Філософське осягнення світу - основа поетичного світогляду Райнер Марія Рільке
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Ті люди, що живим поета знали, не відали, яким єдиним він зі світом був: його лицем ставали ці води, гори, ниви цих долин» (Р.М.Рільке)
Мета заняття: висвітлити основні етапи творчого шляху Р.М.Рільке; визначити зв’язок поета з Україною; розкрити філософські здобутки його творчості та позачасове значення лірики митця; удосконалювати навички декламації та аналізу ліричного тексту.
План заняття 1. Сучасники про Р.М.Рільке. 2. Дитинство та юнацькі роки майбутнього поета. 3. Празький період творчості : час перших спроб і пошуків. Україна в долі поета. 4. Паризький період творчості Р.М. Рільке. а) вплив творчості О.Родена на естетику поета; б) новаторство збірки «Нові поезії»; 5. «Сонети до Орфея» та «Дуїнянські елегії» - вершина творчості митця.
“Ніхто з поетів початку ХХ ст. не жив тихіше, потаємніше, ніж Рільке…” “Там, де він був, ніби виникала очищена атмосфера…” С.Цвейг “Я любив у ньому найніжнішу і найдуховнішу людину цього світу” Поль Валері “Ти один сказав Богові щось нове…” М. Цвєтаєва Л. Пастернак “ Рільке в Росії “ “На рубеже веков мой век течет…”
Р.М.Рільке Лу Андреас – Саломе Згаси мій зір – я все ж тебе знайду, замкни мій слух – я все ж тебе почую…
“Книга годин” (“Часослов”) (1905 р.) Часослов – церковно-богослужбова книга, що містить молитви, пісно-піння, потрібні вказівки церковного уставу тощо. …взойдя в корнях, в стволах исчезнуть даже, чтобы, воскреснув, сквозь листву блеснуть.
Гаси мне взор… Гаси мне взор: узреть Тебя смогу. Замкни мне слух: Твое услышу слово. К Тебе я и безногий побегу, без языка молиться буду снова. Сломай мне руки – и тогда Тебя всем сердцем, словно в кулаке, зажму. А остановишь сердце – ум воспрянет. и если ум повергнешь ты во тьму – Носить тебя и крови мне достанет. Перевод С.Петрова
Мета життя - бути захопленим великими й величними речами. “Більшість людей не зна-ють, який прекрасний світ і скільки надзвичайного міс-тить у собі навіть маленька річ, яка-небудь квітка, ка-мінь, кора дерева або бере-зовий листок”
. Неокласицизм – умовна назва для позначення тих тенденцій у поезії на межі ХІХ – ХХ століть, що брали за основу “класичну норму”, яка передбачала: досконалість форми і ясність поетичної мови, зосередженість на вічних засадах буття, настанову на успадкування культурної та літературної традиції, орієнтацію на кращі взірці мистецтва, використання античних сюжетів і обра- зів.
Домашнє завдання. 1) Волощук Є. Зарубіжна література: Підр. для 11 кл., ст..109 – 114. 2) Написати твір-роздум «Чарівна сила мистецтва» (За мотивами творчості Р.М.Ріль-ке) або «Чи варто складати сонети Орфею?».
Схожі презентації
Категорії