тоталітраризм
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку: : ознайомити учнів з поняттям «тоталітаризм», з основними ознаками та різновидами тоталітаризму, схарактеризувати особливості тоталітарних режимів, співвідносити події та явища теми; розвивати вміння учнів аналізувати та порівнювати матеріал; виховувати почуття поваги до людської гідності, прав та свобод людини.
Епіграф уроку: Демократія-це найгірше зло, яке вигадало людство. Але нічого кращого воно не вигадало… У.Черчілль.
Тоталітаризм (totalitas, лат.-повнота) – державний лад, що здійснює абсолютний контроль над усіма сферами суспільного життя
Тоталітарні режими виникають за надзвичайних умов: згубні наслідки війни; нестабільність у суспільстві; криза влади; параліч усієї політичної системи країни; економічна криза; загострення національних і расових суперечностей; необхідність розв׳язання для країни винятково важливого завдання, що вимагає консолідації всієї нації.
З наведеного переліку понять виберіть ті, що є характерними рисами тоталітаризму: 1. Панування однієї офіційної ідеології. 2. Розподіл влади. 3. Монополія однієї партії. 4. Масове насильство каральних органів. 5. Підпорядкування економічної діяльності державі. 6. Толерантне ставлення до інакомислячих. 7. Придушення будь-якої опозиції. 8. Відкриті вибори. 9. Використання референдумів для вирішення політичних питань. 10.Командне господарювання. 11.Втручання держави у приватне життя людини. 12.Багатопортійність. 13.Обмеження свободи слова, політична та історична цензура.
Чому в умовах тоталітаризму будується своєрідна піраміда влади на чолі з вождем-ідолом? Чому тоталітаризм і культ особи є невід׳ємними поняттями?
Протягом 1917-1939р.р. у світі поряд із державами з демократичними формами правління виникають держави тоталітарні. Порівняйте демократичне і тоталітарне правління. Тоталітаризм Демократія управління характер виборів роль поліції Права людини роль ЗМІ вплив на економіку ідеологія
Основні ознаки тоталітаризму Висока концентрація влади, її проникнення в усі сфери суспільства Ідеологія всього життя суспільства Монополія влади на інформацію, повний контроль за ЗМІ Система загального контролю над поведінкою людей, система насильства Існує єдина правляча партія, на чолі якої стоїть лідер Суспільство здійснює виховання людини Армія, поліція, усі силові структури перебувають у підпорядкуванні партії
Народився 20 квітня 1889, Браунау на Інні, Австро-Угорщина . В сім*ї австрійського митного чиновника,( який до 1876 р. носив прізвище Шікльгрубер). У 16 років закінчив школу в Лінці. Спроби поступити у Віденську художню академію виявилися невдалими. 1907 р. – померла мати, перебрався до Відня. Віра у велич і особливу місію німецької нації. Напередодні Першої світової війни перебрався до Мюнхена. У перші роки війни записався добровольцем у німецьку армію. Звання : рядовий, потім єфрейтор. Двічі поранений, нагороджений Залізними хрестами ІІ і І ступеня. У кінці 1918 р. він повернувся до Мюнхена і вступив у рейхсвер (Е. Рема). Нова назва партії НСДАП (25 пунктів). У 20-х роках НСДАП – найпомітніша екстремістських організацій.
8 листопада 1923 р. виступав на мітингу в мюнхенській пивній “Бюргербраукелер”, проголосив початок національної революції. 9 листопада відбувся “ пивний путч ”. Йдучи зі своїми прибічниками до центральної площі він провів їх до “Фельдгеренхале”, частина рейхсверу відкрила вогонь по них. Лютий - березень1924 р. – суд (засудили на 5 років, відпустили через 9 місяців). Перетворення НСДАП в загальнонаціональну політичну силу. 31 січня 1933 р. рейхканцленр Німеччини (Гінденбург). Поголовна “уніфікація” Німеччини (знищення комуністичних, соціал-демократичних партій, ліквідація профспілок ). 30 червня - знищення ватажків СА ( нелояльність фюреру ).
Реванш. Порушення Версальського договору. Розчленована Чехословаччина, окупована Чехія, анексована Австрія. Підтримка Сталіним, війська на території Польщі. У 1941 р. – проти Радянського Союзу. Окупація німецькими військами республіки Прибалтики, Білорусії, України, Молдавії і частини Росії. Кінець 1942 р. – поразка . 1944 р. – звільнення від окупації. 30 квітня 1945 р. в оточеному Берліні, покінчив життя самогубством.
Народився 14 грудня 1892 р., Элль-Ферроль. Каудильйо уряду в Іспанії в 1939 - 1975 рр. У 1915 р. став наймолодшим капітаном в іспанській армії. У 1915 р. в чині підполковника став командиром іноземного добровільного легіону “ Терсіо ”. З 1926 р. - бригадний генерал. З 1927 р. - начальник Вищої військової академії генерального штабу. 1937 р. - ключова фігура антиурядової змови. 4 вересня 1939 р. підписав декрет про нейтралітет , який Іспанія зберегла до кінця війни. 26 липня 1947 р. підписав “ Закон про успадкування поста голови держави ” (Іспанія монархія). 23 червня 1969 затвердження принца Хуана Карлоса де Бурбона майбутнім королем Іспанії.
Фашистський диктатор Італії в 1922 -1943 рр. Політичну кар*єру розпочав у соціалістичній партії, з якої був виключений у 1914 р. У 1919 р. заснував фашистську партію. Здійснивши “ похід на Рим “ (28 жовтня 1922 р. ), захопив владу в країні й 1 листопада 1922 р. очолив уряд Італії. Будучи одночасно керівником (дуче) фашистської партії, він мав диктаторські повноваження. Уряд ввів у країні режим фашистського терору, проводив агресивну зовнішню політику (окупація Ефіопії в 1936 р., Албанії в 1939 р.), спільно з фашистською Німеччиною розв*язав Другу світову війну. У 1945 р. захоплений італійськими партизанами і розстріляний.
Співвіднесіть країну та особу: А Італія Б Німеччина В Іспанія Г СРСР 1 Франко 2 Й.Сталін 3 Б.Муссоліні 4 А.Гітлер
Установіть хронологічну послідовність подій 1 Рік “великого перелому” в СРСР 2 Призначення А.Гітлера канцлером Німеччини 3 Прихід до влади Б.Муссоліні 4 Поразка республіканців та прихід до влади фашистів в Іспанії
Встановіть відповідність між диктаторами та роками приходу їх до влади А 1922р. Б 1933р. В 1929р. 1 А.Гітлер 2 Й.Сталін 3 Б.Муссоліні
Схожі презентації
Категорії