Красою Японії народжений Ясунарі Кавабата
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ясунарі Кавабата Красою Японії народжений (1899-1972) Бренгач Людмила Олександрівна Запорізька ЗШ № 109
Цветы - весной. Кукушка – летом. И осенью – луна. Холодный чистый снег – зимой. «Початковий образ» Доген (1200-1253) Цветы - весной, Кукушка – летом. И осенью – луна. Холодный чистый снег – зимой. «Можливо, вірш Догена здається європейцю примітивним, банальним набором образів пір року, але мене він вражає тонкістю, глибиною і теплом почуттів, у ньому «суть японської душі»
У японців є стародавній звичай: у міcцях, оспіваних поетами, ставлять великі сіро-чорні кам`яні валуни – хакі, з вирізьбленими ієрогліфами поезій. Розташовують їх там, де природа не тільки дає змогу прикрасити ландшафт, а й промовляє до того, хто підходить: “Стій, зупинися, прочитай і подумай! Зумій побачити і пережити те, що тут написано!”
Кавабата про красу " Созерцание красоты пробуждает сильнейшее чувство сострадания и любви, и слово "человек" начинает звучать как слово "друг". "Снег", "луна", "цветы" - красота сменяющих друг друга четырех времен года - по японской традиции олицетворяют красоту всеобщую: гор, рек, трав, деревьев, бесконечных явлений природы и красоту человеческих чувств."
Лауреат Нобелівської премії в галузі літератури (1968) за “письменницьке мистецтво, що виражає сутність японського мислення” Ясунарі Кавабата
“Усе своє життя я прагнув до прекрасного і буду прагнути до самої смерті. І не зовсім розумію, чому обрали саме мене, адже для письменника слава стає тягарем”
Цілісне сприйняття світу, тобто погляд на речі «зовні» і «зсередини» Згідно з вченням школи «дзен», кінцева мета «споглядання» – відчуття єдності із світом Велике значення мають інтуїція, внутрішнє пробудження, відмова від традиційної логіки. Центральне місце в поетиці посідає прийом натяку (йодзю) Традиційний тип мислення японців
Народився 1899р. в родині лікаря. До п`яти років осиротів, його виховував дід, але згодом і його не стає. Родичі забирають хлопця до себе на утримання і виховання. Народився Кавабата 11 червня 1899р. в м. Осака у заможній родині. Його батько, лікар, помер, коли хлопчику виповнилося лише два роки, а через рік померла і мати. Ясунарі забрали до себе бабуся з дідусем. «З дитячих років мені довелося жити сиротою, але люди оточили мене турботою, і я став одним із тих, хто нездатен образити чи ненавидіти інших»
У дитинстві Кавабата мріяв бути художником, але вже в 12 років вирішив стати письменником. У 1914р. почав писати автобіографічне оповідання, яке було опубліковано у 1925р. під назвою «Щоденник шістнадцятирічного» Леонардо да Вінчі Рембрант
У 1920р. вступив до Токійського університету на факультет англійської літератури, але на другому курсі захопився вивченням японської літератури. З групою молодих письменників започаткував журнал «Бунгей дзідай»(«Сучасна література») Університет в Токіо «Захоплюючись сучасною літературою Заходу, я часом намагався наслідувати її зразки. Але за своєю суттю я – східна людина і ніколи не забував про свій власний шлях»
У 1920р. вступив до Токійського університету на факультет англійської , а згодом японської літератури. З групою молодих письменників започаткував журнал “Бунгей дзідай”(“Сучасна література”) – рупор модерністського напряму в японській літературі. Знайомство з російською літературою А.П.Чехов Л.М.Толстой
Новела «Танцівниця із Ідзу» (1925) Повість «Країна снігів» (1934-1937) Повість «Тисяча журавлів» (1951) Роман «Стогін гори» (1954) Повість «Давня столиця» (1962)
1937 р. – Премія державної Консультативної ради за твір «Країна снігів» 1952 р. – Премія Академії мистецтв Японії 1954 р. - Премія Номи за «Стогін гори» 1955 р. – Звання «людина – скарб» 1961 р. – Орден культури 1968 р. – Нобелівська премія Нагороди Ясунарі Кавабата
«Один цветок лучше, чем сто, передает великолепие цветка». Вона своїх думок Не розкриває. А прислала мені Незабудки – І все стало ясно! Поезія Кавабата
Колись у моєму саду Ясної місячної ночі Білу квітку азалії Ти зірвала. Не забувай тих днів!
Література Зарубіжна література 20ст. Посібник. 11 клас. Київ. Академія. 1998. В.В.Паращич. Усі уроки світової літератури. 11 клас. С.Бак. «Птах, який може долетіти до зірок…» В.З.Зварич. «Розумом серця». Всесвітня література. №1.1999. Н.П.Марченко. «Чайна церемонія як спосіб розкриття японського національного характеру». Всесвітня література. №1 1999р. Шаблон: інтернет ресурс.
Схожі презентації
Категорії