X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
І в науці, і у грі – книжка – перший друг завжди

Завантажити презентацію

І в науці, і у грі – книжка – перший друг завжди

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

"І в науці, і у грі – книжка – перший друг завжди"

Слайд 3

ПЕРША КНИГА. ЯКА ВОНА?

Слайд 4

Книга – одне з найбільших чудес, створеною людиною. З тих пір, як люди навчилися писати, свою всю мудрість вони довірили книгам. Книги відкривають нам світ, допомагають уявити минуле, заглянути в майбутнє. Шлях розвитку книги був довгим і складним. Який тільки матеріал не використовували люди для виготовлення книжок: глину, листя та кору дерева, шкіру тварин, бамбук, папірус, шовк. Перші паперові книги з'явилися в Європі в ХІІІ ст. Їх довгий час писали від руки. Одна книга виготовлялася 5-7 років і коштувала дуже дорого. У ХV ст. був винайдений спосіб друкувати книги. Перша друкована в Україні була видана Іваном Федоровим у 1574 році у Львові. Називалась вона “Апостол”.

Слайд 5

В Україні до появи першодруків панувала рукописна книга, котра була витвором малярства. Характерною такою пам'яткою є рукописне Пересопницьке Євангеліє, складене в 1556—1561 рр. у Заславі при монастирі св. Трійці, що довгий час належало Пересопницькому монастирю на Волині. У Пересопницькому Євангелії широко використовується тогочасна термінологія, особливо волинський діалект. Пересопницьке Євангеліє здобуло славу не тільки взірця тогочасної української мови, а й пам'ятки українського мистецтва. Головний зміст орнаментики Пересопницького Євангелія — зображення української флори.

Слайд 6

Друкована книга становила синтез графічного мистецтва і поліграфічної техніки. Перші книги, друковані кирилицею, з'явилися у 1491 р. в краківській друкарні Швайпольта Фіоля. Це були "Осьмигласник", "Тріодь цвітна", "Часословець". Українським першодруком вважається "Апостол", надрукований у 1574 р. Іваном Федоровим у Львові. "Апостол" історично започаткував розвиток друкарства в Україні.

Слайд 7

Одночасно з "Апостолом" І. Федоров видає навчальні книги — граматки. Зразком такої книги є "Буквар", надрукований у 1574 р. "Буквар" складався з двох частин: азбуки та матеріалів для читання. Крім того, що ця книга є одним з українських першодруків, вона Ще й цінна пам'ятка шкільної освіти. Буквар Федорова Сучасний буквар

Слайд 8

ВЧИМОСЬ ЧИТАТИ

Слайд 9

У кожного віку свої переваги До 5-6-ти місяців. Знайомство з книгою можливе вже в найніжнішому віці, і починати його краще з дитячих віршів і пісеньок. Ще не розуміючи значення слів, діти вже здатні адекватно реагувати на їхній ритм та інтонацію маминого голосу. Якщо мамині слова звучать грайливо і весело, крихітка усміхається. Якщо мама говорить серйозним голосом, дитя теж стає серйозним. Так у малюка формуються життєво важливі емоції. Від 6-ти місяців до року - дитина починає активно користуватися руками - їй подобається торкатися різних предметів, трусити їх, пробувати на смак. Тому в цьому віці у книгах повинні бути великі яскраві ілюстрації, бажано, які "говорять". Наприклад, корова, коли торкаєшся до неї, починає мукати, а собачка - гавкати. І ще - діти до року здатні концентрувати увагу на книжці всього кілька секунд.

Слайд 10

Від року до 2-х років. У цьому віці дітям до душі книжки про тварин. Вивчаючи їх, дитина може закохатися, наприклад, у кішку і якийсь час зовсім не помічатиме зображених у книжці інших тварин. Вона буде знову і знову радо гортати сторінки своїх книг, вишукуючи в них саме кішок. Таку "любов" можна використовувати для розширення світогляду дитини, наприклад, розповісти, де живе кішечка, чим вона харчується, які у неї звички. Так у дитини формується перший усвідомлений інтерес до книги як до джерела позитивних емоцій і нових знань. Однорічній дитині вже час освоювати і коротенькі простенькі казки з нескінченними повторами - "Колобок" ("Я від бабусі пішов..."), "Ріпка" ("Тягнемо-потягнемо") та інші. Повтори допомагають дитині краще уявити картину того, що відбувається, і засвоїти значення почутого. На даному етапі дитина може роздивлятися книгу 10-20 хвилин, але не примушуйте її це робити силоміць, інакше спровокуєте неприйняття книг.

Слайд 11

Від 2-х до 3-х років. Дворічна дитина продовжує освоювати світ за допомогою наслідування, тому читання в цьому віці має супроводжуватися зображенням дії, яка відбувається на сторінках книги. Ви повинні показати, як Ведмедик Клишоногий лісом іде (надміть щоки, переступаючи з ноги на ногу), руками імітуйте політ метелика - імпровізуйте. До трьох років малюк вже непогано говорить і перетворюється на "чомучку" - питання вилітають з нього, як з рогу достатку, в тому числі й під час читання. Читаючи книжку, пояснюйте дитині всі незрозумілі слова і вислови, тільки не перестарайтеся. Вже можна знайомити малюка з книжками-розмальовками і книжками, в яких зображення предметів уставляється прямо в текст. Вони збільшують бажання до читання: йдучи від картинки до слова, малюк робитиме спроби "читати" самостійно.

Слайд 12

Можна починати пояснювати, як влаштована книга - для чого потрібна обкладинка, палітурка, титульний аркуш. Діти цього віку залюбки переглядають улюблені казки кілька разів. Щоразу перед тим, як малюк почне "читати", пропонуйте іншу, навіть якщо упевнені, що він відмовиться. В цьому віці дитину охоплює криза суперечностей, тому своєї мети можна досягти методом від противного: не хочеш - не треба, тоді я почитаю ляльці або ведмедику. За секунду дитина скаже: "І мені теж почитай!". Від 3-х до 6-ти років дитина швидко дорослішає, а разом з нею "дорослішають" і її книжки. Тут будуть доречними авторські та народні казки. Щоб малюк не заблукав у літературних подіях і образах, просіть його переказувати прочитане - усе по порядку, від самого початку. Це розвине його пам'ять і логіку. Десь років до п'яти деякі діти починають читати самі, але не варто цим зловживати. В результаті наукових досліджень доведено, що до шестирічного віку в дитини в основному розвивається права півкуля, яка відповідає за естетичний розвиток, і тільки потім підключається ліва (математична), яка відповідає у тому числі й за читання.

Слайд 13

МАЛЕНЬКІ ХИТРОЩІ

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Читання