X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Інституційні інструменти Європейського Союзу

Завантажити презентацію

Інституційні інструменти Європейського Союзу

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

* Інституційні інструменти Європейського Союзу TWINNING COORDINATION TEAM EUROPEAN UNION

Слайд 2

* Twinning – інституційний інструмент європейської інтеграції EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 3

* Що таке Twinning? Потужний інструмент у підготовці країн до вступу до ЄС (для країн-кандидатів) (діє з 1998 року, понад 2 тис. проектів) Пріоритетна мета Twinning – сприяння впровадженню законодавства, стандартів і норм Європейського Союзу Передбачає передачу “ноу-хау” та передової практики між державними органами країн-членів ЄС та їхніми українськими партнерами Для України – інструмент інтеграції ключових секторів економіки (доступний з 2005 року) Інструмент інституціонального розвитку і нова форма безпосереднього технічного співробітництва між органами влади держав - членів ЄС та України Проекти Twinning реалізуються через систему державної служби в рамках співпраці двох аналогічних органів державної влади. Участь у них беруть державні службовці двох країн з метою досягнення обов’язкових результатів, визначених країною – бенефіціаром відповідно до національних пріоритетів розвитку та пріоритетів співпраці з ЄС Проекти Twinning не є одностороннім наданням технічної допомоги країною-членом ЄС країні-бенефіціару. Це співпраця партнерів Twinning не копіює систему країн-членів ЄС в країні-бенефіціарі, а адаптує стандарти ЄС до наявних умов таким чином, щоб вона ефективно функціонувала EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 4

* Що таке інституційний Twinning? Розроблений Єврокомісією у 1997 році у контексті розширення ЄС. Новий інституційний інструмент, створений для впровадження норм європейського законодавства у законодавстві країни-бенефіціара (КБ) Точніше кажучи, орган державної влади країни-члена ЄС відряджає державного службовця та короткострокових експертів державного сектора для допомоги КБ у адаптації її законодавства до законодавства ЄС На відміну від односторонньої технічної допомоги, що надається через приватних консультантів, Twinning є рівноправним співробітництвом між двома органами державної влади, тривалість якого є значно довшою, аніж сам проект Twinning EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 5

* Як працює Twinning ? Індикативний план (перелік завдань для вирішення в рамках Twinning) розробляється спільно Єврокомісією та країною-бенефіціарієм До відбору партнера залучені всі країни-члени ЄС (КЧ) Відбір КЧ здійснює країна-бенефіціар Проекти Twinning повністю фінансуються Єврокомісією. Внеском КБ є лише надання робочих місць для партнерів EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 6

* Twinning – основоположні принципи (1) Посилення адміністративної спроможності до імплементації acquis (принципів законодавства ЄС) Цілі проекту випливають з цілей Європейських програм партнерства Обмін “ноу-хау”, досвідом та практичними досягненнями між органами державної влади EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 7

* Twinning – основоположні принципи (2) Тwinning = комплексні проекти, що складаються з різних видів багатосторонньої діяльності та здійснюються протягом 12 - 36 місяців під керівництвом радників, відряджених на час реалізації проектів до КБ Всі експерти повинні бути досвідченими практиками з органів державної влади країн-членів ЄС (КЧ) Партнерство, а не відносини за типом “клієнт-підрядник”: спільна відповідальність за досягнення обов’язкових результатів проекту EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 8

* Twinning – підхід (1) Проекти та їх цілі визначаються на основі оцінки країни-бенефіціара Єврокомісією (регулярні звіти, моніторинг): планування проекту Проекти пересилають всім країнам-членам ЄС із запитом на пропозиції (можливий консорціум з двох КЧ) Орган державної влади КБ обирає партнера на основі оцінки запропонованого системного підходу та досвіду ключових експертів (оскільки бюджети проектів базуються на єдиних ставках, ціна не є критерієм відбору партнера) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 9

* Twinning – підхід (2) Спільна підготовка проекту: до початку проекту партнери спільно розробляють детальний робочий план, що включає конкретні вимірювані критерії реалізації та перелік заходів Попереднє схвалення проекту Керівним комітетом Єврокомісії у Брюсселі Спільне виконання робочого плану проекту: досягнення всіх обов’язкових результатів шляхом передачі практичного адміністративного досвіду та “ноу-хау” EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 10

* Twinning – розробка проекту (1) Загальна ціль: ефективна імплементація та реалізація acquis ЄС Мета проекту: створення або реформування конкретного органу державної влади, посилення структур, необхідних для впровадження окремих директив/ регулювань ЄС тощо EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 11

* Twinning – розробка проекту (2) Обов’язкові результати: конкретні та дієві результати, за досягнення яких несуть спільну відповідальність партнери: розроблення заходів щодо впровадження / планів реалізації / процедур / створення нових організаційних структур тощо Заходи: що потрібно робити партнерам проекту для досягнення обов’язкових результатів: місії експертів, семінари, навчальні візити тощо EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 12

* Країни, які охоплює інструмент Twinning Країни Центральної та Східної Європи: починаючи з 1998 року впроваджено більш ніж 1000 проектів Twinning (нові країни-члени в рамках Перехідного механізму) Західні Балкани: з 2002 року (Програма CARDS) Інші країни: Болгарія, Румунія та Туреччина Країни Середземномор’я, які мають чинні угоди про асоційоване членство: з 2004 року (спочатку Програма MEDA, зараз ЄІСП) Країни СНД з Планом дій щодо реалізації Європейської політики сусідства: з 2005 року (спочатку Програма TACIS, зараз ЄІСП) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 13

* Майбутнє Twinning (1) Обмін досвідом та практичними досягненнями між органами державної влади: включено в проект Конституційної Угоди ЄС (Стаття III-285) Проекти у Болгарії та Румунії продовжуються й нині EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 14

* Майбутнє Twinning (2) Кількість проектів у Західних Балканах буде збільшуватись одночасно з процесами стабілізації та налагодження співробітництва з подальшими перспективами членства у ЄС Збільшення кількості проектів у рамках Європейської Політики сусідства (ЄІСП) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 15

* Чому країни-члени беруть участь у проектах Twinning? > для налагодження зв'язків між спеціалістами-практиками з інших країн-членів ЄС та поза ними для обміну практичними досягненнями та досвідом у певній сфері для сприяння глобалізації у сфері державного управління для посилення міжнародної присутності даної КЧ від імені Євросоюзу EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 16

* Указом Президента України від 06 жовтня 2005р. “Про питання забезпечення впровадження програми Twinning в Україні” функції координування підготовки реалізації програми в Україні покладені на Головне управління державної служби України. На виконання цього Указу створено Адміністративний офіс програми Twinning Офіційне започаткування програми Twinning розпочалося під час семінару з впровадження інструменту Twinning, який відбувся в Києві 2-3 березня 2006 року. Учасники семінару були ознайомлені з процедурами, механізмами, особливостями та практичним досвідом впровадження програми Twinning, а також з циклом розробки та опрацювання проектів - від підготовки технічного завдання до підписання контракту з відібраним партнером в країні – члені ЄС. Ця програма фінансується ЄС Програма Тwinning в Україні TWINNING COORDINATION TEAM EUROPEAN UNION

Слайд 17

* Статус проектів Twinning в Україні Робочий план містить 33 проектів Twinning (проекти на стадії підготовки та реалізації): 10 проектів Twinning у сферах регулювання ринку електроенергетики, цивільної авіації, норм та стандартів, конкурентної політики, акредитації, космічних технологій, державного внутрішнього фінансового контролю, транспорту (2 проекти) та внутрішніх справ – на стадії імплементації; 6 проектів Twinning у сфері юстиції, регулювання ринку газу, державної служби, санітарних та фітосанітарних заходів, інвестиційної, монетарної політики – на етапі підготовки Twinning-контракту; 8 проектів Twinning у сферах енергетики, митних справ, фінансового контролю, навколишнього середовища, адміністративного судочинства, статистики, державної служби та муніципальної інфраструктури – на етапі підготовки проектів технічних завдань (Twinning Fiches); 3 проекти Twinning у соціальній сфері, сфері зайнятості та зовнішнього аудиту – на етапі підготовки технічних завдань для експертів рамкових контрактів. 6 проектів знаходяться на етапі ідентифікації EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 18

У рамках Національної програми ЄІСП Європейським Союзом прийняте рішення щодо фінансування проекту “Twinning та технічна допомога, спрямована на підтримку впровадження Європейської політики” в розмірі 20 млн.євро Угода про фінансування проекту “Twinning та технічна допомога, спрямована на підтримку впровадження Європейської політики” разом із заявою від імені Уряду України підписана Міністром економіки України, Національним координатором з питань допомоги Європейського Союзу, 30.07.2008 року * EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 19

* 27 країн – членів Європейського Союзу Українські державні органи (установи) Головне управління державної служби України Адміністративний офіс програми Twinning Європейська Комісія Уряд України Робоча група з питань координації впровадження інструменту Twinning Штаб-квартира ЄК Представництво ЄК в Україні Міністер-ство закордон-них справ України Міністерство економіки України Схема взаємодії ключових Twinning-учасників Віце-прем’єр-міністр України Комітет з питань співробітництва між Україною та ЄС Головне управління державної служби України EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 20

* Роль Головдержслужби здійснює спрямування та координацію діяльності з підготовки та реалізації програми Twinning в Україні через створення та функціонування Адміністративного офісу програми Twinning (Указ Президента України від 6 жовтня 2005 року № 1424 “Питання забезпечення впровадження програми Twinning в Україні”). Роль Головдержслужби EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 21

* Нормативно-правова база Twinning Керівництво ЄК з питань використання інструменту Twinning (2007) Постанова Кабінету Міністрів України від 07.02.07 № 154 зі змінами „Про затвердження Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні” Постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні» Методичні рекомендації з використання інструменту Twinning в Україні (затверджені наказом Головдержслужби України від 01.07.2008 № 175) Положення про здійснення моніторингу підготовки проектів Twinning в Україні (затверджене наказом Головдержслужби України від 11.07.2008 № 191, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.09.2008 за № 907/15598) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 22

проект Twinning (далі - проект) - проект технічної допомоги ЄС, який полягає в організації співпраці державного органу (установи) держави - члена ЄС (далі - держава-партнер) з відповідним державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту з метою обміну досвідом та надання допомоги в питаннях державного управління та адаптації законодавства України до законодавства ЄС (визначення понять згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні») * EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 23

Twinning-контракт (далі - контракт) - договір, що укладається у формі, визначеній Європейською Комісією, між державним органом (установою) держави-партнера та Європейською Комісією за погодженням з державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту і Головдержслужбою. Обов'язковим додатком до контракту є робочий план, у якому визначаються обов'язкові результати реалізації проекту, заходи, що передбачається здійснити для їх досягнення, із зазначенням строку і критеріїв виконання, а також обов'язків учасників проекту; технічне завдання - опис проекту, в якому визначаються обов'язкові результати, що повинні бути досягнуті в ході реалізації проекту. (визначення понять згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні») * EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 24

* Ресурси проекту Twinning Середня тривалість проекту – 1 – 2 роки Середній бюджет проекту – 1 – 2 млн. євро Проекти Twinning мають характер гранту Європейської Комісії, реалізуються за встановленими нею процедурами та правилами. Європейською Комісію фінансуються : робота та перебування постійного технічного радника у країні-бенефіціарі робота середньо- та короткострокових експертів витрати на підготовку та менеджмент проекту семінари, круглі столи, конференції (частково) навчальні візити робота державної установи країни-члена ЄС щодо реалізації проекту (на території держав-членів ЄС) витрати на усний та письмовий переклад витрати на аудит EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 25

* Внесок бенефіціара проекту (Головдержслужби) Одним з основних вимог інструменту Twinning є спільна участь партнерів у реалізації проекту, що передбачає: спільну роботу: державний орган – бенефіціар проекту має забезпечити відповідні кадрові ресурси для успішної реалізації проекту співфінансування: надання постійному раднику проекту з дня його прибуття в Україну відповідного офісного приміщення, оснащеного меблями, комп'ютерною технікою з підключенням до Інтернет, засобами міжнародного телефонного (факсимільного) та електронного зв'язку, копіювальною технікою надання для проведення тренінгів, семінарів, конференцій, інших заходів у рамках проекту приміщень, оснащених спеціальним обладнанням для презентацій та синхронного перекладу конференцій, круглих столів, публікації тощо. спільну відповідальність за реалізацію проекту, в тому числі впровадження результатів проекту після його завершення Відповідальність за фінансування визначається контрактом. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 26

* Обов'язки бенефіціара (Головдержслужби) на етапі підготовки проекту Погодження проекту технічного завдання (Twinning Fiche) та проекту Twinning-контракту Призначення керівника проекту від України, партнера постійного радника проекту Утворення робочих груп з питань підготовки та реалізації проекту Twinning Визначення працівників для реалізації проекту та розподіл обов'язків між ними EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 27

* Цикл підготовки проектів Twinning Ідентифікація проектів Twinning Розроблення рамкового контракту (TOR) Розроблення детального опису проекту (Twinning fiche) Оголошення тендеру серед країн-членів ЄС Оцінка пропозицій та відбір партнерів Підготовка контракту Підписання контракту Початок реалізації проекту Twinning EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 28

* Цей проект фінансується ЄС Ця програма фінансується ЄС Підготовка та підписання контракту план - графік КРОКИ 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 Рамковий контракт Остаточне доопрацювання ПЗ (Бенефіціар, АОП, Представництво ЄК, Штаб – квартира ЄК) Оголошення про надання пропозицій, Отримання пропозицій та відбір партнера в країні ЄС Подання першого варіанту контракту (+ додатки) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 29

* Ця програма фінансується ЄС Деякі практичні рекомендації : Twinning – це спільний проект двох адміністративних органів зі спільними обов'язками та відповідальністю за досягнення обов'язкових результатів у впровадженні acquis communautaire. Це не послуга/ консалтинг від країни-члена ЄС. Всі стадії планування проекту є дуже важливими. Без добре підготовленого “project fiche”, ви не отримаєте добрі пропозиції. Без добре сформульованого контракту Twinning, ви не будете в змозі впровадити проект успішно. Чітке визначення результатів проекту, потреб та очікувань бенефіціара; чим точніший project fiche, тим кращі пропозиції по Twinning ви отримаєте Забезпечення найбільш повною інформацією щодо загального стану відповідного сектору. Таким чином країні, що пропонує співпрацю, буде легше адаптувати пропозицію з Twinning до конкретної ситуації. TWINNING COORDINATION TEAM EUROPEAN UNION

Слайд 30

* Ця програма фінансується ЄС Деякі практичні рекомендації : Обирайте пропозицію, яка пропонує приклади розв'язання вашої проблеми від більш ніж однієї країни-члена ЄС Ведіть переговори щодо контракту. Контракт по Twinning розробляється вашим Twinning партнером, але він повинен відповідати вашим потребам, тому завжди необхідні переговори та узгодження Чітко визначте результати, яких ви очікуєте після завершення Twinning, та методи їх досягнення, напр. кількість людей для навчання, вид експертизи, навчання, детальне звітування. Передбачте можливість гнучкої діяльності – оскільки ситуація постійно змінюється, це дасть можливість адаптувати контракт до нових умов Пам'ятайте, що експерти будуть забезпечувати вас типовими рішеннями. Ви відповідальні за адаптацію цих рішень TWINNING COORDINATION TEAM EUROPEAN UNION

Слайд 31

* Ця програма фінансується ЄС Деякі практичні рекомендації : Достатнє володіння англійською мовою всіма активними учасниками проекту – необхідна умова „Команда Twinning” Державною службою має складатися лише з людей, що володіють англійською мовою. Доцільно передбачити відвідання курсів іноземних мов ключовими працівниками, що ще мають проблеми з англійською. Проект Twinning передбачає значну кількість навчальних програм і стажувань у порівнянні з іншими проектами. Тому, для людей, що планують взяти в них участь, володіння англійською мовою – обов’язковий критерій та умова успішного отримання професійного досвіду. TWINNING COORDINATION TEAM EUROPEAN UNION

Слайд 32

* У сфері сприяння реформам міжрегіональна програма використовує інструмент — TAIEX TAIEX чи технічна допомога й обмін інформацією — інструмент Генерального директорату з розширення Європейської Комісії. TAIEX допомагає країнам у процесі наближення, застосування та реалізації законодавства ЄС. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 33

* Головні завдання TAIEX: надання короткотермінової технічної допомоги і порад щодо впровадження законодавства ЄС в національне законодавство країн-бенефіціарів і щодо відповідного управління, імплементації та впровадження такого законодавства; технічне навчання і попередня допомога партнерам і зацікавленим особам країн- бенефіціарів; інформаційне посередництво, що передбачає збір інформації та її доступність; надання інструментів баз даних для спрощення і моніторингу прогресу в наближенні та визначення потреб технічної допомоги. Бенефіціарами допомоги TAIEX є як державні, так і приватні органи, які відіграють у країнах-бенефіціарах важливу роль у впровадженні, імплементації та реалізації законодавства ЄС. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 34

* Головні цільові групи: державні службовці, що працюють у державних органах на національному та субнаціональному рівнях, та місцеві органи влади; судові та правозастосувальні органи; члени парламентів та державні службовці, які працюють у парламентах та законодавчих радах; професійні та комерційні асоціації, які представляють соціальних партнерів, а також представники торгових палат і асоціацій роботодавців; перекладачі, редактори законодавчих текстів. Україна, поряд з іншими партнерськими країнами, є країною-бенефіціаром TAIEX. TAIEX не надає прямої підтримки окремим громадянам чи індивідуальним компаніям. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 35

* Sigma — спільна ініціатива Європейського Союзу та Організації з економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), що, в основному, фінансується ЄС. У 1992 році ОЕСР та Програма Phare Європейської Комісії започаткували ініціативу Phare для підтримки п’яти Центрально- та Східноєвропейських держав у проведенні ними реформи державного управління. З того часу Sigma розширила свою підтримку на інші країни. Діяльність Sigma в Україні фінансується в межах окремих грантів від Швеції (SIDA) та Великобританії. Підтримка Sigma містить оцінку прогресу реформ і визначення пріоритетів; оцінку процесу створення інституцій та правових рамок; схему полегшення отримання допомоги від ЄС та інших донорів, допомогу у розробці проектів та впровадженні планів дій. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 36

* Прикладами міжрегіональної програми також може бути програма TEMPUS. TEMPUS (Транс’європейська схема партнерства і мобільності для університетських навчань) — одна із програм Європейського Співтовариства, розроблена для надання допомоги соціальним і економічним перетворенням у партнерських країнах. Вона сприяє розвиткові системи вищої освіти шляхом максимально збалансованого співробітництва із партнерами з країн ЄС. Програма TEMPUS сприяє міжлюдським контактам, міжнародній і регіональній співпраці, створенню мережі особистих та професійних контактів між академічними спільнотами ЄС і партнерських країн. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 37

* Також в рамках нової ініціативи Східного Партнерства передбачається відповідна інституційна програма, яка дасть можливість на додачу до існуючих вже програм, таких як TWINNING і TAIEX, суттєво поліпшити інституційну спроможність країни інтегруватися до ЄС. Буде започатковано «Програму побудови інституцій», за якою експерти Євросоюзу визначатимуть слабкі місця кожної з країн «Східного партнерства» і допомагатимуть виправити ситуацію за допомогою тренінгів, надання обладнання та технічного сприяння. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 38

EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 39

* Довідка: програма «Східне партнерство» є спільною ініціативою Польщі та Швеції. Вперше програму було представлено в травні 2008 року. А в червні 2008 року цю ініціативу було підтримано на засіданні Європейської Ради (саміт глав держав і урядів країн-членів ЄС). Східне Партнерство є шляхом посилення ЄПС і спрямоване на реалізацію найбільш амбітної програми інституційного будівництва (детальніше див.: Eastern Partnership - an ambitious project for 21st century European foreign policy, by European Commissioner for External Relations and European Neighbourhood Policy, Benita Ferrero-Waldner, 20 February 2009). Програма «Східне партнерство» розпочала діяти (на саміті ЄС та східних партнерів 7 травня у Празі після інавгурації) EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 40

* Головними партнерами Східного Партнерства, як відзначила Рада ЄС, є шість країн – Україна, Грузія, Білорусь, Молдова, Азербайджан і Вірменія. Очікується, що до охоплених програмою шести країн можуть бути частково підключені Росія та Туреччина. Росія і Туреччина матимуть можливість брати участь в дискусіях в рамках Східного Партнерства, долучатися до проектів, але саме партнерство їм запропоновано не буде. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 41

* Запропоновано два виміри «Східного партнерства» – двосторонній розвиток відносин країни-партнера з ЄС та багатостороння взаємодія країн-партнерів між собою і з ЄС. У двосторонньому вимірі пріоритети концентруються навколо чотирьох ключових аспектів: нові посилені угоди між ЄС та країною-партнером мали б укладатися у формі угод про асоціацію, передбачаються створення поглиблених зон вільної торгівлі, лібералізація візового режиму з можливістю започаткування безвізового діалогу, створення спеціальної програми допомоги для зміцнення адміністративної спроможності країн-партнерів. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 42

* «Ми маємо ключову стратегічну зацікавленість в стабільності їхньої (країн Східної Європи) економіки та політичній стабільності» - Комісар з питань зовнішніх відносин та європейської політики сусідства Беніта Ферреро-Вальднер Очікуваний бюджет ініціативи – 600 млн.Євро EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 43

* “Східне партнерство» передбачає також детальний план встановлення зон вільної торгівлі й об’єднання їх до Економічної спільноти сусідів, а також полегшення візового режиму із відповідними державами та надання додаткового фінансування. На відміну від політики добросусідства, у рамках «Східного партнерства» відбуватимуться регулярні зустрічі політиків. Східне Партнерство жодним чином не замінює функцій інших політик і програм Європейського Союзу в Східній Європі, а є новим форматом, який виведе політику ЄС на Сході на новий рівень та надасть йому нових можливостей для подальшого розвитку. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 44

* Для України, яка вже розпочала переговорні процеси і по угоді про асоціацію, і по зоні вільної торгівлі, і по скасуванню безвізового режиму, і по приєднанню до Енергетичного Співтовариства, Східне Партнерство є можливістю зафіксувати в нових нормативно-правових рамках намічені й нові перспективи інтеграції до Європейського Союзу. Україна також має всі шанси стати провідною країною в Східному Партнерстві і, таким чином, закріпити за собою роль регіонального лідера під егідою ЄС. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 45

* Важлива з погляду вдосконалення законодавчої системи та проведення адміністративної реформи ідея створення спеціальної програми допомоги для зміцнення адміністративної спроможності країн-партнерів. У цьому контексті можна не тільки скористатися досвідом європейських держав, а й отримати конкретну фінансову та експертну допомогу, забезпечити підготовку та перекваліфікацію відповідних українських фахівців тощо. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 46

* Привабливими для України є окремі інноваційні елементи багатостороннього виміру «Східного партнерства», зокрема реалізація т.зв. ініціатив-флагманів за умови їх належного фінансування. Зокрема слід відзначити ініціативи-флагмани щодо створення інтегрованої системи управління кордонами, а також у сфері енергетики. До слабких елементів ініціативи варто зарахувати два ключові елементи – незначне фінансування та відсутність європейської перспективи. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 47

* КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ Веб-сайт Відділу міжнародної технічної допомоги Європейської Комісії (Europe Aid Cooperation Office) http://ec.europa.eu/europeaid/ Веб-сторінка, окрім новин та оголошень, містить форму пошуку відкритих конкурсів на проекти. Інформацію можна шукати по країні, програмі, регіоні і посиланню. Також можна використати «швидкий пошук», де міститься інформація з останніми можливостями. Веб-сайт Європейської Комісії про Європейську політику сусідства http://ec.europa.eu/world/enp/index_en.htm Веб-сайт, окрім останніх новин та інформації про Європейську політику сусідства, містить основні документи, що стосуються Інструменту європейського сусідства і партнерства, включаючи програмні документи по країнах (стратегічні документи та національні індикативні програми). Веб-сайт Делегації Європейської Комісії в Україні http://www.delukr.ec.europa.eu/home_uk.html Містить інформацію, що стосується двосторонніх відносин між Україною та Європейським Союзом в рубриці «Україна-ЄС». Розділ «Конкурси та гранти» містить оголошення із запрошеннями на подання проектів та вимоги щодо подання заявок та їх змісту. Проте, така інформація доступна лише англійською мовою. Портал з фінансування ЄС www.2007-2013.eu Веб-сайт містить інформацію про фінансування Європейського Союзу в 2007-2013 роках, включаючи інформацію про Інструмент європейського сусідства і партнерства. EU Funding for Environment, A Handbook for 2007-2013 programming period http://assets.panda.org/downloads/eufundingforenvironmentweb.pdf Посібник з фінансування Європейського Союзу з екологічних питань на 2007-2013 рр., підготовлений Всесвітнім фондом природи (WWF). Seizing opportunities to support nature conservation and local development in the Carpathian Mountains http://assets.panda.org/downloads/carpathianshandbook_funding_wwf_final.pdf Посібник з фінансування в Карпатському регіоні, підготовлений Всесвітнім фондом природи — Дунайсько-Карпатською програмою (WWF-DCP). Містить інформацію про окремі інструменти фінансування, включаючи для держав не-членів ЄС, зокрема про Інструмент європейського сусідства і партнерства. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 48

* Програмування допомоги ЄС для країн ІЄСП http://www.enpi-programming.eu/wcm/index.php Веб-сторінка, створена для громадських організацій для інформування і обговорення питань процесу програмування допомоги, що надається в рамках Інструменту європейського сусідства і партнерства. Громадські організації запрошуються розміщувати свою інформацію щодо ІЄСП на цьому сайті. Технічна допомога і обмін інформацією (TAIEX) http://taiex.ec.europa.eu Сайт містить інформацію про технічну допомога й обмін інформацією — інструмент Генерального директорату з розширення Європейської Комісії. Національне координаційне бюро http://www.ncu.kiev.ua/index/a77/b9/lua/dceu Сайт Національного координаційного бюро, що працює в межах Міністерства економіки України, містить інформацію про технічну допомогу, що надається Україні Європейським Союзом та базу даних проектів. Зовнішня допомога розвитку для України http://www.oda-coordination.org.ua/ua/ Сайт ініціативи Координації офіційної допомоги розвитку для України містить документи донорів, інформацію про ініціативи та ін. Програма транскордонного співробітництва Україна-Польща-Білорусь http://www.interreg.gov.pl/20072013/instrument+sasiedztwa/pl-bl-uk Основні пріоритети, розмір фінансування, документи (останній проект Програми, в тому числі і українською мовою) та контактна інформація. Програма транскордонного співробітництва Молдова-Румунія-Україна http://www.ro-ua-md.net/index.php?page=home&language=2 Веб-сторінка містить основні документи, перелік прийнятних учасників, проекти, контактну інформацію та ін. щодо Програми транскордонного співробітництва Молдова-Румунія-Україна Програма Чорного моря http://www.blacksea-cbc.net/index.php?page-home Веб-сторінка містить останні новини, програму, проекти, оголошення, контактну інформацію та ін. щодо Програми Чорного моря. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 49

* EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Слайд 50

Ми дуже просимо заповнити надані вам анкети. ІНСТРУКЦІЯ УЧАСНИКАМ: Кожен пункт анкети стосується того чи іншого важливого аспекту заходу, учасником якого Ви є. Якщо Ви підтримуєте висловлення цілком (цілком згодні з ним), то у відповідній графі напішить оцінку 1, якщо просто згодні - напішить 2, згодні частково - 3, не згодні - 4, зовсім не згодні - 5. Крім цього, у пунктах 6 і 7 коротко виділите, будь ласка, найважливіші з Вашого погляду моменти. EU COMMISSION TWINNING COORDINATION TEAM

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Політика