X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
хлопчик мізинчик та хлопчик-персик

Завантажити презентацію

хлопчик мізинчик та хлопчик-персик

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Японські народні казки. Ця казка дуже давня. Японський письменник, учений - фольклорист Садзанамі знайшов її в старовинній книзі Отогідзосі і записав її сучасною мовою.

Слайд 2

Японська народна казка. «Іссумбусі, або Хлопчик – Мізинчик» Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках. Японська приказка Казка у кожного народу – це своєрідне дзеркало, в якому відображено його уявлення про зло і добро. Іван Дзюба Які щасливі очі у казок! Ліна Костенко

Слайд 3

«Іссун» - японська старовинна міра довжини, що становить три сантиметри, «босі» - японською мовою – син.

Слайд 4

Словникова робота Хасі – паличка для їжі, які традиційно використовують у Китаї, Японії та інших країнах Східної Азії. Гета – традиційне японське взуття, виготовлене з дерева. Кімоно – японський національний верхній одяг у вигляді халата з широкими рукавами й полами, які загортаються зліва направо.

Слайд 5

Складання цитатного плану до казки (робота з текстом). «Давно колись жили собі чоловик та жінка…» «Знайшовся в них синок завбільшки з мізинчик…» «…назвали сина Іссумбосі, тобто Хлопчик – Мізинчик…» «…надумав Іссумбосі вибитися в люди…» «Вельможа посадив Іссумбосі на долоню» «…найбільш він припав до серця дочці багатого вельможи» «…на них напали двоє чудовиськ в людський подобі» «Іссумбосі, стань великим!» «Всі вони зажили разом у добрі і в щасті»

Слайд 6

Бесіда на розуміння прочитаного. - Чи сподобалась вам казка? Назвіть героїв казки? Знайдіть типові складові побудови (зачин, основну частину, кінцівку). - Де відбуваються події? - Як Іссумбосі ставиться до своїх батьків? - Що хлопчик вмів робити найкраще? - Чому хлопчик вирішує відправитись у столицю? - Де Іссумбосі знайшов роботу? Як до Іссумбосі ставились у палаці вельможі? Які риси характеру Іссумбосі сподобалися вельможі? - Що трапилось, коли Ханако та Іссумбосі повертались з храму Кійомідзу? - Як Іссумбосі став великим? - Чи забув хлопчик своїх батьків, коли став великим? Проблемне запитання. Іссумбосі спочатку запропонував чарівний молоток щастя взяти Ханако. Чому дівчина відмовилась, адже вона могла втілити будь-яке своє бажання?

Слайд 7

«Найуважніший читач»  Робота в парах. Заповнення карток (робота з текстом). Вставити пропущені слова. Батько й мати назвали сина Іссумбосі, тобто …, і берегли його як зіницю ока. Хлопчик зробив собі меч із …, що дала мати, і вранці всі троє подалися на берег річки. - До побачення! – гукнув Іссумбосі і поплив униз за водою у … …, веслуючи …. Для їжі …. - Мене звати Іссумбосі. Я хотів би стати вашим …. Іссумбосі був … і …, тому в домі його всі любили. Коли Іссумбосі опам’ятався, то побачив перед собою на землі … - скарб чудовиськ.

Слайд 8

Компаративний аналіз Вашим домашнім завданням було прочитати українську народну казку «Хлопчик- Мізинчик». Нагадаємо її сюжет, а потім порівняємо дві казки, знайдемо спільне і заповнимо таблицю. Завдання виписати з обох казок слова, які вказують на національний колорит. (Робота по варіантах)  Національний колорит – це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь. поплив у чайній чашці, палички для їжі хасі, дерев’яне взуття, кімоно, оні (японська казка), шкапа, бричка, панська господа, тік, ціп (українська казка).

Слайд 9

Заповнення таблиці.  (Робота в парах) Критерії Японська казка   Українська казка   Автор   Народ   Народ   Імя головного героя   Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик Хлопчик-Мізинчик   Ставлення  до батьків   Повага. Забезпечив стареньким батькам хороше життя.   Повага. Дав батькам достойне життя в старості.   Відношення до праці Любить працювати, допомагати іншим   Допомагає батькам в полі   Риси характеру   Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому   Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому   Чарівні речі   Молоток   Торбинка   Винагорода   Став великим, одружився на доньці вельможі   Став багатим, забезпеченим.   Різновид казки   Чарівна   Чарівна  

Слайд 10

«Охайьо годзимас!» Ласкаво просимо в японську казку! 日本の物語へようこそ

Слайд 11

Чому чоловік з жінкою щоденно ходили до храму? Чи почули боги молитви подружжя?

Слайд 12

- З чого хлопчик виготовив собі меч? - Як відправився у подорож Іссумбосі?

Слайд 13

- До кого на службу потрапив хлопчик?

Слайд 14

- Куди прибув Іссумбосі, щоб вибитися в люди?

Слайд 15

Як ставився вельможа до хлопчика?

Слайд 16

Слайд 17

Хто напав на доньку вельможі, коли вона поверталась з храму?

Слайд 18

Як хлопчик переміг нападників?

Слайд 19

- Який скарб знайшов Іссумбосі?

Слайд 20

Підбиття підсумків уроку Про що розповідається у казці. Змалюйте зовнішність Іссумбосі. Чи вдалося художнику передати характер головних героїв? Чим сподобався головний герой казки? Чому навчає казка? Які японські казки ви знаєте?

Слайд 21

Інтерактивна вправа «Закінчи речення»  Японська та українська казка про Хлопчика – Мізинчика схожі  тим …                          

Слайд 22

Японськи народні казки Особливості японської народної казки. Казка в кожного народу — це своєрідне дзеркальце, в якому відображено його культуру і традиції.   Персонажі японських казок — люди (хлопець і дівчина, чоловік і дружина, дід і баба, селянин, ремісник, рибалка, настоятель храму, вельможа), птахи та звірі (горобець, журавель, лисиця, танукі — єнотоподібний собака, черепаха, мавпа, жаба), божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір. Сюжетом казки нерідко є боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями. За тематикою казки можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин.   У казках про звірів здебільшого розповідається, як тварини — звірі, риби та птахи — віддячують людині добром за добро. Окрема група казок про кару, що зазнали ті, хто вчинив комусь зло! Чимало персонажів японських казок часто опиняються в скруті, з якої кінець кінцем виходять переможцями.

Слайд 23

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Слайд 24

Хмиз — сухе гілля. Рости як на дріжджах — швидко. Пильнуйся — дивись, остерігайся. Чинити — робити. Фазан — великий птах із яскравим забарвленням, об’єкт полювання. Словникова робота Просяний корж – традиційна страва (цукерка – кібі-данго) в провінції Кібі (батьківщині Момотаро, нині префектура Окаяма), її виготовляють із борошна проса та особливого рису. 

Слайд 25

Спостереження над текстом Прокоментуйте пропоновані уривки. «Момотаро ріс як на дріжджах: з’їсть одну чашку рису — стає ще вищим. Скоро він перетворився на прекрасного юнака». (рис у японців — як у нас хліб, дуже шанований продукт харчування, символ невтомної праці та достатку. У такий спосіб утверджується зв’язок людини з природою, землею, яка дає їй сили.) «Одного дня впав Момотаро на коліна перед дідом і бабою та й каже…» (Герой висловлює велику пошану до своїх батьків, потребує їхнього благословення перед великою справою.) «…Їхній вожак упав навколішки перед Момотаро й заблагав: «Прошу тебе,не вкорочуй нам життя! Віднині ми припинимо чинити людям зло, а за це віддамо тобі всі скарби». (Момотаро пішов не просто підкоряти Острів Чудовиськ, а боротися зі злом. Проте він не хоче кровопролиття, тому погоджується на пропозицію вожака Чудовиськ і задовольняється їхньою обіцянкою не чинити зла.)

Слайд 26

Поділіть текст на частини, назвіть кожну з них. Самотні дід і баба. Хлопчик із персика. Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ. Слуги Мамотаро. Перемога над чудовиськами. Винагорода героя.

Слайд 27

З верху течії величезний персик плив. Дід ножем попробував порізати персик, він моментально розламався й зсередні вистрибнув опецькуватий хлопчик.

Слайд 28

Слайд 29

Дід з бабою назвали його «Момотаро (хлопчик-персик)».

Слайд 30

Слайд 31

Я вирушаю підкоряти Острів Чудовиськ. Баба спекла хлопцеві найбільших у Японії смачних коржів,дід подарував йому хустину — зав'язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари і меч. 

Слайд 32

 — Гаразд, бери коржа і будь моїм слугою! 

Слайд 33

 Нарешті добулися вони вчотирьох до Острова Чудовиськ. 

Слайд 34

Перед великою чорною брамою стояв вартовий — червоношкіре чудовисько. 

Слайд 35

— Я — найсміливіший у Японії Момотаро! Чудовиська, приготуйтеся до бою! — піднявши меча, закричав Момотаро

Слайд 36

Чудовиська навантажили візок скарбами, і троє слуг Момотаро притяглії його в село.     

Слайд 37

— А таки наш Момотаро найсміливіший у Японії! — раділи дід і баба, плескаючи в долоні.

Слайд 38

Давні японські традиції Приклади із твору Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.  Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба. У японській культурі є особливе поняття «ґірі» - обов’язок того, хто служить вірно і чесно. Японець не може порушити цей святий обов’язок, як і дане ним слово. Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.

Слайд 39

Підсумкова бесіда. Звернення до епіграфа: поміркуйте, які риси характеру розкривають вчинки Момотаро? Поміркуй, які з цих японських прислів’їв ілюструватимуть головну думку твору? Перлина любить ховатися у непоказній оболонці. Праця – основа основ! Коли працюєш, працюй заради себе, а не заради інших. Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках. Удома завжди добре, на чужині - завжди немило. Як ти до людей, так і вони до тебе. Суди себе тою ж мірою, що й інших, прощай їх, як самого себе. Хто робить добро, той довше живе. Поміркуйте, які віковічні моральні цінності японського народу утверджуються у казці? (Мудрість. Здоров’я. Радість. Працьовитість. Сміливість. Доброта. Життя в гармонії з природою). Чому Момотаро став національним героєм? (Своїми вчинками Момотаро втілює віковічні цінності японського народу). Назвіть особливості японських казок. Чому ця казка нас навчає?

Слайд 40

ОКАЯМА--ГОРОД, ГДЕ РОДИЛСЯ СКАЗОЧНЫЙ МОМОТАРО.

Слайд 41

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література