давня греція
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Показувати на карті територію Давньої Греції; визначати вплив географічного положення та природних умов на життя людей на Балканському півострові та островах Егейського моря; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття і терміни: “античність”, “елліни”, “грецькі міфи”, “цивілізація”; наводити приклади культурних досягнень на Криті; пояснювати відомі крилаті вислови. Вдосконалите вміння працювати з підручником, аналізувати та порівнювати, історичні факти, висловлювати власну думку, критично мислити. Після цього уроку ви зможете:
Що таке цивілізація? Де виникли перші цивілізації? Які природні умови цьому сприяли? Назвіть основні заняття людей у давнину. Цивілізація – рівень розвитку суспільства, на якому утворюються держави, виникають міста, писемніть Page *
Лежнина Юлия Викторовна Учитель истории и обществознания МБОУ Троицкая СОШ (Московская обл., Чеховский р-н) Проблемні питання: Давні греки говорили: «Гори захищають і розділяють, а море поєднує». Що це означає? Деякі дослідники історії Давньої Греції вважають, що «Море цивілізувало греків». Чи згодні ви з цим твердженням? Свою відповідь поясніть, спираючись на історичні факти. Page *
Робота з підручником § 24, п.1 Визначте географічне положення Греції та Єгипту. Порівняйте природно – кліматичні умови Греції та Єгипту. Запишіть висновки у таблицю. Давні греки говорили: «Гори захищають і розділяють, а море поєднує». Що це означає? Країна Географічне розташування Річки, гори, пустелі Клімат Корисні копалини Греція Єгипет Page *
Південь Європи Балканський півострів Іонічне море Егейське море Критське море Середземне море Балканські гори (найвища – гора Олімп) Середня Греція Пелопоннес Північна Греція Острівна Греція Іонійська Греція Page *
«Гори захищають і розділяють, а море поєднує». Що це означає? Балканські гори захищають країну від холодних вітрів. Поділяють Грецію на 3 частини (Північну, Середню, Південну – півострів Пелопоннес) Моря: Іонічне, Егейське, Критське, Середземне Берегова смуга півострова створює безліч заток,бухт,проток, зручних для стоянок кораблів. Це допомогло грекам навчитися мореплавству Північна та Середня Греція з`єднані єдиною дорогою, прокладеною Фермопільською ущелиною. Середня Греція з`єднана з Південною Коринфським перешийком Морський шлях сполучає Балканський півострів з островами Середземномор'я.
Природно- кліматичні умови Клімат спекотний, посушливий. Схили гір вкриті кущами та низькорослими деревами. Земля кам’яниста, неродюча, багата на корисні копалини (залізо , мідь, срібло,глина). Гори поділили країну на долини, якими течуть річки: бурхливі восени і взимку, навесні пересихають. Page *
Країна Географічне розташування Річки, гори, пустелі Клімат Корисні копалини Греція Південь Європи, Балканський пів-ов.Омивається морями: Егейським, Іонічним, Критським, Середземним. Велика кількість островів. Берегова смуга створює безліч заток, бухт, проток Річки — бурхливі восени і взимку, а навесні переси-хають. Балканські гори. Земля - кам’яниста, неродюча Спекотний, посушливий Залізо, мідь, срібло та глина Єгипет Північний схід Африки. На півночі омивається Середземним море. Повноводна річка — Ніл. Волога, родюча земля після розливу Нілу. Пустеля Сахара Спекотне, сухе повітря, гарячі вітри, відсутність дощів Камінь
Греція Єгипет Яка відмінність вплинула на заняття населення Давньої Греції? Доведіть свою точку зору. Відмінне Спільне Жаркий клімат, рідко йдуть дощі У Греції немає повноводних річок Греція – гірська країна Земля – кам`яниста, неродюча Греція – морська країна Має запаси корисних копалин Природно – кліматичні умови Page *
Заняття населення Землеробство – у долинах річок вирощували зернові й овочі Скотарство - на схилах пагорбів та гір влаштовували тераси, де зростав виноград, оливкові дерева, випасали кіз, овець, корів Ремесло – металургія, ковальство, гончарство, ткацтво, ювелірна справа Риболовство Кораблебудування Мореплавство Морська торгівля Page *
У давнину греки плавали головним чином вздовж східного берега і не виходили у відкрите море. Як ви це можете пояснити ? Егейське море має хвилясту берегову смугу й густо розкидані острови. Відстань між ними не більше 50 км і гори видно здалека. Грецькі кораблі були невеликими, легкими, не витримували штормів; великій команді не вистачало запасів їжі та води; у греків не було компаса. Page *
У ІІІ тис. до н.е. на півострові Пелопоннес, островах Егейського моря виникла цивілізація з центром на острові Крит. Жителів Крита називали пелазгами. Міфи – джерело знань з історії Давньої Греції Ознайомтеся зі змістом міфа про Тесея та Мінотавра. Чи є міф про Тесея та Мінотавра лише легендою, фантастичним оповіданням? Поясніть, що означає крилатий вислів “Нитка Аріадни” Міфи - розповіді про богів, героїв, що відбивають фантастичні уявлення давніх людей про світ, природу і людське життя Page *
Міфи – джерело знань з історії Давньої Греції Міф про Тесея та Мінотавра Крит – острів, який лежить на південь від Греції, в Середземному морі. Кносс – столиця Криту. Мінос (син бога Зевса) –цар острова Крит. Аріадна – дочка царя Міноса. Лабіринт –палац із чисельними кімнатами та заплутаною системою переходів. Мінотавр – чудовисько, напівлюдина – напівбик, яке Мінос поселив у Лабіринті. Афіни – місто в Аттиці (область Середньої Греції). Егей – правитель Афін. Тесей – син Егея. У міфі про Тесея та Мінотавра описуються історичні події. Могутнє Критське царство підкорило сусідні острови і деякі області Балканського півострова. Підкорені народи сплачували Криту данину. Page *
Робота з підручником § 25, п.2,3 - Хто і коли відкрив цивілізацію на острові Крит? - Яку назву отримала ця цивілізація. Чому? • Продовжіть речення: Час існування цивілізації на острові Крит… Період розквіту цивілізації… Основні заняття жителів Криту… - Наведіть приклади культурних досягнень на Криті. - Що дозволило Криту стати володарем над усіма державами Східного Середземномор’я? - Як загинула цивілізація на острові Крит? Page *
А ртур Е ванс — британський археолог. У період 1899—1930 рр. (з перервами) вів розкопки на острові Крит, де відкрив залишки палацу в Кноссі (Лабіринту) і детально вивчив культуру епохи бронзи. Невідому до того культуру назвав Мінойською палацовою цивілізацією Page *
Час існування цивілізації на острові Крит… Період розквіту цивілізації… Основні заняття жителів Криту… 3500-1100 рр. до н.е. XVI –XV ст. до н.е. землеробство, ремесло, будівництво, кораблебудування, мореплавство, морська торгівля Page *
Міста: Кносс, Фест, Малія, Закро.. Розвинені архітектура (палаци), живопис (мозаїка) Розвинена система писемності – письмо “А”, Письмо “Б” Page *
Що дозволило Криту стати володарем над усіма державами Східного Середземномор’я? На Криті існувала могутня держава, яка міцніла й багатіла завдяки праці поневолених народів. Бойовий флот, який захищав прибрежні води Криту У цей час народи Європи жили первісним ладом: не мали держави, законів, писемності. Page *
Загибель Критської цивілізації XV ст. до н.е. -виверження вулкану на острові Фера; вторгнення племен ахейців, що мешкали на півдні Балкан. Page *
Деякі дослідники історії Давньої Греції вважають, що «Море цивілізувало греків». Чи згодні ви з цим твердженням? Свою відповідь поясніть, спираючись на історичні факти. Родючої землі у Греції мало, повноводних річок немає, тому створити іригаційну систему, як у країнах Сходу, було неможливо. Багатством Греції були моря: зручні бухти, чисельні острови, що розташовувалися недалеко один від одного, створювали умови для розвитку мореплавства. Ставши мореплавцями, греки створили розвинені цивілізації. Прикладом є найдавніша цивілізація в Європі, що виникла на острові Крит. Page *
Балканському півострові Егейським, Іонічним, Критським, Середземним Північну, Середню, Пелопоннес Олімп Еллада Криті Артуром Евансом XVI – XV ст. до н.е. Греція розташована на … Півострів омивається морями… Гори поділяють країну на частини: Найвища гора… Давні греки називали свою країну… Найдавніша цивілізація в Європі виникла на… Найдавніша цивілізація в Європі була відкрита… Період розквіту найдавнішої цивілізації в Європі… Page *
Лежнина Юлия Викторовна Учитель истории и обществознания МБОУ Троицкая СОШ (Московская обл., Чеховский р-н) Продовжіть речення: Сьогодні на уроці я дізнався… Я не вмів, тепер я вмію… Мені потрібно навчитися… Мені потрібно повторити…
Лежнина Юлия Викторовна Учитель истории и обществознания МБОУ Троицкая СОШ (Московская обл., Чеховский р-н) Домашнє завдання: прочитати § 24, 25, виконати завдання контурної карти, * виконати завдання 11, с.140 Page *
Схожі презентації
Категорії