Україна в міжнародному переговорному процесі з питань зміни клімату
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мінприроди України Україна в міжнародному переговорному процесі з питань зміни клімату Георгій Веремійчик Київ 6 квітня 2007
План презентации 1. Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 2. Позиція України 3. Дискусійні питання 26-х допоміжних органів та КС-13 та ЗС-3
(1) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Встановлення зобов’язань для країн Додатку 1 на наступний звітний період відповідно до статті 3.9. Кіотського Протоколу в рамках „Спеціальної робочої група з питань наступних зобов’язань країн Додатку І”. Процес першого перегляду Кіотського протоколу, який почався на основі статті 9, яка передбачає його перегляд на другій зустрічі Сторін КП, а також необхідність подальших періодичних переглядів КП. Діалог щодо довгострокових дій з метою попередження зміни клімату шляхом посилення впровадження Конвенції.
(2) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Довгострокова стратегія Європейського Союзу: скорочення викидів на 30% до 2020 року та на 50% до 2050 року у порівнянні із рівнем 1990 року. Сер Ніколас Стерн: „Якщо країни не будуть вживати заходів зі зниження викидів парникових газів вже сьогодні, то через 20 років втрачатимуть 5-20% ВВП щорічно. На противагу, сьогодні - на поступове зниження викидів парникових газів необхідно витрачати лише 1% ВВП”.
(3) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Китайська делегація представила національне законодавство в сфері зниження викидів, включаючи законодавство державної підтримки впровадження заходів з енергозбереження, розвитку відновлюваних джерел енергії сонця, вітру та біопалива та насадження лісів. Деякі експерти оцінюють політику Китаю в сфері розвитку альтернативних джерел енергії однією з найкращих в світі.
(4) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Китай та Індія від імені „Групи 77 плюс Китай” наполягали на тому, що перегляд Кіотського протоколу має відбутися після досягнення домовленостей щодо зобов’язань країн Додатку 1 на другий звітний період. Це є головною розбіжністю між країнами Додатку І та країнами, що розвиваються у цьому процесі, оскільки останні виступають проти ухвалення будь-яких рішень, яки б поклали на них якийсь зобов’язання щодо скорочення викидів парникових газів.
(5) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Позиція Європейського Союзу та інших країн Додатку 1 є та, що для досягнення міжнародних домовленостей щодо наступного періоду відповідальності за статтею 9 Кіотського протоколу необхідно ухвалити мандат, в якому будуть чітко визначені часові рамки роботи з перегляду Кіотського протоколу. Визначені часові рамки переговорних процесів відповідно до статей 9 та 3.9 необхідні для того, щоб вчасно схвалити рішення щодо другого періоду зобов’язань.
(6) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Компромісом переговорів по статті 9 стало рішення, за яким перегляд Кіотського протоколу відбудеться на КС/ЗС 4 в 2008 році, а на КС/ЗС 3 буде вирішено за якими параметрами Кіотський протокол буде переглядатися. Рішення також містить тезу, що перегляд не повинен призвести до нових зобов’язань на зниження викидів для будь-якої із сторін Кіотського протоколу.
(7) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Росія подала пропозицію щодо ухвалення процедур, які б дозволили країнам брати добровільні зобов’язання щодо скорочення викидів парникових газів. Теоретично країни, що розвиваються можуть брати на себе добровільні зобов’язання щодо скорочення, проте через відсутність відповідних процедур, такий крок на практиці здійснити неможливо.
(8) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Зазначена пропозиція була дуже негативно сприйнята країнами „Групи 77 плюс Китай”. На жаль, не вдалося досягти компромісу та винести це питання на обговорення пленарних засідань допоміжних органів. Як вихід зі становища все ж було домовлено, що на наступних сесіях допоміжних органів в травні 2007 року відбудеться семінар з цього питання, організований російською делегацією та наступним звітом на КС/ЗС3.
(9) Основні питання переговорів КС-12 та ЗС-2 Бажаючи скористатися можливостями гнучких механізмів Кіотського протоколу, Білорусь подала заявку на приєднання до Додатку Б із рівнем зниження 5% у порівнянні з 1990 роком Під час переговорів багато країн висловили стурбованість, що реальні викиди парникових газів знизилися набагато більше ніж 5% і що Білорусь планує торгівлю так званим „гарячим повітрям” (квотами), що може підірвати ситуацію з цінами на ринках квот, а також на ринках проектів спільного впровадження і механізму чистого розвитку. В результаті довгих переговорів Білорусь взяла додаткові зобов’язання скоротити викиди 8% та пообіцяла не виносити на міжнародний ринок 7% резерву свого „гарячого повітря”.
(1) Позиція України Делегація України підтримала обрання Президентом 12-ї Конференції Сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату та 2-ї Зустрічі Сторін Кіотського протоколу Міністра охорони довкілля та природних ресурсів Республіки Кенія Ківуса Кібвана. Українська делегація підтримала Білорусь у її прагненні взяти на себе добровільні зобов’язання.
(2) Позиція України Було схвально оцінено прийняття п’ятирічної програми з адаптації та визначено цей факт успіхом Конференції. Водночас, була висловлена стурбованість блокування переговорного процесу щодо добровільних зобов’язань, оскільки є потреба мати механізм збільшення прихильників Кіотського протоколу
(3) Позиція України Було закликано Сторони надати новий імпульс переговорному процесу щодо наступного періоду зобов’язань, а також Сторони, які входять в Додаток І і які не входять до Додатку І мають йти назустріч одна одній в ухваленні зобов’язань.
(4) Позиція України Було визнано потребу врахування проблем країн, що розвиваються, в тому числі і на Африканському континенті, а також малих острівних держав, які в першу чергу відчувають наслідки зміни клімату. Водночас було відзначено, що потрібно вести збалансовану політику та враховувати загрози, які виникають і в інших частинах планети.
(5) Позиція України Було підкреслено, що економічний розвиток повинен здійснюватися шляхом впровадження нових сучасних технологій, спрямованих на скорочення викидів парникових газів та зменшення забруднення атмосферного повітря. Звідси, процедури передачі технологій набувають виключної ваги і продовження мандату групи експертів з передачі технологій є правильним рішенням Конференції
(6) Позиція України Було заявлено, що Україна зацікавлена у розвитку співпраці з розробки сучасних енергозберігаючих, екологічно ефективних технологій і що в рамках двохсторонньої співпраці Україна вже підтримала 49 проектів спільного впровадження та 4 з них схвалила. Була також висловлена зацікавленість в проектах, спрямованих на збільшення площ лісів.
(7) Позиція України Було зазначено, що Україна підтримує взаємно узгоджену політику в рамках конвенцій про зміну клімату, про біорізноманіття та боротьбу з опустелюванням. Українська делегація підтримала ініціативи Польщі та Данії стати господарями наступних конференцій Сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату та Кіотського протоколу до неї.
(8) Позиція України Було наголошено, що Україна надає величезної ваги Конвенції та Кіотському протоколу для збереження кліматичної системи нашої Планети та визнає нагальну потребу розроблення узгодженої кліматичної політики на другий звітний період після 2012 року.
(9) Позиція України Необхідним є продовження застосування гнучких механізмів Кіотського протоколу на наступний звітний період. Протяжність другого звітного періоду доцільно продовжити до 10 років.
(1) Дискусійні питання допоміжних органів 26 та КС-13 та ЗС-3 Головні питання: - діалог; - обезліснення; - фінансовий механізм (рух капіталів) - передача технологій; - адаптація; - перегляд Кіотського протоколу - російська пропозиція
(2) Дискусійні питання допоміжних органів 26 та КС-13 та ЗС-3 В рамках „Спеціальної робочої групи з питань наступних зобов’язань країн Додатку І” круглий стіл з питань: - аналізу потенціалу Сторін стосовно запобігання зміни клімату; - оцінки ефективності витрат на нинішні та заплановані програми зі скорочення викидів парникових газів з урахуванням секторальних аспектів, а також вигод від здійснюваної політики; - заходів та технологій, які є в розпорядженні Сторін Додатку І, беручи до уваги національні особливості, екологічні, економічні та соціальні аспекти, особливості структури економіки.
Прогноз викидів парникових газів в еквіваленті СО2 в Україні за сценаріями розвитку економіки до 2020 р. 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 1990 1995 2000 2005 2010 2015 2020 Викиди парникових газів, % до рівня 1990 р Оптимістичний сценарій розвитку Базовий сценарій розвитку Песимістичний сценарій розвитку Фактичні викиди Слайд 1
Дякую за увагу Ніщо не об'єднує краще, як спільна робота задля благородної мети! Veremiychyk@menr.gov.ua Тел./факс: +(380 44) 206 3308
Схожі презентації
Категорії