Сухомлинський "Красиві слова і красиве діло"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Учень, школяр, черговий, третьокласник, син, онук, племінник, пустун - … хлопчик Чекає, зустрічає, запитує, годує, читає, готує, прибирає, виряджає, піклується, стомлюється - … мама
Іде, капає, ллє, мочить, закінчується - … дощ Мрійник, вигадник, казкар, поет, фантазер - … письменник
2.Гра “Закінчіть речення” Байки пише… байкар. Вірші складає… поет. Казки вигадує … казкар. Прозу створює … прозаїк.
А об’єднує усі ці оповідання ім’я видатного педагога, прекрасного письменника Василя Олександровича Сухомлинського. Саме з його читацькою скарбничкою ми почнемо вивчати новий розділ “Оповідання про справи твоїх ровесників”
III. Життєвий і творчий шлях В.О. Сухомлинського Народився В.О.Сухомлинський 28 вересня 1918 року в с. Василівці на Кіровоградщині в родині бідного селянина.
У 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласники згадували, що у Василя був чудовий характер. Він був енергійним, життєрадісним хлопчиком, дуже любив читати твори Т. Шевченка, П. Мирного.
Закінчив Кременчуцький педінститут і працював учителем української мови та літератури, був завучем. У 1941 році, коли розпочалася війна, Василь Олександрович пішов на фронт. Але воювати довелося недовго, бо був двічі поранений і довго лікувався. У 1948 році В. Сухомлинський стає директором Павлиської школи.
В.О. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював 35 років у школі. Василь Сухомлинський – заслужений вчитель України, якого любили діти й батьки.
Василь Олександрович теж любив дітей і написав для них безліч цікавих оповідань, казок. У його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою родину, домівку і нашу велику, прекрасну Батьківщину.
IV. В.О.Сухомлинський “Красиві слова і красиве діло” Колективне опрацювання оповідання. Читання “ланцюжком”. Про кого йдеться в оповіданні?
Словникова робота Її, в цей, суху, мокру, гарні, красиві, негода, хатина, хатинка. Що означає слово негода? Які спільнокореневі слова прочитали? Доберіть ще кілька споріднених слів.
1. Самостійне читання (“бджілкою”). 2. Аналіз змісту прочитаного. - Коли відбувалися події? - Скільки хлопчиків було в хатині? - Чи знали друзі четвертого хлопчика?
- Зачитайте, у якому вигляді хлопчик завітав до кімнати? - З якими словами звернувся перший хлопчик? - Що промовив другий хлопчик? - Зачитайте рядки, в яких автор висловив головну думку твору. 3. Вибіркове читання
Хатинка Одежа Хлопчик Слова Діла 4. Вправа для розвитку читацьких навичок. До іменника дібрати прикметник з тексту
Складіть власну розповідь, яка б підтверджувала головну думку цього оповідання. 5. Творча робота
Що нового ви дізналися на уроці? Чи хвилює вас поведінка хлопчиків? Що б ви їм порадили? V. Підсумок уроку
Оформлення: ресурси Інтернету Ю. Є. Бардакова. Мій конспект. Харків. “Основа”. С. Г. Заброцька. Уроки читання 3 клас. Тернопіль. Навчальна книга – Богдан. Використані матеріали:
Схожі презентації
Категорії