X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
60-ті

Завантажити презентацію

60-ті

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

З ЛІТЕРАТУРИ ХХ ст. УРОК № 60 ВСТУП. БЕСІДА. ЛІТЕРАТУРА ХХ ст. — МИСТЕЦТВО ОНОВЛЕНИХ ТРАДИЦІЙ І СМІЛИВОГО НОВАТОРСТВА Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Конкурс «Найкмітливіший»

Слайд 3

Експрес-опитування - Яким чином література відтворює життя людини? Наведіть приклад. - Як погляди письменника, його світогляд відображаються у власних художніх творах? - Що свідчить про вплив історичної епохи на зміст художньої літератури?

Слайд 4

Усе минеться, одна правда залишиться Українське прислів’я

Слайд 5

Якщо не знати минулого, неможливо зрозуміти істинний сенс сучасного й мету майбутнього. М. Горький

Слайд 6

Складання схеми «Періодизація літератури ХХ століття»

Слайд 7

Створюючи різні гуртки, студії, письменники вели пошуки свого місця в літературному процесі. Зростали громадянська зрілість, художні здобутки багатьох талановитих митців. В Україні сформувалася яскрава революційно-романтична течія, представниками якої є: П. Тичина, В. Сосюра, М. Бажан.

Слайд 8

П. Тичина В. Сосюра

Слайд 9

Памфлети М. Хвильового, сонети М. Зерова, О. Вишні, драматургія і проза М. Куліша, А. Головка, І. Микитенка. Характерною особливістю літературного процесу в Україні у цей період було виникнення й розпад багатьох літературних організацій («Гарт», «Плуг», «Молодняк», «Авангард», «Нова генерація», «Урбіно», «Ланка» (згодом МАРС), ВУСПП та ін.), перехід письменників з однієї творчої групи до іншої. Це засвідчувало справжнє відродження української літератури, як і культури взагалі. У 1925 року виникла Вільна академія пролетарської літератури (ВАПЛITE), яка об’єднала 22 письменників і поетів.

Слайд 10

М. Хвильовий М. Зеров

Слайд 11

Утворах письменників, як того вимагала система, звучали революційні мотиви, розповідалося про подвиги народу у Великій Вітчизняній війні, відображалося життя села, а також процеси, що відбувалися в робітничому середовищі. Було написано чимало талановитих творів, які одержали широке визнання. Поміж них романи О. Гончара «Собор», «Циклон», «Бригантина» та ін. М. Стельмаха — «Дума про тебе», «Чотири броди». Новаторська поезія І. Драча, публіцистично спрямовані вірші Б. Олійника, пристрасна поезія Д. Павличка, Є. Гуцала та ін. На жаль, до читача практично не доходили сміливі поезії В. Стуса, літературно-критичні та публіцистичні твори І. Дзюби, І. Світличного, Є. Сверстюка .

Слайд 12

М. Стельмах О. Гончар

Слайд 13

Є. Гуцало Д. Павличко І. Дзюба

Слайд 14

Через неприйняття догматичного мислення на багато років змушена була замовкнути талановита поетеса Л. Костенко, 1980 року вдався до самогубства Г. Тютюнник, 1981 року — В. Близнець.

Слайд 15

Г. Тютюнник Л. Костенко

Слайд 16

Творча робота Скласти уявний діалог із будь-яким письменником ХХ ст., у ході якого, можливо, ви хотіли б у нього не тільки запитати, а й побажати, порадити йому тощо.

Слайд 17

Картка № 1 1. Про що, на ваш погляд, свідчить розмаїтість літературних течій і угрупувань на початку ХХ ст.? Свої міркування стисло прокоментуйте. 2. Дослідіть, яким чином митці художнього слова ХХ ст. прагнули відродити національну культуру. 3. Незважаючи на постійний тиск адміністративно-командної системи влади, письменники України бачили нагальну потребу в: а) збереженні національних традицій; б) оновленні суспільства; в) популяризації вітчизняної культури; г) дотриманні ідеології у своїх творах

Слайд 18

Картка № 2 1. Визначте і стисло обґрунтуйте вузлові проблеми розвитку вітчизняної літератури за умов незалежності. 2. У чому виникали протиріччя між художнім словом письменників і намаганнями командно-адміністративної системи спотворити його, зробити «слухняним» механізмом. 3. Якій темі в українській літературі ХХ ст. одночасно присвятили свої твори Б. Олійник, Ю. Щербак, І. Драч, В. Яворівський: а) голодомору 1933 р. і трагедії 1937 р.; б) забрудненню навколишнього середовища; в) Чорнобилю; г) наркоманії й алкоголізму

Слайд 19

Картка № 3 1. Висловіть власні припущення щодо актуальності тем, які порушувалися в українській літературі ХХ ст. Відповідь узагальніть. 2. З чим, на вашу думку, пов’язано те, що відомі вам письменницькі імена і твори, свого часу заборонені, тепер повернуті народу. 3. Літературна організація, яка після свою розпаду іменувалася «МАРСом»: а) «Гарт»; б) «Плуг»; в) «Урбіно»; г) «Ланка»

Слайд 20

Домашнє завдання Підготувати матеріал до екскурсії «Шляхами життя і творчості І. Багряного», опрацювати зміст І–ІV розділів твору І. Багряного «Тигролови»

Слайд 21

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»; ТОВ «Видавнича група «Основа»», 2011 Джерела: 1.Чупринін О. О. Усі уроки української літератури у 9 класі. І семестр. — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 491 с. 2.Чупринін О. О. Усі уроки української літератури у 9 класі. ІІ семестр. — Х.: Вид. група «Основа», 2010. — 494 с. 3.Періодичні видання ВГ “Основа” “Українська мова та література в школі”

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Українська література