Цікавий світ навколо тебе В. Сухомлинський. “По волосинці”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мовна розминка Гра «Спіймай спільний звук» Мама, мак, місто, рама, сом, марка. Молоко, морозиво, комір, омар, волосся. Рідний народ, родина, народився, брат. ([м]) ([o]) ([р])
Чистомовка Ат-ат-ат — мама, тато, брат. Ра-ра-ра — я й мала сестра. М'я-м'я-м'я — це моя сім'я. Ся-ся-ся — а якщо бабуся Усь-усь-усь — і старий дідусь, Ки-ки-ки — дядьки і тітки, На-на-на — то це — родина.
Літературна вікторина ☻ Яринка сплеснула руками від подиву: А чи довго ж я була маленька? ☻ Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому.
Повідомлення теми і мети уроку Які ще жанри літератури, крім віршів, ви знаєте? Прочитайте назву розділу. Оповідання — … це розповідний, прозовий твір про різні випадки з життя людей, тварин. На відміну від віршів, речення в оповіданні не римуються.
Опрацювання оповідання В. Сухомлинського "По волосинці" Словникова робота. Читання слів. сама дала нести пляшку вузлик волосинці пошепки ледаченький хвилювання першокласник
Тестування 1) Першокласник Петрик був ... а) працьовитим хлопчиком; б) ледаченьким хлопчиком. 2) Петрикові вузлик здався дуже ... а) важким; б) легким. 3) В кущах Петрик побачив ... а) велику лисячу нору; б) велике волосяне гніздо.
Самостійне читання тексту учнями з наступним тестуванням 4. Пташка щоразу приносила до гнізда ... а) по гілочці; б) по волосинці. 5. Петрик стояв ... а) задуманий; б) усміхнений. 6. Бабусю, я нестиму з лісу ... а) ваш кошик; б) ваше пальто. Відповіді: 1) б, 2) а, 3) б, 4) б, 5) а, 6) б.
Повторне читання оповідання вголос, аналіз змісту Коли відбуваються події, описані автором? Чому Петрик не ніс вузлик з їжею? Чи справді цей вузлик був таким важким? Прочитайте, що цікавого побачив Петрик у лісі. Що вразило хлопчика? Чому? Прочитайте, які почуття охопили його. Чому він хвилювався? А що його здивувало? Чому хлопчик стояв задуманий? Знайдіть в оповіданні зачин, основну частину, кінцівку. Як пташка будувала своє житло? Прочитайте.
Вправи на розвиток читацьких навичок Гра "Чи є в оповіданні такі речення?" Бабуся Марія з онуком гуляли в парку. (Ні). Вони побачили, як до куща прилетіла маленька пташка. (Є). В дзьобику вона принесла волосинку. (Є). Пташка швидко полетіла геть. (Ні). Петрик стояв заплаканий. (Ні).
Гра «Доведи, що ... » (Речення з тексту) ... що дія оповідання відбувається навесні. ... що Петрик не допомагав бабусі. ... що Петрик вперше побачив, як пташка звиває гніздо. ... що це його дуже вразило. ... що Петрик зрозумів, що треба працювати, а не лінуватись.
Розвиток зв'язного мовлення Продовжити текст кількома реченнями: "Петрик стояв задуманий. Він думав про те, що ...".
Робота над аналізом змісту оповідання з елементами вибіркового читання Хто пішов до лісу? Скільки років було Петрикові? Що дала бабуся нести Петрикові? Чому він не захотів нести вузлик? Чи справді він був дуже важким? Про що це свідчить? Що зробила бабуся з онуком, прийшовши до лісу? Що вони побачили? Яке було гніздо? Прочитайте. Що так вразило хлопчика? Чому він замислився? Яка головна думка оповідання?
Підсумок уроку Гра «Розвідники» Скільки разів у тексті зустрічається слово? І група: бабуся; II група: Петрик. Чи сподобалося вам оповідання? Що вас найбільше вразило?
Схожі презентації
Категорії