X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Хто, кого і як називає. Мова ворожнечі.

Завантажити презентацію

Хто, кого і як називає. Мова ворожнечі.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Хто, кого і як називає. Мова ворожнечі. Роль лідерів та активістів громадського руху в ескалації або протидії ксенофобії та расизму Львів, 7-8 квітня 2011 р.

Слайд 2

,,Найглибші протиріччя між людьми спричинені їхнім розумінням свободи ” (Карл Ясперс, німецький філософ)

Слайд 3

Слайд 4

«....чернож...е обезьяны разгуливают по нашему городу словно у себя дома» «Вы не представляете, сколько оскорблений в свой адрес я услышала от людей в погонах, которые в тот день находились в дежурной части! Говорили, «что, белых тебе мало?», «найди себе мужа нормального, что ты с обезьяной ходишь»... Какой-то человек в форме сказал мне прямо: «Будь я на месте нападавшего, я бы в него (Харрисона Узу) всю обойму разрядил». Я спросила: «За что?», а он мне ответил: «Некультурно вмешиваться, когда мужчины говорят, чучундра!» Галина Узу, в интервью «Газете по-донецки», 13 ноября 2009г. http://donetsk.mycityua.com/articles/donetsk/2009/11/13/145159.html

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Трансляція повідомлень силових структур

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

,,Ви бачили, що відбувалося у Одесі (під час місцевих виборів 2010 року). Коментарі проти Гурвіца, що його треба відправити до Бабиного Яру? А що було у Харкові, коли євреїв прирівнювали до хазарів?” Олександр Фельдман, депутат Верховної Ради, інтерв’ю "Deutsche Welle" жовтень 2010 року

Слайд 12

Що таке ,,мова ворожнечі?” Найзагальніше визначення: ,,Мова ворожнечі ” – це некоректні висловлювання на адресу етнічних, конфесійних чи певних соціальних груп як спільнот і на адресу конкретних людей як представників цих спільнот.

Слайд 13

Види мови ворожнечі (класифікація центру “Сова”(http://xeno.sova-center.ru): Жорстка (яка включає у собі): заклики до насильства (щодо групи); заклики до дискримінації; завуальовані заклики до насильства та дискримінації.

Слайд 14

Види мови ворожнечі Середня: виправдання історичних випадків насильства та дискримінації; публікації та висловлювання, які ставлять під сумнів загальновизнані історичні факти насильства та дискримінації; твердження про історичні злочини тієї чи тієї етнічної чи релігійної групи як такої; твердження про кримінальність тієї чи тієї етнічної чи релігійної групи; Заперечення громадянства.

Слайд 15

Види мови ворожнечі М'яка: створення негативного іміджу етнічної чи релігійної групи; твердження про неповноцінність тієї чи тієї етнічної чи релігійної групи як такої; твердження про моральні недоліки тієї чи тієї етнічної чи релігійної групи; згадування етнічної чи релігійної групи чи її представників як таких у принизливому чи образливому контексті; цитування явно ксенофобних висловлювань і текстів без коментаря.

Слайд 16

Свідоме використання стереотипів та мови ворожнечі: “Торговля наркотиками и людьми, рэкет, мошенничество, просто нелегальный бизнес, существующий благодаря откровенному подкупу украинских чиновников, стали основным занятием нелегалов в Украине. [...] А рядом живут украинские граждане. Которые вовсе не звали этих ,”гостей”, и права которых “гости” все чаще и все наглее попирают. Чего можно ожидать в ответ от коренного населения?”

Слайд 17

Слайд 18

Пропаганда ксенофобії та расизму “ Українець (українка) має право одружитися з представником (представницею) кольорової раси, однак зобов’язаний (зобов’язана) виїхати з Батьківщини, відповідно позбавившись громадянства України. Так буде дотримано справедливої засади рівних прав: право людини на шлюб з небілою людиною і право держави залишатися країною білої раси". (Левко Лук'яненко)

Слайд 19

“ Слов’яни – маса рабів, які потребують господаря” “ Ми знайдемо серед них (українців) людський матеріал, який тільки оброблятиме землю…Ми будемо постачати українців шаликами, скляним намистом та всім тим, що подобається народам колоній ” Адольф Гітлер

Слайд 20

,,Завжди і скрізь ,,хохол” – трохи дурнуватий, трохи хитруватий, неодмінно ледачий, меланхолійний і часом добродушний. Про інші властивості людської психіки у ,,хохлів” з цих оповідань зовсім не чутно. Більше тридцяти мільйонів їх, а така дивовижна нерухомість і однобічність розвитку. Що не постать, то або незграбний дурень, то дурнуватий ледар, або ледачий пройдисвіт. І зрідка-зрідка це недалекий, сентиментальний, незлий телепень, на кшталт ,,хохла” М.Горького”. Володимир Винниченко, ,,Відкритий лист до російських письменників ”

Слайд 21

Расизм “Расизм — это установление отношения зависимости между социальным положением некоторой группы и культурными характеристиками этой группы. Расизм начинается там, где утверждают, что определенная группа людей занимается определенной деятельностью не потому, что так сложилось в силу исторических, экономических и еще многих других причин, а потому, что таковы присущие этой группе свойства. Причем происхождение этих свойств вовсе не возводится к биологии. Современный расизм редко говорит о крови и генотипе, зато всегда — о культуре. “Они” ведут себя так потому, что именно такой тип поведения задан их культурой. И ничего здесь не изменишь. Эти должны чистить обувь, эти — торговать наркотиками, а эти — заниматься рэкетом” (В. Малахов)

Слайд 22

Расистське мовлення Зовнішність як злочин “Люди специфічної неєвропейської зовнішності вже стали звичним явищем в Ужгороді. Вони не ховаються, відвідують публічні місця, заводять знайомства ”. “45-річна Надія Ляшенко продає пиріжки біля станції метро Нивки. — Щоранку із цього метро виходить група індусів, мабуть, десь тут працюють. Таке враження, наче накурені ходять. Я боюся, щоб не напали, — розповідає жінка. — Міліції казала, а вони розводять руками — мовляв, куди нам їх забрати. — У столиці немає центру, де утримували б нелегалів, — зазначає заступник голови Київради Сергій Рудик. — Це велика проблема, бо правоохоронні органи, коли затримають кого, можуть лише взяти на облік і відпустити ”.

Слайд 23

Назви і самоназви “— Нелегалов у нас хоть отбавляй — особенно ”азеров”, узбеков и ”гуков” (в’єтнамців, китайців. — Прим. авт.), — каже знайомий продавець” “Такие кажущиеся нашей публике смехотворными заповеди политкорректности, как негласный запрет называть чернокожих неграми или выходцев из Азии азиатами, на поверку вовсе не беспредметны. Дело в том, что слова — это отложившиеся в дискурсе формулы, способы освоения и организации социальной реальности. За тем, кто, кого и как называет, т.е. за отношениями сигнификации, в конечном итоге стоят отношения власти. И если общество хочет что-то изменить, то начинать следует с изменения языка” (В. Малахов)

Слайд 24

Некритична трансляція повідомлень Жіночий рух FEMEN проводить акцію щодо паніки, спричиненої повідомленнями про епідемію свинячого грипу

Слайд 25

Слайд 26

“Люди-непотріб”; “ Невідомі хвороби, бруд - це напівлюди. Чи не такими ви їх бачите? Усі жахаються від цих кадрів: одна кімната на десяток узбеків, які розділили її із тарганами. Жах? Закрийте очі дітям” Новий канал, програма “Info-шок”, 30 червня 2010 року (перша частина, друга)

Слайд 27

Слайд 28

Слайд 29

Слайд 30

Трансляція упереджень і мови ворожнечі

Слайд 31

Слайд 32

Трансляція упереджень і мови ворожнечі Анатолій Близнюк, голова Донецької обласної держадміністрації: "Я говорю о тех людях, которые, например, вышли на митинги в защиту секонд-хенда, и сказали, что не хотят в Украине создавать дополнительные рабочие места, не хотят производить трикотаж, не хотят шить обувь, а хотят только трусы, которые носил немец, потом венгр, потом поляк, а потом еще кто-то в Голландии, какой-то член однополой семьи. Мы будем носить эти трусы - это предел наших мечтаний".

Слайд 33

Слайд 34

Слайд 35

http://tsn.ua/ukrayina/vbivstvo-ditini-tatarinom-u-dzhankoyi-sprovokuvalo-mizhetnichni-zitknennya.html

Слайд 36

Наталія Сафіханова, кореспондент ТСН: http://tsn.ua/ukrayina/vbivstvo-ditini-tatarinom-u-dzhankoyi-sprovokuvalo-mizhetnichni-zitknennya.html

Слайд 37

„В останні роки, почастішали напади піратів на цивільні і торговельні судна біля берегів Сомалі. ООН та Інтерпол в аналітичних доповідях наголошують, що Сомалі – небезпечна з точки зору піратства територія. За даними Інтерполу, справа не у місці піратських нападів, а у соціальних факторах Серед найбідніших верств населення країни працюють відповідні „тренери”, які готують піратів – підлітків і юнаків з бідних родин навчають користуватися зброєю, привчають до наркотиків, вчать нападати на судна. Про це йдеться у повідомленнях Інтерполу. Також фахівці не виключають, що на сомалійських піратів працює ціла кримінальна індустрія, яка використовує й економічний шпіонаж, і хакерство: йдеться про добру обізнаність нападників щодо вартості судна чи вантажу на ньому, кількість членів екіпажу, систему безпеки чи захисту корабля (яхти) тощо. З іншого боку, нічого нового у термін „піратство” за тисячі років цієї практики не привнесено: нині – сомалійці, 20 років тому – камбоджійці та китайці, у минулі століття – британці та іспанці, французи і марокканці, а тисячі років тому давні греки і фінікійці – всі ці народи використовували піратство як спосіб виживання і як метод збагачення. Український історик Наталія Яковенко стверджує, що й українські козаки – до речі, посвячені у Лицарі Мальтійського Ордену – не гребували піратськими нападами на незахищені торговельні судна у Чорному морі: „Козакам треба було виживати, по-перше, й озброюватись, по-друге. А багаті торговельні та військові кораблі, що через Босфор заходили в акваторію Чорного моря, були ласим шматком для рядових козаків...”. Сучасні пірати, за словами речника МЗС України Василя Кирилича, мають за мету „не стільки пограбувати судно, скільки заробити на викупі. Іноді викуп перевищує реальну вартість корабля, надто коли йдеться про яхти...” – сюжет Богдани Костюк, Радіо Свобода.

Слайд 38

Елі Візель, лауреат Нобелевської премії миру 1986 року Ніхто не може бути ”нелегальним”, цей вираз – суперечливий сам у собі. Люди можуть бути гарними чи ще кращими. Вони можуть бути справедливими чи несправедливими. Але нелегальними? Як хтось може бути нелегальним?

Слайд 39

PICUM, the Platform for International Cooperation on Undocumented Migrants – Платформа для міжнародної співпраці стосовно мігрантів без документів (/мігрантів із неврегульованим статусом) Використання поняття “нелегальний мігрант” піддають критиці з трьох причин: 1) через його пов'язаність зі злочинністю, а більшість мігрантів без документів не є злочинцями; 2) визначення людей як “нелегальних” можна сприймати як заперечення їхньої людяності; 3) називання “нелегалами” шукачів притулку, які опинилися у ситуації, не врегульованій законодавством, може поставити під загрозу їхні прохання про притулок. Також говорять, що людські істоти не можуть бути “нелегалами”, бо в інакшому разі порушуватиметься право на “визнання кожного як особи, рівної з іншими перед законом”.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне