Збалансоване харчування
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Біоди зель— екологічно чистий вид біопалива, а також паливна добавка, яке отримують із рослинної олії чи тваринного жиру і використовується для заміни нафтового дизельного палива. З хімічної точки зору це пальне являє собою суміш метилових та/або етилових моноалкілових ефірів довголанцюжкових жирних кислот (насичених і ненасичених). Біодизель є альтернативним автомобільним паливом.
Фізичні та хімічні властивості Біодизель це рідина жовтого кольору (може бути різних відтінків). Майже не змішується з водою, має високу температуру кипіння та низьку пружність пари. Виготовлений з незабрудненої сировини біодизель є нетоксичним. Відносно висока температура займання біодизелю 150 °C робить паливо досить безпечним у питані протипожежної безпеки. Густина біодизелю 0,86 г/см³. В'язкість біодизелю та звичайного дизельного пального однакова.
Економічна сторона Обсяги виробництва біодизелю у світі стрімко зростають. Загалом дизельне пальне, виготовлене з нафти, дешевше ніж біодизель, проте різниця в ціні змінюється на користь останнього відповідно до «ефекту масштабу» ,а також внаслідок постійного зростання цін на нафту та завдяки урядовим субсидіям для виробників біодизелю. Зазвичай, ціна на біодизель нижча, ніж на нафтове дизельне паливо, але через заборону створення демпінгових умов, ціна буде незначно нижча від ціни на звичайний дизель. В порівнянні з роздрібленою ціною бензину собівартість виробництва біоетанолу в США в 2,4 раза нижче, а у ЄС рівний 4
Переваги Прироботідвигунівнабіодизелізначнозменшуютьсяшкідливівикидиіншихпродуктівзгоряння, в томучислісірки— на 98%, асажі—від50 до 61%. Цетановечислобіодизелюстановить 51 (тодіяк вмінеральногодизпалива-близько45),щопокращуєзапускдвигуна. Високатемператураспалаху(неменше11000)робитьбіодизельодним знайбільшпожежобезпечнихвидівпалива. Міжремонтнийтермінексплуатаціїдвигуна,щопрацюєнабіодизелізбільшуєтьсяприблизнона 50%. Кількістьвикидівшкідливихсполукітвердихчастокприроботідвигунанабіодизелізменшуєтьсяна 20-25%, чадного газу - на 10-12%,ніжприроботінамінеральномудизельномупаливі. Прироботідвигунівнабіодизелізначнозменшуютьсяшкідливівикидиіншихпродуктівзгоряння, в томучислісірки— на 98%, асажі—від50 до 61%,гідрокарбонатів— тавуглекислихмонооксидів– на 30–34%.
Недоліки Залишковийметанол впаливі,якогозгідностандарту впаливіповинно бути небільше0,2%, єпотужнимрозчинникомі будевикликатинелишерозбуханнярезиновихдеталей, а йрозчинятизабрудненнявпаливнійсистемі. Привикористаннізвичайногодизельногопаливаудвигунітапаливнихтрубкахутворюєтьсяналіт. Зберігатибіодизельпонадтримісяцінерекомендується,оскількивінрозкладається. Фінансованівиробникаминафтопродуктівдослідженнядоводять,щодлядвигунів,звичайнедизельнепаливоєкращимніжбіодизель. Алецезаперечуютьнезалежніорганізації,якіпомітилищобіодизельзменшуєспрацюваннядвигуна. Біодизельроз'їдаєпрокладки та трубки знатуральноїгуми(натуральнагумапереважновикористовуютьсявдвигунах,виготовленихдо 1992),хочанайвірогідніше,щоцідеталівжезаміненінавиробизсинтетичноїгуми,котранероз'їдаєтьсябіодизелем.
Біодизель в Україні Сировинна база для виробництва цього виду палива в Україні дуже широка.Станом на 2010 рік для сільськогосподарських робіт в Україні необхідно мати 1,9 млн тон дизельного палива і 620 тис. тон бензину, котрі виробляються з 4,5 млн тонн нафти, переважно імпортної. Для виробництва біодизеля в Україні найбільш раціонально використовувати насіння ріпаку, соняшнику та сої.
Схожі презентації
Категорії