сахароза
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Лабораторний дослід 7. Розв’язування розрахункових задач Дистанційне навчання Вчитель хімії Ференц Л.В.
Мета: - вивчити генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; - продовжити розвивати практичні уміння складати хімічні рівняння; - виховувати значення експериментального методу дослідження речовин у хімії.
Повторимо вивчений матеріал Запиши рівняння взаємодії барій нітрату з сульфатною кислотою. Що є ознакою реакції?
Перевір себе: H2SO4+ BaCl2 = BaSO4↓ + 2HCl Отож, як бачимо ознакою є утворення осаду, а саме барій сульфату. Якщо ти справився, то ти - молодець!
А тепер пригадаємо реакції з виділенням газу. Запиши такі рівняння реакцій: 1. Взаємодія барій карбонату з хлоридною кислотою. 2. Взаємодія цинку з хлоридною кислотою
Перевір себе: 1. BaCO3 + HCl = BaCl2 + H2O + CO2Î 2. Zn + HCl = ZnCl2 + H2Î Отож, у першому рівнянні виділився вуглекислий газ А в другому рівнянні виділився водень
Давай повторимо реакцію нейтралізації. Запиши рівняння взаємодії натрій гідроксиду з хлоридною кислотою. Які продукти реакції при цьому утворяться?
ПРАВИЛЬНО! Zn + AgNO3= Zn(NO3)2+2Ag Отож, метал витісняє інший, якщо у ряді активності металів стоїть перед ним.
А тепер подумайте логічно, якщо залізний цвях помістити у розчин купрум (||) хлориду, то він покриється червоним нальотом міді. Чому? Запишіть рівняння реакції +
Спробуй розв’язати задачу. Обчисліть масу осаду, який утворився при взаємодії барій хлориду з 300 г сульфатної кислоти.
Дано: ВaCl2 m(H2SO4)=300 г Знайти: m(ВаSO4) - ? Розв’язання ВaCl2 + H2SO4 = ВaSO4 լ+ 2НCl Мr(H2SO4)= 2+32+64=98 Мr(BaSO4)= 137+32+64=233 Розв’яжемо задачу через пропорцію: 300 – 98 Х – 233 Звідси: Х = 300•233:98 = 713,3 г Відповідь: m(ВаSO4) =713,3 г 300 98 г X г 233
Вивчаєм новий матеріал Генетичний зв'язок - це зв'язок між речовинами різних класів, заснований на взаємоперетворені речовин і показує походження одних речовин від інших. Наприклад Са ---> СаО ---> Ca (OH) 2 ---> CaSO 4 Цей ланцюжок підтверджуємо рівняннями реакцій: 1. 2Ca + О2 = 2CaO 2. СаО + Н2О = Са(ОН)2 3. Са(ОН)2 + Н2SO4 = CaSO4 + 2H2O
Розглянемо задачу за генетичним ланцюгом Знайдіть масу магній карбонату, яка утворилась за даним генетичним ланцюгом, якщо було використано 9 г магнію. Mg – MgO – MgCl2 – MgCO3 9 г Х г ?
Значення експериментального методу в хімії Хімія – експериментально-теоретична наука, тому при вивченні її основ важливу роль відіграє хімічний експеримент, – складова частина навчально-виховного процесу. Якщо подумки простежити історичний шлях хімічної науки, то можна переконатися в тому, що в її розвитку провідне місце належить експерименту. Усі вагомі теоретичні відкриття в хімії є результатом узагальнення численних експериментальних фактів. Експеримент — найважливіший шлях здійснення зв'язку теорії з практикою при навчанні хімії, перетворення знань в переконання.
Лавуазьє заповів майбутнім експериментаторам: • намагайтеся робити добре, а не робити багато; • спрощуйте досліди, наскільки це можливо; • ніколи не заповнюйте поспішними висновками мовчання фактів.
Лабораторні досліди – короткочасний експеримент, який учні виконують під керівництвом учителя або за інструкціями підручника безпосередньо на уроці. Лабораторні досліди – вид самостійної роботи, що припускає виконання хімічних дослідів на будь-якому етапі уроку для більш продуктивного засвоєння матеріалу й одержання конкретних уявлень і міцних знань.
Лабораторний дослід 7 Розв’язування розрахункових задач Виконайте завдання на визначення хімічних реакцій за допомогою вивчених знань про генетичні зв’язки. Завдання 1. Повторіть основні правила БЖД під час роботи з хімічними реактивами.
Завдання 2. Добудьте барій сульфат двома способами грунтуючись на схемі генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук 1 спосіб. До 1 мл розчину барій хлориду доливаємо 1 мл розчину натрій сульфату. Рівняння: BaCl2 + Na2SO4 → BaSO4|+ 2NaCl 2 спосіб. До 1 мл розчину барій гідроксиду доливаємо 1 мл розчину сульфатної кислоти. Рівняння: Ba(ОН)2 + Н2SO4 → BaSO4|+ 2Н2О Перегляньте дані досліди на сайті ютуб! Осад барій сульфату
Завдання 3. У трьох пронумерованих пробірках містяться не підписані розчини речовин: хлоридна кислота, аргентум нітрат та натрій карбонат. Якими реактивами можливо визначити дані реактиви? 1. Для виявлення кислот найкраще використати лакмусовий папірець, або метилоранж. Розчин хлоридної кислоти проявить червоний колір. 2. До двох інших розчинів доливаєм розчину кислоту, наприклад: хлоридну, або сульфатну, у одній пробірці утворюється осад – це аргентум хлорид, отже там був аргентум нітрат. У іншій виділяється газ – це вуглекислий, отже там містився натрій карбонат. Перегляньте дані досліди на сайті ютуба
Напишіть висновок, які знання про основні класи неорганічних сполук вам були потрібні, щоб виконати дані досліди.
Домашнє завдання. Вивчити параграф 42 , виконати вправи 10, 15 на ст.232. Бажаю успіху в навчанні, пам’ятай: Знання – це скарб, тож досліджуй, вивчай та дізнавайся нове щодня!
Схожі презентації
Категорії