X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
« Подорож у країну дитинства»

Завантажити презентацію

« Подорож у країну дитинства»

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

« Подорож у країну дитинства» Урок позакласного читання у 5 класі

Слайд 2

Мета: ознайомити учнів із твором Галини Малик «Вуйко Йой і Лишиня»; розширити кругозір та коло читацьких інтересів дітeй; формувати самоосвітню компетентність-прийоми і форми самоосвітньої діяльності (навички спостереження над текстом, добору корисної інформації), виховувати потяг до знань, відкриття нового, самопізнання і самовдосконалення.

Слайд 3

Тип уроку: урок позакласного читання Обладнання: художні тексти, ілюстрації до твору, зошити, олівці, аркуші формату А4 Форми і методи роботи: учнівські повідомлення, «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Синквейн». Тип уроку: урок позакласного читання Обладнання: художні тексти, ілюстрації до твору, зошити, олівці, аркуші формату А4. Форми і методи роботи: учнівські повідомлення, «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Синквейн».

Слайд 4

Епіграф: Країна Дитинства-країна казкова, І часто дорослих вона вабить знову. І часто дорослі літають у мріях, Вернутись в дитинство живе в них надія. Із казкою, любі, не розлучайтесь, В далеке дитинство щораз повертайтесь.

Слайд 5

Хід уроку: І. Мотивація навчальної діяльності школярів. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу (слово вчителя). Виступи учнів із повідомленнями «Дитинство і юність майбутньої письменниці.» Робота в групах. Ігрова хвилинка «Чий портрет» Словникова робота Робота в групах Асоціативний кущ ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Мозковий штурм V. Рефлексія VI. Підбиття підсумків уроку «Мікрофон» VII. Домашнє завдання

Слайд 6

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Пофантазуйте і уявіть себе у незвичному місці. Розкажіть сусіду по парті про своє місцезнаходження (музей воскових фігур , шоу «Куб», Лапландія).

Слайд 7

Світ фантазії і уяви такий незбагненний, що зможе перенести у цікаві неіснуючі країни, допоможе здійснити подорож у часі чи навчитьть бачити маленькі чудернацькі істоти у сучасному світі. Але уяву потрібно розвивати, іншим словом «підгодовувати». І лише книга –це « найсмачніший наїдок»для безмежної людської фантазії. Світ фантазії і уяви такий незбагненний, що зможе перенести у цікаві неіснуючі країни, допоможе здійснити подорож у часі чи навчитьть бачити маленькі чудернацькі істоти у сучасному світі. Але уяву потрібно розвивати, іншим словом «підгодовувати». І лише книга –це « найсмачніший наїдок»для безмежної людської фантазії. Світ фантазії і уяви такий незбагненний, що зможе перенести у цікаві неіснуючі країни, допоможе здійснити подорож у часі чи навчить бачити маленькі чудернацькі істоти у сучасному світі. Але уяву потрібно розвивати, іншим словом «підгодовувати». І лише книга – це « найсмачніший наїдок» для безмежної людської фантазії.

Слайд 8

Перед нами повість, у маленькій передмові до якої написано: «Книга для повного щастя». Авторка цієї казки - фентезі відома українська письменниця Галина Малик.

Слайд 9

«Дитинство і юність майбутньої письменниці.» Народилася Галина Миколаївна 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. 1964 року сім'я переїхала в селище Середнє на Ужгородщині. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона добре вчилася в школі, мала веселий характер, почуття гумору і... не збиралась бути письменницею. Батько Галини Миколаївни за фахом був агрономом, і його разом із сім'єю направили у Донецьку область працювати на дослідній виноградарній станції. Але Галину Миколаївну завжди тягнуло на Закарпаття, туди, де пройшло її дитинство.

Слайд 10

Якось у інтерв'ю Галина Малик сказала: «Для того щоб писати для дітей, треба просто бути щасливою людиною... Адже звідки, як не з себе, можна дістати весь той прекрасний казковий світ, якого в реальності не існує?»

Слайд 11

Робота в групах. Об’єднавшись у 3 групи, побудуйте сюжетні ланцюжки 1-ї,2-ї, 3-ї частин повісті. Орієнтовні відповіді учнів І група Частина перша «У лісі» Домовичок на ймення Вуйко Йой живе у старовинній хатці - знайомство із Мишеням, Яке Не Хотіло Вирости Великим – домівка цвіркуна Лишині –непрохані гості на лісовій галявині - рішення перевезти хатку до сканзену – домовинок збирається у довгу мандрівку – повідомлення для цвіркуна.

Слайд 12

ІІ група Частина друга «У сканзені» Їхав він дуже довго, приблизно, сто разів по сто довгих казок – знайомство із сканзеном – несподівана зустріч із Лишиням – експонати та екскурсоводи – тимчасова домівка вуйка Йоя – охоронна сигналізація – головна справа життя для каченят.

Слайд 13

ІІІ група Частина третя «Гість дуже здалеку» Оглядини старої церкви – знайомство із Рукаселем – збирання їжі для маленького ненажери – Рукасель підкинув думку Томашу Томашевичу про карусель – золоті старовинні гроші – випробовування каруселі – новосілля – усі друзі разом.

Слайд 14

Ігрова хвилинка «Чий портрет?»

Слайд 15

Завдання Встановіть відповідність між назвою казки і головною думкою. «Довга казка про кошеня, якому не подобалось жити вдома»   «Коротка казка про те, чому равлик ховається» «Довга казка про мурашку Кашку» «Коротка казка про те, папуга не навчився розмовляти» «Коротка казка про хмарку, яка хотіла, щоб її пам’ятали»     «Хто ж із сонечком встає, друзям приклад подає, радо всім допомагає – разом з друзями співає».   Добрі справи потрібно робити, не сподіваючись на похвалу. Затишок і тепло рідної домівки. Завжди потрібно говорити те, що сам думаєш. «Не – Дуже – Чемна гостя напросилася у гості». Завдання Встановіть відповідність між назвою казки і головною думкою. «Довга казка про кошеня, якому не подобалось жити вдома»   «Коротка казка про те, чому равлик ховається» «Довга казка про мурашку Кашку» «Коротка казка про те, чому папуга не навчився розмовляти» «Коротка казка про хмарку, яка хотіла, щоб її пам’ятали»       «Хто ж із сонечком встає, друзям приклад подає, радо всім допомагає – разом з друзями співає». Добрі справи потрібно робити, не сподіваючись на похвалу. Затишок і тепло рідної домівки. Завжди потрібно говорити те, що сам думаєш. «Не – Дуже – Чемна гостя напросилася у гості».

Слайд 16

Сканзен… Що це? Охоронна сигналізація… Експонати …. Словникова робота

Слайд 17

«Сканзен – це музей під відкритим небом». «Ліжко, вбрання, рушники, стіл, лавиця, колиски і навіть сама хата – це все називається експонатами музею». «Охоронна сигналізація – електричний сторож, який охороняє хатинки, аби до них не залізли злодії».

Слайд 18

Робота в групах І група. Назвати реальних героїв повісті та реальні сюжети. ІІ група. Назвати фантастичних героїв та сюжети із ними пов’язані. ІІІ група. Скласти асоціативний кущ до характеристики головних героїв.

Слайд 19

Досліджуємо текст художнього твору Знайдіть у повісті художні образи : людей (Михайло Васильович,Томаш Томашевич); тварин (Мишеня,Кріт Степанович); вигаданих створінь (Вуйко Йой, Рукасель); епітети (чорненький гострий носик, чебрець мав запах червоний у чорну крапочку); порівняння (питання юрмилися в його голові, неначе отара овець).

Слайд 20

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Мозковий штурм - Хто з героїв найбільше запам’ятався, сподобався? Чим саме? -Який епізод видався вам найзахопливішим? -Чого навчають нас казки Йоя?

Слайд 21

V. Рефлексія Напишіть синквейн до образу улюбленого героя повісті – казки. Синквейн – п’ятирядкова строфа неримованого вірша.

Слайд 22

Правила написання синквейну такі: перший рядок має бути представлений іменником, який розкриває головну думку (про що йдеться); другий рядок містить два прикметники, що характеризують цю головну думку; третій рядок – це три дієслова, які називають дії, пов’язані з головною думкою в межах теми; четвертий рядок – вислів з декількох слів, що розкриває авторське ставлення до теми; п’ятий рядок – особисте ставлення читача до теми.

Слайд 23

Промовляння за схемою На уроці я … дізнався… зрозумів… навчився… я змінив своє ставлення до… - я не вмів, а тепер умію… Промовляння за схемою На уроці я … дізнався… зрозумів… навчився… я змінив своє ставлення до… - я не вмів, а тепер умію…

Слайд 24

VI. Підбиття підсумків уроку «Мікрофон»: обмін враженнями про книжку. Продовжити фразу: «Книга Галини Малик «Вуйко Йой і Лишиня»захопила мене тим, що…»

Слайд 25

VII. Домашнє завдання Написати відгук на книгу «Вуйко Йой і Лишиня» 2. Придумати продовження повісті, уявивши і себе жителем сканзену.  

Завантажити презентацію