Шляхи розвитку творчої особистості в позакласній діяльності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Шляхи розвитку творчої особистості в позакласній діяльності Малобілозерська загальноосвітня І - ІІІ ступенів школа №1
Епіграф Василь Симоненко Можна жити, а можна існувати, Можна думать – можна повторять. Та не можуть душу зігрівати Ті, що не палають, не горять! Люди всі по-своєму уперті, Народившись, помирає кожна, А живуть століття після смерті Ті, що роблять те, чого «не можна»! («Можна», 1956)
Принципи спільної діяльності творчого вчителя та творчої особистості учня: Тверезий розрахунок, прагматизм; Швидко нічого не вирішується; Обізнаність, конструктивність; Не допускати сварки в дискусії; Благотворно впливати на гармонію; У навчальних рамках усе твердо фіксувати; Через зусилля в навчанні і вихованні - до волі в житті.
Що таке творчість? Творчість – це засіб підвищення емоційного тонусу особистості, закріплення комплексу емоційно-вольової регуляції, актуалізації позитивної гами переживань, яка супроводжує ефективну працю, переживання радості від зробленого, досягнутого, почуття впевненості у своїх силах, у своєму творчому потенціалі й творчих здібностях.
Чотири рівні творчості: процес , який призводить до принципово нового результату для всього людства; процес, який призводить до принципово нового результату для досить великого кола людей, для певної країни світу; процес, який призводить до принципово нового результату для значно меншого кола людей; процес, який призводить до принципово нового результату для тільки самої людини, котра творить
10 стратегій, спрямованих на творче вирішення завдань 1. Підтримувати зв'язки з іншими людьми; 2. Створити навколо себе збагачене життєве середовище. 3. Виходити зі свого “футляра” – подорожувати. 4. Розважатися, грати, жартувати. 5. Розширювати свій світогляд – читати. 6. Наближатися до мистецтва. 7. Використовувати сучасні технології. 8. Скористатися можливостями розуму. 9. Дати волю своїй альтернативній свідомості. 10. Зазирнути вглиб своєї душі.
Основні параметри креативності Легкість мислення – швидкість виконання завдань; Гнучкість мислення – кількість переключень з одного класу об'єктів на інший; Оригінальність – мінімальна частота однієї відповіді стосовно однорідної групи відповідей.
Методи дослідження рівня креативності учнів різного віку: 1. Шкала тестів розумового розвитку А. Біне – Т. Сімона: для дітей 6-річного віку; для дітей 7 -10- річного віку; Для дітей 11-16-річного віку. 2. Методика “Вербальна фантазія”. 3. Методика Е. Коуенсо “Мовні лабіринти”. 4. Методика П. Юріно “Шахова дошка”.
Чому особистість дуже цінна? Тому що вона бачить світ таким, яким його не бачить ніхто інший. Чому виникла відсутність особистої думки? Це – страх (ще з часів минувшини). Дитина тільки тоді стане творчою особистістю, коли глибоко усвідомить глибокі знамениті біблійні заповіді і понад усе полюбить сім християнських чеснот: Віра; Надія; Милосердя (любов до ближнього); Справедливість; Розсудливість; Помірність; Хоробрість. Дитина тільки тоді стане творчою особистістю. Коли навчиться критично мислити і робити правильний вибір.
Людина - особистість Критично мисляча людина - це особистість, яка перебуває в постійному пошуку проблем і шляхів їх розв'язання. Така людина не може примиритися з: Гордістю; Заздрістю; Скупістю; Лицемірством; Розпустою; Гнівом. (несправедливим) Дитина тільки тоді стане особистістю, коли буде всебічно розвинена.
Особливість творчої особистості – потреба у творчості, яка стає життєвою необхідністю. Процесуальні риси творчої особистості: самостійне перенесення знань і вмінь у нову ситуацію; бачення нової функції знайомого об'єкта; бачення нових проблем у знайомих ситуаціях; бачення структури об'єкта; творча уява; розумові здібності; розвинута пам’ять; логічне мислення; точність рухів.
Великі про розвиток творчої особистості Лев Толстой: “Якщо учень в школі нічого не навчиться творити, то і вжитті буде тільки копіювати та наслідувати”. Фріц Гансберг: “Формування творчої особистості відбувається в процесі творчого саморозвитку через викладання різних видів мистецтв”. Григорій Ващенко: “Виховання в особистості … логічного мислення і творчої фантазії…”
Об'єкт формування творчої особистості - ДИТИНА Предмет – виховання творчих здібностей школярів у позашкільний час. Аспекти виховної роботи в школі: ідея реалістичних цілей виховання, різнобічний розвиток особистості, який базується на здібностях та обдаруваннях; ідея самовизначеності учня – процес інтеграції окремих позитивних якостей в одне ціле; ідея добровільності – прагнення саморегуляції природних сил, власної ініціативи та творчості у виконанні дій; ідея поваги внутрішнього стану творчої дитини
Форми позакласної роботи, як місце формування творчої особистості учнів: Позакласна робота — різноманітна освітня і виховна робота, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, організована в позаурочний час педагогічним колективом школи. Принципи: Добровільний характер участі в ній. Суспільна спрямованість діяльності учнів. Розвиток ініціативи і самодіяльності учнів Розвиток винахідливості, дитячої технічної, юннатської та художньої творчості. Зв'язок з навчальною роботою Використання ігрових форм, цікавість, емоційність.
Форми позакласної роботи, як місце формування творчої особистості учнів: І. Групові: Година класного керівника – година спілкування. Гуртки за інтересами. Гуртки художньої самодіяльності Екскурсії, походи. Робота з пресою. ІІ. Індивідуальні: Позакласне читання. Колекціонування. Індивідуальні творчі проекти.
Шляхи розвитку творчої особистості в позакласній діяльності Формування стійкого інтересу до саме творчого процесу. Виявлення спрямованості інтересів школярів, ступеня їх стійкості. Формування стійких і глибоких інтересів до творчої діяльності у школярів:
Список використаної літератури Антощак О., Ганжала І.. Ніколаєнко Н. Розуміння – розум – творчість. К.: “Шкільний світ”, 2006. Виховні години для сучасних дітей 9-11 класи. К.: “Шкільний світ”, 2008. Кобзар Б.С. Громадськість і виховання. — К., 1973. Кобзар Б.С., Харінко Н.Ф. Проблеми виховання в позашкільних закладах. — К., 1969. Концепція позакласної виховної роботи в загальноосвітній школі. — К., 1991. Суходольська Л.В., Фіцула М.М. Методика виховної роботи. — Тернопіль, 1998. Положення про позашкільний навчально-виховний заклад//Законодавство України про середню освіту. Бюлетень законодавства і юридичної практики України. — 1999. — № 9. — С. 239—246.
Схожі презентації
Категорії