Культура епохи Відродження
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розп’яття Ісуса Христа у творах світової літератури, музики, живопису, скульптури Він був справді Син Божий! (Мт. 27:50-54)
Актуальність полягає в необхідності повернення молоді до Божої волі, впровадження християнської етики в школах, бо молодь гине від невігластва, від аморальності, від непослушання батькам.
«Біблійні сюжети та образи увійшли в плоть і кров художньої творчості світу останніх двох тисяч років, наклали відбиток на мислення людини, а головне — висунули ідеали, згідно з якими людина вимірює свою людяність. Не вбивати, не красти, любити ближнього свого, як самого себе,— усього цього і багато чого іншого навчило і продовжує вчити Святе Письмо»
Микола Письменний, автор переказів, що вийшли під назвою «Біблійні історії», писав: «Той, хто не знає головних сюжетів Біблії, ніколи не зустрічався з розповідями про праведників і пророків, схожий на людину, позбавлену зору. Одна справа чути про сонце, зовсім інша — бачити сонячні промені».
Біблійні теми та мотиви через вічність та високість моральних ідеалів були й є улюбленими для багатьох поетів, письменників, художників. Протягом багатьох століть звертаються до біблійних сюжетів творці різних рівнів: від геніальних до нікому не відомих.
розглядати Біблію як вагомий пласт мистецтва минулого; навчити дітей використати знання не лише в навчально-пізнавальному процесі,але і в умінні відстоювати свою точку зору в повсякденному житті; довести переплетіння мотивів Біблії та мотивів літератури, єдність у сприйнятті життя, людини, понять Вічності, добра, зла, любові, ненависті, достатку; навчати будувати промову, виступати перед аудиторією, коротко висловлювати свої думки, чітко інтерпретувати результати досліджень; зробити висновок про магічну силу вічних сюжетів Книги книг.
дослідити зв'язок між текстами Біблії і художніми текстами; розглянути теоретичні аспекти вивчення художніх образів, традиційного сюжетно-образного матеріалу, зокрема біблійного, опрацювання відповідних наукових робіт; дослідження єдності Божого Слова з сюжетами окремих творів письменників; дослідити твори, в яких біблійна тема є тлом для відображення реалій іншого часу, подій, що відбувалися на іншому національному ґрунті; дослідити творчість поетів щодо використання біблійних сюжетів; встановити особливості зображення образу засобами іншого виду мистецтва; розкрити багатозначність образів, їх різнобічне прочитання письменниками світу; уміння витягати факти, порівнювати, узагальнювати,робити висновки.
Христос завжди приваблює цілісністю Своєї натури, Своїм наповненим і змістовним життям і Своєю впевненістю в існуванні того, чого ми зараз не бачимо. Це приваблює та змушує всіх митців у всіх жанрах раз-по-раз звертатись до вічних біблійних образів. Бо в цьому світі немає іншого, з кого ми могли б брати приклад. Немає іншого, в кого ми навчилися б справжніх істин. Немає іншого, хто міг би дати спокій нашому серцю й зробити нашу натуру цілісною. Матіас Грюневальд, (en:Matthias Grünewald) 1500—1508)
До біблійних образів зверталися і художники. Зокрема образ Ісуса Христа зображено на картинах відомих художників: Рубенса, Рембрандта („Зняття з хреста”), С. Далі („Розп’яття Христа), . П'єтро Перуджино
До біблійних образів зверталися і художники. Зокрема образ Ісуса Христа зображено на картинах відомих художників: Мікеланджело (фреска „Страшний суд”), Леонардо да Вінчі (фреска „Таємна вечеря”), Рубенса, Рембрандта („Зняття з хреста”), С. Далі („Розп’яття Христа”).
Переспівала Л.Костенко і знаменитий 22 - й псалом Давида - пророцтво на хресні муки Ісуса Христа та його славу у віках. У неї, як і у оригіналі, 32 вірші, однак поетеса не ставить coбі за мету відтворити псалом близько до тексту, зберегти всі його образи й мотиви. Її переспів, як і попередні, - дуже вільний. Багато віршів псалма вона опускає, зосереджуючи увагу на першій половині псалма, де йдеться про страждання Ісуса.
В останні роки життя Ґе працював над сюжетом розп'яття Христа «Розп'яття», 1892 «Розп'яття», 1894 Розп'яття», 1894
Розп'я ття це ркви Са нто Спірі то (італ. Crocifisso di Santo Spirito) — дерев'яне розп'яття, створене Мікеланджело у1492 році. Це розп'яття було вирізьблено для вівтаря церкви Санто Спіріто у Флоренції
Реквієм, ре мінор 1791р. — останній твір Вольфґанґа Амадеуса Моцарта. Він є одним із його найшановніших та найпопулярніших творів. Моцарт помер протягом написання композиції. Через те, що це був твір на замовлення, Реквієм був доповнений та завершений за дорученням вдови композитора його учнями.
Біблійні образи, яскраві, емоційні, мудрі, надихали багатьох митців на створення нових художніх творів у малярстві, музиці, літературі. Так, німецький композитор Й. С. Бах написав ораторії „Страсті Господні за Матвієм”, „Страсті Господні за Іоанном”, в яких музичними засобами розкриваються страждання (страсті) Ісуса Христа перед його вознесінням.
Христос завжди приваблює цілісністю Своєї натури, Своїм наповненим і змістовним життям і Своєю впевненістю в існуванні того, чого ми зараз не бачимо. Це приваблює та змушує всіх митців у всіх жанрах раз-по-раз звертатись до вічних біблійних образів. Бо в цьому світі немає іншого, з кого ми могли б брати приклад. Немає іншого, в кого ми навчилися б справжніх істин. Немає іншого, хто міг би дати спокій нашому серцю й зробити нашу натуру цілісною.
Мікеланджело один з найбільших художників усіх часів, чий неперевершений геній випередив свою епоху, втілившись у живописі, скульптурі, архітектурі й поезії. Майстер виконав мармурову скульптуру «П'єта» (Оплакування Христа) (1498-1500), котра донині знаходиться в соборі Св. Петра у Римі. Це одна із найбільш відомих робіт в історії світового мистецтва. П'єта була, ймовірно, завершена Мікеланджело перш, ніж йому виповнилось 25 років. Це - єдина работа, котру він підписав. Молода Марія зображена з мертвим Христом на колінах - образ, запозичений із північноєвропейського мистецтва. Погляд Марії не настільки сумний, наскільки величний. Це найвища точка творчості молодого Мікеланджело.
У результаті роботи над проектом учні: - використовують міжпредметні зв'язки, шукають ефективніші шляхи рішення завдань проекту, вчаться мережевому спілкуванню в Інтернеті, знайомляться з особливостями проектної методики навчання. - набудуть досвіду у пошуку інформації, дослідженні поетичних джерел; - удосконалять навички вільного, аргументованого висловлення думок; - удосконалять уміння здійснювати компаративний аналіз віршів різних поетів; - розвинуть асоціативне мислення, творчу уяву; - зможуть зробити висновок про вищість духовного світу людини над матеріальною стороною життя; - розвинуть комунікативні здібності при роботі у групі; - навчаться презентувати продукт своєї діяльності; - удосконалять уміння здійснювати само-, взаємооцінювання результатів творчої діяльності.
1. Вивчення Біблії вдосконалює літературну освіту школярів, формує їх культурологічну компетентність. 2. Розвиваються вміння учнів здійснювати компаративний аналіз творів мистецтва: діти вчаться порівнювати літературні явища, помічати аналогії, відслідковувати приклади рецепції, зіставляти образи персонажів, встановлювати типологічні та генетичні зв’язки, писати твори, наукові роботи. 3. Учні скеровують на розв’язання дослідницьких і проблемних завдань. 4. Запропонований проект сприяє формуванню гуманістичного світогляду учнів, вихованню поваги до загальнолюдських цінностей, шанобливого ставлення до здобутків світової культури.
Отже, біблійні мотиви та образи присутні у нашому письменстві в усі часи: від найдавніших часів до сьогодення. Проте вони, як і література загалом, зазнали еволюції від монументального стилю у давній літературі до постмодернізму у сучасній культурі.
Отже, сюжети й образи Біблії мають символічне значення. І скільки б не минуло часу, свого значення вони не втратять і до них звертатимуться ще довго митці різних країн, люди різних національностей, відшукуючи відповіді на вічні питання: що є добро і зло, смерть і безсмертя, любов і ненависть?
Від найдавніших часів мистецтво, живопис, скульптура, графіка, література черпають із Святого Письма теми, сюжети, мотиви, образи, переробляючи їх, переосмислюючи відповідно до животрепетних проблем свого часу.
Схожі презентації
Категорії