X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Як орієнтуватися на місцевості

Завантажити презентацію

Як орієнтуватися на місцевості

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Підготувала вчитель початкових класів Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Марієнко Людмила Миколаївна

Слайд 2

Мета. Формувати поняття “горизонт”, “лінія горизонту”, “відкрита місцевість”, “закрита місцевість”, “основні й проміжні сторони горизонту”; ознайомити з компасом, його будовою; навчити визначати сторони горизонту за компасом; розвивати спостережливість, пам’ять; уміння орієнтуватися на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками; виховувати ціннісне ставлення до природи. Обладнання. Демонстраційні таблиці, ілюстрації відкритої та закритої місцевості, компаси, таблиця з назвами сторін горизонту, презентація, мультимедійний проектор, зошити з друкованою основою, сигнальні картки.

Слайд 3

ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ В школі справу хоч яку Починаєм по дзвінку. Тож хвилини не втрачаєм, Все нове запам’ятаєм. Всі готові до уроку? Гаразд. За виразом обличчя бачу, що у вас чудовий настрій. Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж усього уроку.

Слайд 4

ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ Характеристика погоди на нинішній день за таким планом: дата, температура повітря, вітер, стан неба, опади. Зміни в живій природі; в неживій природі. Праця людей. ЖОВТЕНЬ

Слайд 5

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Фронтальне опитування Яке значення для Землі має ? Як падають на Землю сонячні промені? Чим відрізняються сонячні промені, які падають на Землю прямовисно і косо? На які теплові пояси умовно поділяють поверхню земної кулі? Чому виникають теплові пояси на Землі? Чим теплові пояси різняться між собою?

Слайд 6

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ Завдання 1 (для двох учнів) Намалюйте кольоровою крейдою теплові пояси в північній і південній півкулях.

Слайд 7

ВІДПОВІДАЙ ШВИДКО! Кількість сонячного тепла, яке отримує поверхня Землі, від екватора до полюсів поступово: зменшується чи збільшується? Тропічний пояс розташований біля полюса чи екватора? У жаркому поясі не буває зими чи весни?

Слайд 8

Земну поверхню умовно поділяють на три частини, які називають тепловими полюсами чи поясами Землі? З обох боків екватора сонячне проміння падає майже увесь час прямовисно чи косо? Полярний день і полярна ніч тривають кілька місяців чи днів на рік? Біля екватора рослинний і тваринний світ бідний чи багатий?

Слайд 9

КОРОТКІ ПОВІДОМЛЕННЯ З ІЛЮСТРАЦІЯМИ НА ТЕМУ “РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ ТЕПЛОВИХ ПОЯСІВ”

Слайд 10

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Із давніх давен люди пересуваються по Землі, ведуть каравани в пустелях, пливуть по морях, океанах, шукають підземні багатства в горах, прокладають дороги в лісах і при цьому завжди мріють повернутися туди, звідки вийшли. - А ви ніколи не блукали у лісі, коли ходили по гриби? - Як ви находили дорогу додому?

Слайд 11

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ НА УРОЦІ Чи знаєте ви, що таке орієнтування на місцевості? Хочете дізнатися?

Слайд 12

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Слайд 13

ОРІЄНТУВАННЯ У ПРОСТОРІ На поверхні Землі дуже важливо вміти орієнтуватися у навколишньому просторі. Для цього треба перш за все навчитися визначати горизонт та його сторони.

Слайд 14

ГОРИЗОНТ Частина простору між небом та Землею, яку ми бачимо перед собою, називається горизонтом. Горизонт завжди буде далеко від нас, скільки б ми не намагались дійти до нього.

Слайд 15

ЛІНІЯ ГОРИЗОНТУ Лінія горизонту – це уявна лінія, яка наче розділяє Землю та небосхил, де ніби “зливаються” земля й небо.

Слайд 16

Ми бачимо всі предмети тільки до лінії горизонту. Наша Земля кругла, і тому ми не можемо побачити те, що знаходиться за лінією горизонту.

Слайд 17

Якщо подивитися знизу на високе дерево, можна подумати, що воно “упирається” в небо. Насправді небо дуже й дуже високо і дістатися до нього не можуть ні дерева, ні висотні будівлі.

Слайд 18

Слайд 19

ФІЗХВИЛИНКА Руки вгору! Погойдали – Це дерева в лісі. Опустили і стріпнули – Збив росичку вітер. Руки в сторони, змахнули – Летимо, мов птахи. Приземлились, відпочили – Руки-крила склали.

Слайд 20

СТОРОНИ ГОРИЗОНТУ У горизонту є чотири сторони: північ (Пн.), південь (Пд.), схід (Сх.) та захід (Зх.). Ці сторони можна встановити і вдень, і вночі, і в будь-яку погоду за допомогою спеціального приладу, який називається компасом. Синій кінець стрілки завжди вказує на північ, а червоний – на південь.

Слайд 21

КОМПАС Компас – прилад для точного визначення сторін горизонту

Слайд 22

ЯК КОРИСТУВАТИСЯ КОМПАСОМ Тримаючи компас горизонтально, повертай його так, щоб синій кінець стрілки доторкнувся до синього трикутника. Це буде напрям на північ.

Слайд 23

СТОРОНИ СВІТУ Орієнтуватися на місцевості – це вміти визначати основні сторони горизонту, своє місцезнаходження щодо сторін горизонту. Рано-вранці подивись, де сходить Сонце. Запам'ятай: ця сторона світу називається схід. Увечері подивись, де Сонце сідає. Ця сторона світу називається захід. Якщо ти станеш так, щоб захід був ліворуч, а схід – праворуч, то прямо перед тобою буде північ, а за спиною – південь. Північ, південь, схід та захід – це чотири сторони світу.

Слайд 24

СТОРОНИ ГОРИЗОНТУ

Слайд 25

ЯКЩО ПІД РУКОЮ НЕМАЄ КОМПАСА Можна орієнтуватися за Сонцем, за Місяцем, за зірками, за різними місцевими ознаками хоч вдень, хоч вночі. Тінь від Сонця опівдні найкоротша й спрямована на північ; повний Місяць опівночі завжди знаходиться на півдні. Снігу буває більше з північного боку дерев, оскільки з південного він швидше тане.

Слайд 26

Гриби ростуть з північної сторони пнів і дерев. На кущах ягоди дозрівають раніше з південного боку.

Слайд 27

У поодинокого дерева гілки густіші і довші з південного боку. Мурашки найчастіше будують мурашники з південного боку дерев.

Слайд 28

Слайд 29

Слайд 30

НАЙВІДОМІШИЙ ОРІЄНТИР ВНОЧІ – ПОЛЯРНА ЗІРКА Полярна зірка вказує на Північ. Якщо провести уявну пряму лінію через дві крайні зірки ковша Великої Ведмедиці і відкласти на ній відрізок, що дорівнює п'ятикратній відстані між ними, то в кінці п'ятого відрізка знайдемо яскраву полярну зірку.

Слайд 31

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ Інтерактивна вправа “Акваріум” 1 гр. с. 85 – 86. Що таке горизонт 2 гр. с. 86. Сторони горизонту 3 гр. с. 86 – 88. Як визначати сторони горизонту на місцевості.

Слайд 32

ПРАКТИЧНА РОБОТА За допомогою компаса визнач, де в класі північ, південь, захід, схід. З якої сторони в класі знаходяться вікна? У якому напрямі від школи знаходиться твій будинок? У якому напрямі ти йдеш зі школи додому і з дому до школи?

Слайд 33

РОБОТА В ЗОШИТІ с. 11 1. Як називають частину земної поверхні, яку людина бачить навколо себе? а) лінією горизонту; б) горизонтом. 2. Як називається уявна лінія, де “небо з'єднується із Землею”? а) лінія горизонту; б) горизонт. 3. Яка місцевість називається відкритою? а) місцевість, куди можна увійти через відкриті ворота; б) місцевість, де немає лісу, гір, будинків.

Слайд 34

РОБОТА В ЗОШИТІ с. 11 4. За яких умов горизонт ширшає, а лінія горизонту віддаляється? а) якщо людина піднімається високо над поверхнею Землі; б) якщо людина опуститься нижче рівня земної поверхні.

Слайд 35

РОБОТА В ЗОШИТІ с. 11 5. Підпиши на схемі назви основних сторін горизонту червоним олівцем, а проміжних – зеленим.

Слайд 36

ПІДСУМОК УРОКУ Інтерактивна вправа “Мікрофон” Частина земної поверхні, яку ми можемо охопити оком, називається … . Лінію горизонту важко простежити у … . Основними сторонами горизонту є … . Орієнтуватися на місцевості можна … . – це … .

Слайд 37

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ с. 85 – 88 – у підручнику; с. 12 – у зошиті; за допомогою довідкової літератури знайти матеріал про перші компаси, дізнатися, звідки до нас прийшов компас; відшукати інші ознаки орієнтування на місцевості.

Слайд 38

ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ Компас можна зробити самому. Для цього потрібні: магніт, велика голка, коркова пробка або шматок товстої соломини, глибока тарілка з водою. Голкою проткни пробку або соломину. Гострий кінець голки потри одним кінцем магніту, а вушко – другим. Після цього голку з корком чи соломиною поклади в тарілку з водою. Спостерігай: голка займе таке положення, що її гострий кінець буде показувати на північ, а вушко – на південь. Практичну роботу виконай вдома разом з батьками.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Туризм