23456890-
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Підготовка соціальних працівників у Франції відбувається значною мірою на рівні середньої спеціальної і вищої освіти. Переважна кількість навчальних закладів належить до недержавного сектору – до 3/4 студентів навчається саме в них.
Основними нормативними документами, що визначають зміст та напрямки соціальної освіти у Франції, є : Кодекс освіти Кодекс соціальної діяльності і сім’ї Національна та регіональні схеми соціальної освіти Програми професійної підготовки фахівців соціальної сфери з різних спеціальностей
Контроль за дотриманням програм професійної підготовки, рівнем кваліфікації керівників навчальних закладів, якістю освіти, який здійснюється в навчальних закладах упродовж усього періоду підготовки фахівця в галузі соціальної роботи, покладено на державу. Але навчальні заклади мають значні Педагогічні науки повноваження і можливості, наприклад: упровадження власних дипломів, підтвердження професійних навичок та знань абітурієнтів, набутих до вступу на навчання.
А кожен заклад із підготовки соціальних працівників має свій педагогічний (технологічний) проект, що базується на загальнодержавній програмі професійної підготовки, розробленій для кожної зі спеціальностей у галузі соціальної роботи .
Сама система соціальної освіти є багаторівневою, що надає можливість забезпечити неперервність освіти, полегшити мобільність студентів при переході з одного рівня на інший, краще задовольняти суспільний попит на фахівців соціальної сфери.
Середню спеціальну освіту у сфері соціальної діяльності надають школи і регіональні інститути соціальної роботи. Більшість шкіл пропонує навчання за однією спеціальністю, навчальні курси яких суттєво відрізняються за змістом та тривалістю, зберігаючи схожість у поділі на теоретичну і практичну підготовку. Період професійної підготовки триває: 3 роки – на спеціальності помічників соціальної служби, сімейних радників, соціальних аніматорів та спеціальних експертів навчання; 2 роки – на спеціальності дошкільних соціальних педагогів і персоналу дитячого садка; 8 місяців – для жінок-домогосподарок.
Вища освіта соціальних працівників має два щабля: вища професійна освіта першого та другого циклу, який, у свою чергу, має два рівні. Причому навчання другого циклу є доступним особам, які мають вищу професійну освіту першого циклу і щонайменше трирічний професійний досвід діяльності в галузі соціальної роботи. Саме наявність диплома, що засвідчує підготовку II циклу вищої освіти, надає можливість його власникові претендувати на адміністративні посади та кар’єрне зростання.
На відміну від навчальних планів підготовки соціальних працівників в Україні програми професійної підготовки асистентів соціальних служб Франції містять значно меншу кількість дисциплін загальноосвітньої, гуманітарної, соціально-економічної і фундаментальної підготовки, зосереджуючись на фахових та спеціальних дисциплін і відводячи більше половини навчального часу під практичне навчання.
Тобто, на відміну від вітчизняної системи соціальної освіти, яка спрямована на підготовку фахівця широкого профілю з акцентом на теоретичні знання, навчальні заклади Франції готують працівників вузької спеціалізації . Вузька спеціалізація соціальних працівників у Франції розвивається у трьох основних напрямках - соціальне асистування (l’assistance sociale), спеціалізоване виховання (l’education specialisee), анімація (l’animation).
Базовими предметами підготовки є такі дисципліни: структура інститутів соціальної роботи; соціальна економіка; соціальне середовище; відношення між людьми; здоров’я, гігієна та медично-соціальний захист населення. У цілому вони відповідають вітчизняним дисциплінам “Соціологія”, “Психологія”,“Етика”, “Педагогіка”, “Право” тощо.
Основною дисципліною для вивчення є “Теорія і практика соціальної служби” – інтегрований курс, що забезпечує зв’язок між різними навчальними дисциплінами. Також, у межах модернізації освіти в галузі соціальної роботи Франції на сучасному етапі розглядається питання про включення у програму професійної підготовки за фахом “Асистент соціальної служби” таких навчальних дисциплін, як “Філософія” та “Іноземна мова”. Включення в навчальну програму курсу “Філософія” має сприяти розвитку світогляду, загальної культури особистості, а необхідність опанування іноземних мов підтверджується і закріплюється положеннями Болонської угоди та дає майбутньому фахівцю більшу мобільність .
На сучасному етапі основними завданнями процесу розвитку системи соціальної освіти у Франції є такі: Сприяння взаємопроникності різних рівнів підготовки в галузі соціальної роботи, Визнання професійних компетенцій, Розробка нових механізмів доступу до різних рівнів соціальної освіти, Перегляд побудови й організації підготовки в галузі соціальної роботи, Сприяння подальшому розвитку напрямків соціальної освіти.
Встановлено, що з метою підготовки кваліфікованих фахівців, здатних ефективно працювати у різних сферах, упроваджено різні види практики ознайомлювального (інформативна, ознайомлювальна, багатопрофільна) та професійного (професійна, зовнішня, практика поглибле ного вивчення, навчальна) спрямування, налагоджено тісну співпрацю керівника-референта, кері вника практики та студента-практиканта, застосовуються форми роботи у малих групах, групах аналізу практики, забезпечено практичне спрямування змісту загальноосвітніх дисциплін та інди відуалізацію практичної підготовки.
У процесі професійної підготовки фахівців соціальної сфери застосовуються предметно-орієнтовані (модульне навчання), особистісно зорієнтовані (розвивальне, проблемне, диференці йоване й індивідуалізоване навчання), практично зорієнтовані (рольові ігри, робота в групах аналі зу практики, розробка і реалізація соціальних проектів) та інформаційно-комунікаційні (робота з електронними та Інтернет-ресурсами, розробка презентацій у PowerPoint) технології.
Таким чином, у Франції існує диференційована багаторівнева система підготовки фахівців для соціальної сфери, починаючи з багатопрофільної професійної орієнтації та допрофесійної підготовки в загальноосвітній школі і закінчуючи підготовкою вчених-теоретиків, які повинні пройти всі попередні рівні навчання і мати серйозний особистий практичний досвід. Французька система підготовки працівників соціальної сфери - одна з найефективніших у світі. Вона є також і однією з найстаріших, але в той же час однією з найбільш динамічно розвиваються, оновлюються, реформуються. Ймовірно, в цьому одна з причин її ефективності.
Схожі презентації
Категорії