Урок додаткового читання. Загадковість людського характеру. Зображення людини та її вчинків в оповіданні А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”. Психологічне дослідження
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема Урок додаткового читання. Загадковість людського характеру. Зображення людини та її вчинків в оповіданні А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”. Психологічне дослідження.
Слово вчителя На сьогоднішньому уроці ми знову завітаємо до Англії. За допомогою гідів здійснимо невелику екскурсію вулицями англійської столиці, відвідаємо музей-квартиру відомого детектива Шерлока Холмса. Тож надаємо слово нашим екскурсоводам.
Заочна екскурсія по Лондону Музей-квартира Шерлока Холмса на Бейкер Стріт, 221-б . Музей відкрито в березні 1990 р. Цей будинок забудови 1815 р. Британський уряд оголосив архітектурною та історичною пам’яткою.
Заочна екскурсія по Лондону Станція метро на Бейкер Стріт 1863 р. Музей транспорту в Лондоні
Заочна екскурсія по Лондону Пам’ятник Шерлоку Холмсу в Лондоні біля станції метро на Бейкер Стріт було відкрито 24 вересня 1999 р.
Коментар учителя Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував самі заплутані злочини. Разом з тим він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість, стаючи вчинками. Наш урок – це психологічне дослідження. Мета – розгадати таємницю людини, проаналізувавши вчинки героїв. Адже саме через них можна зрозуміти психологію особистості. А допоможуть нам у цьому герої оповідання А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”, у якому Шерлок Холмс розслідує ще одну загадкову справу.
Бесіда з елементами текстологічного аналізу Якими принципами керувався Шерлок Холмс у своїй роботі? За допомогою якого методу Холмс розслідував злочини? Хто звернувся за допомогою до детектива і чому? Знайдіть портрет героїні. Про що він може розповісти уважному читачеві? Чому Хелен Стоунер прийшла саме до Холмса? Як він прийняв відвідувачку?
Творча робота. Спостереження за поведінкою героїв Деталі до характеристики Шерлока Холмса Як поводяться герої у цій сцені? Чи звернули ви увагу на епізод, який свідчить про фізичну силу Холмса? Яке враження справив на вас Шерлок Холмс у цьому епізоді? Які речі бере з собою детектив, коли від’їздить розслідувати нову справу? Про що це свідчить?
Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Зачитайте опис природи напередодні розслідування. Що він допомагає зрозуміти? (Зображено весняний день, природа пробуджується від сну. Вона чиста, бо здатна відроджуватися кожного року. А людина?)
Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Зачитайте опис будинку доктора Ройлотта. Якого він кольору? Як ви гадаєте, чому він такий? (Будинок дуже похмурий. Він підкреслює темну вдачу хазяїна.)
Бесіда з елементами текстологічного аналізу Як поводиться Шерлок Холмс під час розслідування? Хто допомагає детективу? Які риси вдачі доктора Ватсона ви можете визначити?
Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Прочитайте опис пейзажу напередодні ночі розслідування. До чого він готує читача?
Розкриття Холмсом злочину Запитання та завдання для учнів Розкажіть, як Шерлок Холмс розкрив злочин. Хто виявився злочинцем? На які саме деталі звернув увагу Холмс? Як вони допомогли йому під час розслідування? Які висновки зробив Шерлок Холмс, розкривши цей злочин? Як ви думаєте, до кого з героїв можна віднести слова Холмса? Які художні засоби допомогли авторові у розкритті образів твору?
Проблемне запитання Яким, на вашу думку, повинно бути обличчя у порядної людини і у злочинця? Ситуативна гра Перед вами два зображення людського обличчя. Які вони? Хто з героїв оповідання “Пістрява стрічка” має добре обличчя, а хто – зле?
Ройлотт: жадібність – шлях до злочину Запитання та завдання для учнів Згадайте, чи завжди Ройлотт був злочинцем? Визначте позитивне і негативне у характері цього героя. Подумайте, чому герой так змінився? Як ви гадаєте, чи може у людини бути два обличчя? Чи зустрічаються такі люди у реальному житті? Чому потрібно бути доброю людиною і вміти розбиратися в людях?
Підсумки уроку Продовжити речення Сьогодні на уроці я: дізнався… був вражений… виніс корисне з… зробив висновки…
Пам’ятник Шерлоку Холмсу та доктору Ватсону у Москві на Смоленській набережній біля посольства Великобританії. Його було відкрито в квітні 2007 року.
Домашнє завдання Підготуватися до уроку розвитку зв’язного мовлення – написання власної детективної історії.
Схожі презентації
Категорії