П Р И К М Е Т Н И К
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; виховувати любов до рідної землі.
У кожного свої прикмети є, І їх Прикметник нам назве, Бо тільки він сказати може всім, Високий чи низький цей дім, Що птах літає в синіх ясних небесах, І падолист гуляє тихий по лісах. Цей пан Прикметник всі прикмети знає. От запитай його яке? яка? який? На всі питання відповіді має, Про всі ознаки всім розповідає.
що назва прикметник вперше з’явилася в підручнику Я. Головацького «Граматика руского язика» (Львів, 1849 рік). Отже, їй 163 роки.
Це повнозначна (самостійна) змінна частина мови, що виражає ознаку або властивість предмета і відповідає на питання який? (яка? яке? які?), чий? (чия? чиє? чиї?) материнська ласка , батькова порада .
Прикметник як частина мови Відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї? Змінюється за родами, числами, відмінками Виступає означенням, присудком За значенням бувають якісні, присвійні, відносні Якісні прикметники мають ступені порівняння: вищий і найвищий Якісні прикметники мають повну і коротку форми Є тверда і м’яка група
Зауважте ! Ознаку предмета, крім прикметника, можуть передавати й інші частини мови : Дієприкметник - підбілена хата. Дієслово – біліє навколо. Іменник – білизна снігу. Прислівник – узимку в лісі біло. Порядковий числівник – сьомий клас.
Назвіть у групі слів прикметники : • Десятий, хтозна-який, надшвидкісний, Тетянин, всякий, такий, материн, блискавичний, двадцятиповерховий, далеко, прочитаний, вродливий, запечений.
Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі …………мудрість. Прилучення дитини до краси ……………. мови розпочинається з ………. ..…………... казок і ………………….. ……………… пісні. ……………. ………………. слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці ………….. почуттів ……………….. скарб – повага до своєї мови. Найкращий, Тарасове, рідної, народну, людських, колискової, могутнє, бабусиних, материнської, милих.
Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з милих бабусиних казок і материнської колискової пісні. Могутнє Тарасове слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці людських почуттів найкращий скарб – повага до своєї мови.
УКРАЇНО, ТЕБЕ ЛЮБЛЯТЬ ДІТИ ТВОЇ! Узнаю твоє світле обличчя: Краплі сонця, життя колоси, Радісні стежки сторіччя, А за ними небес голоси. Їх нестримна доля казкова, Неозорі долини – раї … О, яка ж ти ,Вкраїно, чудова! Тебе люблять діти твої! Т.В.Нікішина
Домашнє завдання Вивчити визначення с. 139-140, виконати вправу 235 (І); Виписати 5 речень про рідний край, підкреслити прикметники, визначити їх граматичні ознаки та синтаксичну роль.
“НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ” На сьогоднішньому уроці я… Мені найбільше сподобалося… Найважче мені було… Я б хотів (ла) …
Схожі презентації
Категорії