюховців сільська голота ,не чуючи нічого ,що читають почала гукати : -Івана Мартиновича волимо! Брюховецького волимо! А Сомкове козацтво заднє собі ,чуючи ,що оглашають гетьманом Брюховецького ,почало гукати : -Сомка ,Сомка гетьманом! І по всьому полю зчинився галас незказанний … -Брюховецького! -Сомка! І зчепились .Хто шаблею, хто києм, хто ножакою.” Де відбулася вказана подія ?
“…Ти- шайтан турецький,проклятого чорта брат і товариш і самого люципера секретар! Який ти в чорта лицар ?..Не будеш ти годен синів християнських під собою мати ; твого війська ми не боїмося ,землею ,водою будем битися з тобою.Вавилонський ти кухар, македонський колесник, єрусалимський броварник, александрійський козолуп,Великого і Малого Єгипту свинар,.. татарський сагайдак,кам’янецький кат,подолянський злодіюка, самого гаспида внук і всього світу і підсвіту блазень,а нашого Бога дурень… Невгоден єси матері вірних християн!..” Хто автор даного листа?
VIIІ.Конкурс “Козацький фольклор”. Учасники команд називають прислів’я про козаків. За кожне – 1 бал.
ІХ.Конкурс “Чорний ящик”. Учні повинні відгадати ,що знаходиться у чорному ящику. Правильна відповідь – 5балів.
Умови завдання до ІХ конкурсу: В стародавньому Єгипті розвивалася ієрогліфічна писемність . Для виготовлення паперу слугували рослини родини осокових.Запорозьким козакам подібна рослина виступала замінником акваланга. Назвіть слово, що означає рослину – замінник «козацького акваланга».
Х.Конкурс “Домашнє завдання”. Команди повинні підготувати одна одній по три запитання. Правильна відповідь – 2 бали.
Схожі презентації
Категорії