Різноманіття і взаємозв’язок між органічними речовинами
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Усі класи органічних сполук, що містять Оксиген, генетично зв’язані між собою та з вуглеводнями. Перехід від одного класу до іншого зумовлений зміною ступеня окиснення атома Карбону, з’єднаного з Оксигеном:
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 1. Запропонуйте схему перетворень, з допомогою яких можна з етанолу й неорганічних сполук одержати амінооцтову кислоту. Підтвердьте рівняннями хімічних реакцій.
Завдання 2. Якою може бути будова речовини, якщо вона містить насичений радикал з двома атомами Карбону, дає реакцію «срібного дзеркала», відновлюється до одноатомного спирту? Напишіть формулу цієї речовини, укажіть тип гібридизації атомів Карбону в цій речовині. Напишіть рівняння згаданих хімічних реакцій.
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 3. Поясніть, чому відрізняються фізичні властивості речовин, що належать до одного гомологічного ряду. (Підтвердьте прикладами.)
Завдання 4. Складіть схему перетворень відповідно до загальної схеми для обраної вами речовини й напишіть рівняння хімічних реакцій для здійснення цих перетворень: а) алкан → галогенопохідна → спирт → карбонова кислота → галогензаміщена карбонова кислота → амінокислота → дипептид; б) алкан → алкен → алкін → альдегід → карбонова кислота → естер.
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 5. Розшифруйте схему перетворень: Завдання 6. У результаті окиснення глюкози амоніаковим розчином арґентум оксиду утворилася глюконова кислота, з якої одержали етиловий естер глюконової кислоти масою 2,4 г. Обчисліть масу глюкози, що вступила в реакцію окиснення.
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 7. З допомогою яких хімічних реакцій можна довести наявність білків у продуктах харчування, у вовняних, шовкових тканинах? Завдання 8. Обчисліть масу глюкози, що перебродила, якщо при цьому виділилося стільки ж газу, скільки його утворюється в процесі повного згоряння метанолу масою 16 г.
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 9. З допомогою яких реакцій можна виявити глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу? Завдання 10. Напишіть запропоновані схемою перетворення целюлози, укажіть реакцію, у результаті якої утворюється продукт, що засвоюється організмом людини.
Фронтальна робота за картками з перевіркою та взаємоперевіркою Завдання 11. Дано дві ізомерні речовини, густина парів яких за воднем дорівнює 30. Одна з них унаслідок гідролізу утворює дві оксигеновмісні речовини, друга легко вступає зі спиртами в реакцію етерифікації. Напишіть структурні формули цих речовин і рівняння реакцій, про які йдеться.
Завдання 12. Обчисліть, яке число нітрогруп міститься в продукті нітрування целюлози, що має у своєму складі атоми Нітрогену, масова частка яких становить 14 %.
Домашнє завдання Повторити матеріал про оксигеновмісні й нітрогеновмісні органічні сполуки, підготуватися до контролю знань з теми.
Схожі презентації
Категорії