Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Китайська народна казка «Пензлик Маляна» Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
Сьогодні ми вирушаємо в далеку Піднебесну країну, у дивовижний світ Давнього Китаю. І не тому, що китайський народ створив казку про Маляна і його чудовий пензлик, а ще й тому, що Китай – це країна великої і мудрої культури. Китай – це осередок однієї з найдавніших людських цивілізацій. Отже мають велику за обсягом, образну і розвинену усну народну творчість. Китайці пишуть ієрогліфами – невеликими малюнками, які означають склади і цілі слова. Такими ієрогліфами записана й китайська народна казка «Пензлик Маляна».
«Матеріальна і духовна культура Давнього Китаю» Китай – батьківщина компаса (ІІІст. до н.е.), за допомогою якого ми можемо орієнтуватись на місцевості. Китай – батьківщина паперу (105 р. н.е.). Китайці навіть перші випустили друковану газету. Китай – батьківщина пороху (відомий з Хст.н.е.), з яким ми повинні бути дуже обережні, коли маємо справу з піротехнічними виробами.
Китай – батьківщина шовку. Існував навіть Великий Шовковий шлях, яким цю чудову тканину вивозили до інших країн. Китай – батьківщина чаю. Зараз це найпопулярніший напій у світі.
Література Китаю – одна з найдавніших у світі. Від І тисячоліття до нашої ери збереглася «Шицзин» («Книга пісень») – скарбниця народних пісень, ритуальних гімнів, од. Народ Китаю складав пісні, легенди, казки, в яких дракон символізував владу, а фенікс – безсмертя. Ще в давні часи високого рівня розвитку досягли також образотворче мистецтво, музика, театр.
Це народ талановитий. Відомо, що один з багатіїв мав у Пекіні сад, де ювеліри створили штучний виноградник із золота, срібла і коштовних каменів. Майстри виготовляли чудові художні вироби, відомі у всьому світі: глиняні іграшки, декоративні вази, віяла, прикрашені узорами скриньки, розшиті різнобарвним шовком панно, різьблені вироби з кістки слона, з коштовних каменів. Фарфорове блюдо Мао Лінь Слухаючи вітер в соснах
Словникова робота: Реманент-сукупність предметів, необхідних для якої-небудь галузі діяльності; інвентар. імператор Мотика (граца) — давнє ручне знаряддя для обробки ґрунту під посів. Мало вигляд палиці з кам'яним або металевим клинком. Мотика характеризує примітивне землеробство; зазвичай її вважають передвісницею сохи.
Якось довелося йому йти повз школу. Зазирнув він у відчинене вікно і побачив, як учитель малює картину. Зайшов хлопець у клас і попросив учителя хоч на деякий час дати йому пензлика. Учитель здивовано витріщив на нього очі, а потім як гаркне: Злидар! Малювати, бачте, йому захотілося. Ану геть звідси! – і вигнав Маляна зі школи.
Приснилося йому якось, що підходить до нього сивобородий дідусь і дарує йому вимріяного пензлика. Це чарівний пензлик,- сказав дідусь,- тож будь обережний із ним, бо може статися лихо.
Як звали головного героя і чому? Про що він мріяв? Що заважало здійсненню його мети? Чому Малян зображує саме рибок і пташок? У Давньому Китаї народилося вчення Фен – Шуй –« вітер і вода» - це мистецтво і наука про життя людини в гармонії з собою і оточуючим світом. Тому в китайській казці образи – символи, пов’язані з водою і повітрям, не випадкові. Які картини створював юний художник?
Одного разу Малян намалював журавля. Лише ока у птаха не було. Та зовсім несподівано для хлопця з кінця пензлика зірвалася краплина туші і впала саме туди, де мало бути око. Журавель раптом змахнув крилами й полетів.
Робота в групах 1 група: Що ви дізналися про поміщика? (Дібрати слова з тексту). Чому він відмовився малювати поміщику? Як Маляну вдалося перемогти його? Чому він не домальовував свої картини? А як ви поясните «оживлення» журавля? 2 група: Що ви дізналися про імператора? Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса? Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахі?
Які сходинки були у героя на його шляху до успіху? праця боротьба праця(допомога іншим) диво праця(вчення) мрія
Схожі презентації
Категорії