Потенціал енергоефективності на навчальному місці / в ліцеї
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Види енергоспоживання в навчальній майстерні Теплова енергія - теплопередача; - випромінювання; - конвекція. Електроенергія - освітлення; - робота верстатів та електроприладів. Водозабезпечення (відведення) - санітарно-гігієнічні потреби; - технічні потреби.
Теплова енергія, теплопередача; густина теплового потоку через тришарову стінку t1 I II t2 III t3 t4 λ1 λ2 λ3 δ1 δ2 δ3 q= Δ t δ1 + δ2 + δ3 λ1 λ2 λ3
Таблиця теплопровідності матеріалів Матеріал Коефіцієнт теплопровідності Вт/(м*К) Срібло 418 Чиста мідь 390 – 400 Сталь, чавун 45 – 60 Лід 2,5 Бетон 0,9 – 1,4 Скло 0,764 Земля волога 0,657 Вода 0,55 Червона цегла 0,55 – 0,8 Дерево 0,11 – 0,17 Азбест 0,09 – 0,19 Мінеральна вата “Іzover” 0,04 Повітря 0,024
Теплова енергія, випромінювання; 0,8-800 мкм. Еп/ Е =А - коеф. поглинання Ев/ Е =R - коеф. відбивання Епр/ Е =D - коеф. пропускання А + R+ D = 1- рівняння теплового балансу. Граничні випадки: А = 1; R= D = 0 - абс. чорне тіло; R = 1; А = D = 0 - абс. біле тіло (дзеркальне). D = 1; А = R = 0 - абс. прозоре тіло Е відб Е пад Е погл Е проник
Способи підвищення енергоефективності при випромінюванні збільшення кількості відбитої енергії; зменшення кількості проникаючої енергії; зменшення кількості енергії, що поглинається.
Відбиття теплової енергії встановлення зарадіаторного екрану підвищило температуру в приміщенні на 0,5 – 1 °С.
Теплова енергія, конвекція. Фактори конвекції: Характер конвекції (вільний і вимушений). Режим руху (ламінарний, турбулентний). Швидкість руху теплоносія. Фізичні властивості теплоносія. Стан поверхні стінок, що омиває теплоносій. Форми тепловіддаючих стінок Втрати теплоносія.
Фактори конвекції: Характер конвекції (вільний і вимушений). Режим руху (ламінарний, турбулентний).
Фактори конвекції: Швидкість руху теплоносія. t 1 СТІНКА ТЕПЛООБМІННИКА t 2 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - t 1 - - - - - - - Теплоносій - - - - - - - - t 2 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - t 1 СТІНКА ТЕПЛООБМІННИКА t 2
Фактори конвекції: Стан поверхні стінок, що омиває теплоносій. ШАР ФАРБИ СТІНКА ТЕПЛООБМІННИКА ШАР НАКИПУ Теплоносій ШАР НАКИПУ СТІНКА ТЕПЛООБМІННИКА ШАР ФАРБИ
Фактори конвекції: Втрати теплоносія. Системи стружковидалення та вентиляції в навчальних майстернях.
Електроенергія Освітлення робочого місця; норма, (природне, комбіноване ) 150 лк (розжарення) 300 лк (люмінесцентне)
Електроенергія робота верстатів та електроприладів відповідність потужності обладнання виробничим потребам; ефективність використання обладнання; використання допоміжного обладнання (вентиляція, система стружковидалення, …); робота обладнання в холостому режимі.
Водозабезпечення (відведення) Санітарно-гігієнічні потреби; Технічні потреби: використання для навчальних потреб; миття інструменту.
Дайте порівняльну характеристику ефективності використання факторів конвекції системи охолодження комп'ютерного процесора та батареї опалення.
Питання до обговорення Чому ручки праски, чайника, зовнішніх дверей роблять з дерева, пластмаси, а не з металу? Чому на зиму вставляють подвійні рами, а не скло подвійної товщини? Чому температура рідини в термосі довгий час не змінюється? Для чого стінки балона покриті дзеркальним шаром? Навіщо з простору між стінками балона відкачується повітря ? Чому шар снігу оберігає озимі посіви від вимерзання? Чому у верхніх поверхах будинків з центральним водяним опалюванням тепліше, ніж в нижніх?
Д/З: Проаналізувати можливості підвищення енергоефективності в навчальній майстерні при: теплопередачі; використанні електроенергії; водопостачанні.
Схожі презентації
Категорії