X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ЕТИЧНI ПРИНЦИПИ В ПСИХОДIАГНОСТИЦI

Завантажити презентацію

ЕТИЧНI ПРИНЦИПИ В ПСИХОДIАГНОСТИЦI

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ЕТИЧНІ ПРИНЦИПИ В ПСИХОДІАГНОСТИЦІ

Слайд 2

План лекції 1. Основні етичні принципи В психодіагностиці. 2. Загальні етичні принципи проведення психодіагностичного обстеження. 3. Вимоги до психодіагноста. .

Слайд 3

1. Основні етичні принципи в психодіагностиці. Ппрофесійно-етичні норми роботи психолога у сфері сиходіагностики сформульовані у ряді принципів (О.О. Бодальов і В.В.Столін, О.Г Шмельов та інш.). 1. Принцип відповідальності: припускає відповідальність психолога-діагноста за збереження психічного і фізичного здоров'я, емоційно-соматичного комфорту, соціального благополуччя обстежуваного в процесі діагностики. 2. Принцип компетентності: припускає, що психодіагностичне обстеження виконується завжди кваліфікованими психологами, що мають базову вищу психологічну освіту. Психодіагност береться за рішення тих задач і питань, по яких він професійно обізнаний. 3. Принцип конфіденційності - припускає нерозголошування результатів без персональної згоди на це тієї особи, по відношенню до якої проводилася психодіагностіка. (не рекомендується указувати в публікаціях точні імена і прізвища випробовуваних).

Слайд 4

4. Принцип наукової обгрунтованості психодіагностичної методики вимагає того, щоб вона, як мінімум була валідною і надійною, тобто давала такі результати, яким можна цілком довіряти. 5. Принцип незавдання збитку, шкоди припускає, що результати психодіагностіки у жодному випадку не можна використовувати на шкоду тій людині, яка піддається обстеженню. (обстежуваний має право вимагати інформацію про те, що і як у нього тестуватиметься, про результати його обстеження, а також про то, ким і яким чином вони будуть використані для вирішення його долі). 6. Принцип об'єктивності висновків з результатів тестування вимагає, щоб вони були науково обгрунтованими, тобто витікали з результатів тестування, проведеного за допомогою валідних і надійних методик, і ніяк не залежали від суб'єктивних установок тих, хто проводить тестування або користується його підсумками.

Слайд 5

7. Принцип ефективності пропонованих рекомендацій припускає, що такі рекомендації обов'язково повинні бути корисними для тієї людини, якій вони даються. 8. Принцип комплексної діагностики - принцип поєднання різних методичних прийомів. Психолог забезпечує необхідний рівень надійності діагнозу, застосовуючи стандартизовані і нестандартизовані методики, а також метод незалежних експертних оцінок.

Слайд 6

2. Загальні етичні принципи проведення психодіагностичного обстеження. 1. Психолог має право запросити у людини зведення про його особу тільки після того, як обстежуваний повністю усвідомив цілі обстеження, а також цілі і способи використання цієї інформації. ( Для ефективності обстеження можливо приховувати від досліджуваного дійсну мету тестування, проте, особа не повинна піддаватися тестуванню обманним шляхом). 2. Будь-яка людина має право відмовитися від участі в психологічному обстеженні і тим самим захистити від небажаного втручання свій внутрішній світ. 3. Результати обстеження, проведеного на особисте прохання обстежуваного, не можуть бути надані якій-небудь установі, якщо випробовуваний не дає на це згоди.

Слайд 7

4. Психодіагност зобов'язаний берегти професійну таємницю результатів тестування: а) він не передає особам, не уповноваженним вести психодіагностичну практику інструктивних матеріалів; б) не розкриває перед досліджуваним секрет методики, на якому заснована її валідність; в) виконує принціп обмеженого розповсюдження психодіагностичних методик. 5. При тестуванні дітей до 16 років необхідна індивідуальна згода дитини і його батьків. На прохання батьків їм повинні бути повідомлені результати тестування дитини. При психодіагностичному обстеженні підлітка 16 років і старше потрібна тільки його згода. 6. Щоб уникнути неправильного поводження з тестовими даними необхідно, щоб доступ до них підлягав строгому контролю. 7. При повідомленні результатів тестування необхідно враховувати особливості тієї людини, якій вони призначаються. 8. Результати обстеження повинні повідомлятися досліджуваному з їх інтерпретацією і коментарями фахівця.

Слайд 8

3. Вимоги до психодіагноста (користувача психодіагностичних методик) Психодіагност - це спеціально підготована людина (психолог, педагог, психотерапевт тощо). Він повинен задовольняти наступним професійним (1) і особистісним (2) вимогам: 1) Розуміння задач дослідження, компетентність в проведенні дослідження (тестування) і в оцінюванні результатів; 2) Уміння контролювати себе, емоційна, урівноваженість, товариськість, тактовність.

Слайд 9

Індивідуальне проведення тесту подає додаткові вимоги до психодіагноста. Він повинен уміти викликати симпатії досліджуваного; привернути його до себе питаннями про нього самого, про його схильності, зацікавити його тестом, можливістю спільної роботи в процесі виконання тесту або можливостями надання послуги психологу успішним рішенням задач (правильною відповідаю на питання).

Слайд 10

Психодіагност зобов'язаний: добре знати інструкцію, уміти сформувати позитивну настанову на рішення задач або відповіді на питання, уміти ненав'язливе, але наполегливо пропонувати задачі і питання в відповідності з програмою, знати можливі типові питання або відповіді на них, уміти виразно, достатньо голосно і без запинок прочитати або переказати інструкцію, текст задач або питань,

Слайд 11

Необхідний рівень кваліфікації психодіагноста визначається складністю тестування, варіативністю процедури проведення і оцінювання відповідей, індивідуальним або груповим характером проведення. При індивідуальному тестуванні (а інколи і при груповому) потрібно відхилятися від тексту, що пропонується в керівництві, із-за непередбачених питань досліджуваного, зміни умов проведення тощо. Слід робити це лаконічно, не підказуючи відповідей, не викликаючи негативних емоційних реакцій у досліджуваних і не зменшуючи часовий ресурс досліджуваного.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Інформатика