Поняття та еволюція етичної та соціальної відповідальності підприємства
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Поняття та еволюція етичної та соціальної відповідальності підприємства Виконали: Чехова М.О, ЯнковаТ.С
Ділова етика – це галузь професійних знань, наука, яка розглядає та оцінює людські відносини, а також поведінку людей з точки зору їх відповідності загальноприйнятим нормам.
Етика всебічно розглядає благо індивіда і благо суспільства, піддає критичному розгляду вчинки, дає приклад для удосконалення правил життєвої поведінки, керується виключно людським розумом. Етика всебічно розглядає благо індивіда і благо суспільства, піддає критичному розгляду вчинки, дає приклад для удосконалення правил життєвої поведінки, керується виключно людським розумом.
До основних принципів ділової етики можна віднести: Комплексність уявлень про призначення діяльності підприємця. Етика повинна відображати не тільки відношення між членами будь якої соціальної системи, але й давати уявлення про призначення, доцільність даної системи Історичність. Етика не підлягає механічному перенесенню того,що є добром та злом у свідомості людини. Вона розвивається впродовж часу, як і сама людина Відсутність силового втручання. Нелегко нав’язати людині пакет ідеальних якостей та вимагати безпомилкових дій. Хоча в процесі самовдосконалення та самооцінки певні зрушення відповідності етичним нормам, безумовно, будуть.
На початку ХХ ст. російськими підприємцями були розглянуті такі моральні принципи ведення бізнесу: 1.Поважай владу. 2.Будь чесним та правдивим. 3.Поважай право приватної власності. 4.Люби та поважай людину. 5.Дотримуйся слова. 6.Живи, виходячи з наявних коштів. 7.Будь цілеспрямований.
Морально-етичний кодекс підприємця – це систематизований перелік норм, якими повинен керуватись кожний суб’єкт підприємницької діяльності у бізнесі. Таким чином, морально-етичний кодекс сучасного підприємця виник як продукт історико-еволюційного розвитку уявлень про моральне обличчя та притаманні риси ділової людини, добросовісне ведення справ у бізнесі.
Підприємці несуть відповідальність перед різними групами і суб’єктами підприємницької діяльності. Це – вкладники, інвестори, кредитори, споживачі, вітчизняні та іноземні партнери по бізнесу, найманий персонал
Підприємницькі структури несуть відповідальність як перед суспільством у цілому, так й перед окремими соціальними групами, включаючи пенсіонерів, інвалідів, жінок з дітьми, безробітних. За рахунок збільшення обсягу податків від підприємницьких структур забезпечується поповнення державного та місцевого бюджету, є можливість розв’язувати існуючі соціально-економічні питання.
Етикет підприємця включає такі складові: • норми та правила коректної поведінки у відносинах зі своїми колегами та підлеглими, керівниками інших підприємств; • правила взаємного привітання, представлення, знайомства; • вимоги до зовнішнього вигляду, манер, одягу, службового приміщення; • культуру службового листування; • знання міжнародного протоколу та національних особливостей під час ділових контактів.
Важливе значення має етика ділового співробітництва, виявом якої є дотримання правил і норм партнерства, конкурентної боротьби, турбота про ділову репутацію фірми та людей, причетних до неї. Не менш значущими для підприємців, менеджерів є відповідальність перед суспільством, соціальна етика.
Схожі презентації
Категорії