Память
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Пам’ять - це здатність людини фіксувати інформацію, зберігати й відтворювати її в потрібний момент. ПРОЦЕСИ ПАМ’ЯТІ (ВЛАСТИВОСТІ) запам'ятовування зберігання відтворення забування ТИПИ ПАМ’ЯТІ Оперативна (сенсорна, ультракоротка) Коротка (первинна) Довгочасна (вторинна і третинна) Збереження інформації на час, потрібний для виконання певного завдання. Використану інформацію, що втратила своє значення, пам'ятати нераціонально Швидке запам'ятовування й збереження інформації на короткий термін. “Сприйняв - відтворив - забув ” Характеризується відносною тривалістю і міцністю збереження. Відбувається накопичення знань, які зберігаються звичайно у перетвореному вигляді - більш узагальненому і систематизованому. Це знання, що потрібні людині взагалі, а не в даний момент
Механізми пам’яті Короткий ряд інформації легко запам'ятовується Запам'ятовуємо зміст, загальні поняття Утворення пам'ятних слідів проходить в декілька етапів:сенсорна, короткочасна, довготривала пам'ять Характеристики пам’яті Кількісні Якісні ОБСЯГ ТРИВАЛІСТЬ ШВИДКІСТЬ ТОЧНІСТЬ ГОТОВНІСТЬ
ВИДИ ПАМ’ЯТІ А Моторна Б Емоційна В Образна Г Словесно-логічна (змістова) 2 запам'ятовування, збереження і відтворення рухів 1 формування чутливих образів - уявлень про конкретні предмети, явища, їх властивості (буває зорова, слухова, смакова, нюхова, дотикова) 3 запам'ятовування, збереження, упізнавання і відтворення прочитаних або почутих думок, понять 4 Запам'ятовування, збереження і відтворення людиною своїх емоцій, почуттів
ПРИЙОМИ РОЗВИТКУ ПАМ’ЯТІ 1. Зацікавте себе предметом 2. Зосередьте увагу на вивченому 3. Осмислюйте матеріал 4. Розподіляйте навчальний матеріал на блоки 5. Встановлюйте логічну послідовність 6. Надавайте емоційного забарвлення тому, що запам'ятовуєте 7. Уникайте сторонніх подразників 8. Будуйте запам'ятовування на асоціаціях 9. Повторюйте вивчене. ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ МЕХАНІЧНЕ ОСМИСЛЕНЕ МИМОВІЛЬНЕ ДОВІЛЬНЕ
Дослідження рухової пам’яті Запам'ятайте рухи, які показані на картинках. Відтворіть характер і послідовність рухів записуючи їх у тому порядку, і якому показано на картинках. Полічіть кількість правильно і послідовно відтворених рухів та занесіть результат до таблиці. 4. Повторіть рухи 2-3 рази. 5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення. 6. Полічіть кількість правильно і послідовно відтворених рухів та результат занесіть до таблиці.
Дослідження образної пам’яті Протягом 3 – 4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, які зображені на малюнках. Запишіть назви предметів, які запам'ятали. Полічіть кількість правильних відповідей і результат занесіть до таблиці.
Дослідження змістової (словесно-механічної) пам’яті Прослухайте 10 пар слів, які не мають логічного зв'язку. Відтворіть по пам’яті та запишіть друге слово з пари, коли вчитель буде зачитувати перше слово. . . . . . . . Полічіть кількість правильно відтворених пар слів. Результат занесіть до таблиці. Слон - лампа мікрофон - небо Свічка - перукарня дім - каруселі Вазон - розклад ножиці - зірка Книжка - свято телефон - компас Зима - урок скрипка – ліс Дитина - душ листок - штора
пошта - лист літера - слово каса - гроші горнятко - кава небо – зірка театр - вистава дощ - парасолька око - ніс риба - вода тракторист - поле Дослідження змістової (словесно-логічної) пам’яті) Прослухайте 10 пар слів, які мають логічний зв'язок. Відтворіть по пам’яті та запишіть друге слово з пари, коли вчитель буде зачитувати перше слово… … . . Полічіть кількість правильно відтворених пар слів. Результат занесіть до таблиці.
Схожі презентації
Категорії