X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
РОЛЬ ШКОЛИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ПОРУШЕНЬ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ДІТЕЙ

Завантажити презентацію

РОЛЬ ШКОЛИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ПОРУШЕНЬ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ДІТЕЙ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

РОЛЬ ШКОЛИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ПОРУШЕНЬ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ДІТЕЙ Доповідач – зав. лабораторії гігієни навчальної діяльності дітей, к. мед. н. Гозак Світлана Вікторівна Державна установа «Інститут гігієни та медичної екології ім.О.М.Марзєєва НАМН України», м.Київ м. Київ, 27.03.2013 р.

Слайд 2

У жовтні 2005 року Європейським союзом шкільної і університетської медицини і здоров’я (EUSHM) на 13 європейському конгресі «Здоров’я молоді – інвестиції в майбутнє» була прийнята Декларація про шкільне здоров’я в Європі

Слайд 3

- Охорона здоров’я школярів повинна мати найвищий політичний пріоритет. - Охорона здоров’я школярів повинна бути організована без перешкод. - Школа – це ідеальне місце для проведення програм по охороні здоров’я дітей. - Охорона здоров’я школярів повинна базуватися на наукових дослідженнях. - Необхідні програми післядипломної підготовки спеціалістів шкільної охорони здоров’я. Основні положення Дубровніковської декларації про шкільне здоров’я в Європі (15 жовтня 2005р., Дубровнік, Хорватія)

Слайд 4

Резолюція 16-го Конгресу європейського союзу шкільної та університетської медицини і здоров’я (червень 2011 р., Москва) Загальними проблемами для всіх країн-учасниць є: Недостатня ефективність ФВ в закладах освіти Недостатня підготовка медичних та педагогічних кадрів в галузі охорони здоров’я дітей

Слайд 5

Шкільні фактори ризику Тривале статичне, сенсорне та інформаційне навантаження Обмеження рухової активності та перебування на відкритому повітрі Недостатня ефективність ФВ Недостатнє освітлення Невідповідність шкільних меблів Неякісне повітря в класах Проблеми організації харчування і питного режиму Тривалий вплив закритих приміщень, обмеження простору Безперервна сидяча поза більше 10-15 хвилин “Шкільні” захворювання Порушення постави Зниження зору Захворювання органів травлення Порушення кровообігу Нервово-психічні захворювання

Слайд 6

Тенденції рухової активності, самопочуття та зацікавленості фізичною культурою міських учнів (дівчата) (1500 дітей, 2010 р.)

Слайд 7

Порівняльна характеристика внеску чинників фізичного виховання у формування здоров’я учнів Якість проведення ФК Матер-тех база ФВ 37 % Кардіореспираторна система 12 % 18 % Постава 6 % 15 % Фізичний розвиток - 14 % Розумова працездатність 7 %

Слайд 8

Вікова характеристика частки школярів з захворюваннями КМС, м.Київ, 21120 дітей, % р

Слайд 9

Розподіл учнів за показником витривалості м’язів спини (%)

Слайд 10

ГЛИБОКІ КОРСЕТНІ М’ЯЗИ ХРЕБТА КРУПНІ М’ЯЗИ СПИНИ, ЧЕРЕВНОЇ СТІНКИ, ВЕРХНЬОГО ПЛЕЧОВОГО ПОЯСУ, СІДНИЦЬ М’ЯЗИ, ЩО ПІДТРИМУЮТЬ ХРЕБЕТ ТА ФОРМУЮТЬ ПОСТАВУ

Слайд 11

Причини і наслідки порушень опорно-рухового апарату дітей Сучасні діти Добове надходження вітаміну А менше від фізіологічної норми в 2 – 5,3 рази кальцию - в 3-4 рази

Слайд 12

Уразливість структур хребта дитини “малі травми”, спазм м’язів ↓ запальні та дегенеративно-дистрофічні процеси

Слайд 13

Формування порушень ОРА I. Чинники, які є передумовою захворювання ОРА: Cлабкість структур хребта та стопи, як наслідок неадекватного харчування з дефіцитом структурних компонентів кісткового та хрящового синтезу; Cлабкість м'язового корсету хребта, зв'язково-суглобового апарату, як результат фізичної детренованості організму дитини; Різна довжина ніг як результат перенесеної травми (формування статичного сколіозу); Патологія суглобів та кісток кінцівок, як причина компенсаторних по-рушень постави. II. Чинники, що додатково порушують метаболізм тканин хребта та м'язів: Недосконала побудова процесу ФВ та невідповідність ФН дитини стану його ОРА; Переважання в хронометражі дня перебування дітей в сидячій позі з розслабленням м'язів тулубу, порушенням гемодинаміки в тканинах тулубу та попереку, стисканням судинно-нервового пучка, хрящових епіфізів хребта; Тривале порушення гемоциркуляції тканин тулубу фіксованою позою під час уроків та при виконанні домашніх завдань. III. Формування конкретної травми структур хребта Пасивне стискання судинно-нервового пучка, хрящових епіфізів хребців до стану патологічної нервової іритації; Травматичний зсув структур сегменту хребта у фронтальній та сагітальній площинах з виникненням патологічної нервової іритації; Компресійні травми епіфізів, диска, губчастої речовини хребця (стискання по вертикалі); Перерозподіл осьового навантаження та компенсаторне викривлення хребта через різну довжину ніг (статичний сколіоз). IV. Розвиток конкретної клінічної форми деформації ОРА у конкретної дитини V. Фіксація неадекватного статусу структур хребта з розвитком стійких викривлень, торсій, атрофії м'язів, зміною форми грудної клітки і тазу. Формування в подальшому вертеброгенних захворювань.

Слайд 14

ПРОГРАМА ПРОФІЛАКТИКИ І КОРЕКЦІЇ ПОРУШЕНЬ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ «КРАСИВА ПОСТАВА ДИТИНИ» Організований колектив Максимально раннє виявлення патології ОРА через додаткові огляди дітей: - щомісячний огляд дітей 5-12 років батьками (відповідно розробленої пам’ятки для батьків), - моніторинг стану ОРА учнів вчителями та формування на базі навчального закладу (з урахуванням інформації батьків) групи ризику «діти з підозрою на порушення ОРА», - щоквартальний огляд (по потребі частіше) групи ризику «діти з підозрою на порушення ОРА» лікарем-ортопедом по поданню закладу. Група дітей без патології ОРА Діти з виявленими порушеннями ОРА Коригування харчування дітей з забезпеченням вікової потреби в комплексі структурних елементів остео- і хондросинтезу. Виконання вдома профілактичної гімнастики для укріплення корсету захисних м’язів хребта, зв’язкового апарату ХРС та стопи. Впровадження вдома вправ на тренажері «похилена дошка» з тренувальним навантаженням у фронтальній, сагітальній плоскості на фоні вертикального розтягування хребта. Коригування уроків (занять) з фізкультури з впровадженням: - спеціальних вправ на зміцнення м’язового корсету, включаючи ротаційну корекцію структур хребта; - розвантаження хребта наприкінці занять; - релаксаційної корекції гемодінамики. Організація ергономічного робочого місця в класі, вдома. Впровадження спеціальної профілактичної гімнастики під час фізкультурних пауз в середині і наприкінці уроку, під час великої перерви, у групах продовженого дня, вдома після приготування домашніх завдань. За рекомендацією дитячого ортопеда індивідуальне лікування в умовах лікувально-профілактичних установ. Індивідуальний цикл реабілітації. За рекомендацією дитячого ортопеда корекція порушень постави під час фізичних занять у закладах освіти та вдома.

Слайд 15

Ефективність програми профілактики порушень ОРА

Слайд 16

Ефективність програми «Красива постава» серед учнів молодшого шкільного віку, % учнів

Слайд 17

Динаміка захворюваності учнів під впливом програми «Красива постава школяра», на 1000 дітей *

Слайд 18

Модель «Державна стратегія щодо здоров’язберігаючої спрямованості фізичного виховання в навчальних закладах» І – інформація, С – створення стандартів ФВ, У – створення умов для ФВ, М – мотивація, К – контроль, спостереження та моніторинг

Слайд 19

* Гарне здоров’я – успішне навчання! svitlana_gozak@mail.ru к.м.н. Гозак С.В. зав. лабораторії гігієни навчальної діяльності дітей (044) 559 14 90

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Біологія