X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
сахароза

Завантажити презентацію

сахароза

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Лабораторний дослід 7. Розв’язування розрахункових задач Дистанційне навчання Вчитель хімії Ференц Л.В.

Слайд 2

Мета: - вивчити генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; - продовжити розвивати практичні уміння складати хімічні рівняння; - виховувати значення експериментального методу дослідження речовин у хімії.

Слайд 3

Повторимо вивчений матеріал Запиши рівняння взаємодії барій нітрату з сульфатною кислотою. Що є ознакою реакції?

Слайд 4

Перевір себе: H2SO4+ BaCl2 = BaSO4↓ + 2HCl Отож, як бачимо ознакою є утворення осаду, а саме барій сульфату. Якщо ти справився, то ти - молодець!

Слайд 5

А тепер пригадаємо реакції з виділенням газу. Запиши такі рівняння реакцій: 1. Взаємодія барій карбонату з хлоридною кислотою. 2. Взаємодія цинку з хлоридною кислотою

Слайд 6

Перевір себе: 1. BaCO3 + HCl = BaCl2 + H2O + CO2Î 2. Zn + HCl = ZnCl2 + H2Î Отож, у першому рівнянні виділився вуглекислий газ А в другому рівнянні виділився водень

Слайд 7

Давай повторимо реакцію нейтралізації. Запиши рівняння взаємодії натрій гідроксиду з хлоридною кислотою. Які продукти реакції при цьому утворяться?

Слайд 8

Перевір себе NaOH + HCl = NaCl + H2O Отож, утворені продукти: сіль- натрій хлорид та вода

Слайд 9

Переглянь ряд активності металів Кого зможе витіснитити Цинк із солей - Барій чи Аргентум ?

Слайд 10

ПРАВИЛЬНО! Zn + AgNO3= Zn(NO3)2+2Ag Отож, метал витісняє інший, якщо у ряді активності металів стоїть перед ним.

Слайд 11

А тепер подумайте логічно, якщо залізний цвях помістити у розчин купрум (||) хлориду, то він покриється червоним нальотом міді. Чому? Запишіть рівняння реакції +

Слайд 12

До якого типу належить ця реакція? Відповідь: заміщення

Слайд 13

Спробуй розв’язати задачу. Обчисліть масу осаду, який утворився при взаємодії барій хлориду з 300 г сульфатної кислоти.

Слайд 14

Дано: ВaCl2 m(H2SO4)=300 г Знайти: m(ВаSO4) - ? Розв’язання ВaCl2 + H2SO4 = ВaSO4 լ+ 2НCl Мr(H2SO4)= 2+32+64=98 Мr(BaSO4)= 137+32+64=233 Розв’яжемо задачу через пропорцію: 300 – 98 Х – 233 Звідси: Х = 300•233:98 = 713,3 г Відповідь: m(ВаSO4) =713,3 г 300 98 г X г 233

Слайд 15

Вивчаєм новий матеріал Генетичний зв'язок - це зв'язок між речовинами різних класів, заснований на взаємоперетворені речовин і показує походження одних речовин від інших.  Наприклад Са  ---> СаО ---> Ca (OH) 2  ---> CaSO 4 Цей ланцюжок підтверджуємо рівняннями реакцій: 1. 2Ca  + О2  = 2CaO                                                        2. СаО  + Н2О = Са(ОН)2 3. Са(ОН)2  + Н2SO4  = CaSO4  + 2H2O

Слайд 16

Розглянемо задачу за генетичним ланцюгом Знайдіть масу магній карбонату, яка утворилась за даним генетичним ланцюгом, якщо було використано 9 г магнію. Mg – MgO – MgCl2 – MgCO3 9 г Х г ?

Слайд 17

Значення експериментального методу в хімії Хімія – експериментально-теоретична наука, тому при вивченні її основ важливу роль відіграє хімічний експеримент, – складова частина навчально-виховного процесу. Якщо подумки простежити історичний шлях хімічної науки, то можна переконатися в тому, що в її розвитку провідне місце належить експерименту. Усі вагомі теоретичні відкриття в хімії є результатом узагальнення численних експериментальних фактів. Експеримент — найважливіший шлях здійснення зв'язку теорії з практикою при навчанні хімії, перетворення знань в переконання.

Слайд 18

Лавуазьє заповів майбутнім експериментаторам: • намагайтеся робити добре, а не робити багато; • спрощуйте досліди, наскільки це можливо; • ніколи не заповнюйте поспішними висновками мовчання фактів.

Слайд 19

Лабораторні досліди  – короткочасний експеримент, який учні виконують під керівництвом учителя або за інструкціями підручника безпосередньо на уроці. Лабораторні досліди – вид самостійної роботи, що припускає виконання хімічних дослідів на будь-якому етапі уроку для більш продуктивного засвоєння матеріалу й одержання конкретних уявлень і міцних знань.

Слайд 20

Лабораторний дослід 7 Розв’язування розрахункових задач Виконайте завдання на визначення хімічних реакцій за допомогою вивчених знань про генетичні зв’язки. Завдання 1. Повторіть основні правила БЖД під час роботи з хімічними реактивами.

Слайд 21

Завдання 2. Добудьте барій сульфат двома способами грунтуючись на схемі генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук 1 спосіб. До 1 мл розчину барій хлориду доливаємо 1 мл розчину натрій сульфату. Рівняння: BaCl2 + Na2SO4 → BaSO4|+ 2NaCl 2 спосіб. До 1 мл розчину барій гідроксиду доливаємо 1 мл розчину сульфатної кислоти. Рівняння: Ba(ОН)2 + Н2SO4 → BaSO4|+ 2Н2О Перегляньте дані досліди на сайті ютуб! Осад барій сульфату

Слайд 22

Завдання 3. У трьох пронумерованих пробірках містяться не підписані розчини речовин: хлоридна кислота, аргентум нітрат та натрій карбонат. Якими реактивами можливо визначити дані реактиви? 1. Для виявлення кислот найкраще використати лакмусовий папірець, або метилоранж. Розчин хлоридної кислоти проявить червоний колір. 2. До двох інших розчинів доливаєм розчину кислоту, наприклад: хлоридну, або сульфатну, у одній пробірці утворюється осад – це аргентум хлорид, отже там був аргентум нітрат. У іншій виділяється газ – це вуглекислий, отже там містився натрій карбонат. Перегляньте дані досліди на сайті ютуба

Слайд 23

Напишіть висновок, які знання про основні класи неорганічних сполук вам були потрібні, щоб виконати дані досліди.

Слайд 24

Генетичний ланцюг основних класів неорганічних сполук

Слайд 25

Домашнє завдання. Вивчити параграф 42 , виконати вправи 10, 15 на ст.232. Бажаю успіху в навчанні, пам’ятай: Знання – це скарб, тож досліджуй, вивчай та дізнавайся нове щодня!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Хімія