Цифрове телебачення в Україні: 2005-2012
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПЕРЕДУМОВИ Розвиток телебачення досягнув рівня, коли передачі сигналу заважає «остання миля» Насиченість радіочастотного ресурсу Неможливість сприймати ефірне ТБ в нормальній якості Неможливість передачі інших послуг окрім телетексту Потреба використання 60-х каналів для інших потреб
РУШІЇ Проект Евріка-85 DVB група MPEG групарів Потреба в наближенні кіно і ТБ форматів (перехід від 4:3 на 16:9) Потреба в HDTV телебаченні Стрімкий розвиток комп'ютерів
Початок На Європейській конференції поштових та телекомунікаційних адміністрацій ухвалено Угоду “Честер-97” (Multilateral Coordination Agreement relating to Technical Criteria, Coordination Principles and Procedures for the introduction of Terrestrial Digital Video Broadcasting (DVB-T). Від України її підписав Олексій Карпенко
«Женева-2006» МСЕ (ITU) ухвалює Резолюцію 1185 (модифіковану) щодо проведення Регіональної Радіокомунікаційної Конференції щодо планування цифрового ефірного мовлення в Регіоні 1 та Ірані, в діапазоні частот 174-230 МГц 470-862 МГц. Конференція має проводитися в дві сесії з кроком в 2 роки. Триває координація частотних присвоєнь 14.05.2003
10-28.04.2004 Перша сесія РРК (RRC-04) щодо планування цифрової наземної служби в окремих районах Регіону 1, 3 у смугах частот 174–230 МГц й 470–862 МГц в Резолюції СОМ5/1 заснувала міжсесійну групу з планування (IPG) V-VI.2006 відбулась Друга сесія РРК (RRC-06) 16.06.2006 підписано угодц щодо впровадження цифрового телебачення в Регіоні 1. Від України конвенцію підписав Василь Гандабура (заст. Міністра транспорту та зв'язку України та Олена Уласенко (заст. начальника управління радіотехнологій Держзв'язку) Розпочався підготовчий етап. 17.07.2007 “Женева-2006” набула сили. Розпочався офіційний перехід на “цифру” в Регіоні 1 17.07.2015 дата припинення аналогового мовлення в Регіоні 1 (ст.12 Угоди) «Женева-2006» В цей час: 19.06.2003 До Верховної Ради України вноситься проект нової редакції Закону України “Про телебачення і радіомовлення” 20.11.2003 законопроект ухвалюється в першому читанні 12.01.2006 Закон України “Про телебачення і радіомовлення” ухвалюється в новій редакції. 03.02.2006 УГСПЛ та ІМП звертаються до Президента України з проханням скористатися правом вето 01.03.2006 Закон України “Про телебачення і радіомовлення” набув сили Початок «цифрових» проблем
Цифра: Мрія 81 зона, 8-13 мультиплексів, 35 SD телеканалів, 6 HDTV Цифрове ТБ (DVB-H, DVB-T, HDTV) та цифрове радіо T-DAB
БЮДЖЕТ-2012 Цифра: Реалії STRONG SRT 8500 TRIMAX TR-2012HD 1701030 0830 Забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення 450 120,0 6641080 0486 Прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державним замовленням, фінансова підтримка розвитку інфраструктури наукової діяльності у сфері зв'язку, розвиток цифрового телерадіомовлення 1 000,0
Цифра vs Кабмін Проект Постанови КМУ “Про впровадження цифрового телерадіомовлення в Україні”: Розпочати впровадження цифрового телерадіомовлення в Україні з 1 січня 2006 року. “Чинним законодавством питання цифрового телерадіомовлення не врегульовано. Тому Планом заходів по впровадженню цифрового телерадіомовлення в України передбачається розробка законопроектів про внесення змін до Законів України "Про телебачення і радіомовлення", "Про радіочастотний ресурс України", "Про телекомунікації", "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення“ (за планом – до вересня 2006 р.)
Постанова КМУ від 9 червня 2006 р. № 815 “Про затвердження Плану використання радіочастотного ресурсу” Встановлено термін використання частот для аналогового мовлення та CDMA-800 (до 01.01.2016). Присвоєння >100Вт – до 01.06.2006,
Постанова КМУ від 26.11.2008 р. № 1085 (остаточно набула сили 22.04.2009) “Про затвердження Державної програми впровадження цифрового телерадіомовлення ”: Для впровадження цифрового телерадіомовлення передбачається: забезпечити координацію діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій із провадження цифрового телерадіомовлення; переглянути принципи регулювання діяльності телерадіоорганізацій та операторів телекомунікацій в умовах застосування технологій цифрового телерадіомовлення у зв'язку з розширенням наповнення частотних каналів внести необхідні зміни до законодавства у сфері телекомунікацій, телерадіомовлення та користування радіочастотним ресурсом щодо врахування особливостей організації та функціонування телерадіомовлення з використанням цифрових технологій та ліцензування відповідної діяльності оператора телекомунікацій; Державний замовник-координатор - Міністерство транспорту та зв'язку. Керівник Програми - Міністр транспорту та зв'язку. Виконавці Програми - Мінтрансзв'язку, Держкомтелерадіо, Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, НКРЗ, НКАУ, Мінпромполітики і Міноборони відповідно до компетенції. Строк виконання: 2008-2015 роки. Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 4300,8 млн. гривень, з них за рахунок коштів державного бюджету - 8,95 млн., інвестицій та інших джерел - 4291,85 млн. гривень. Постанова КМУ від 26.11.2008 № 1039 «Про передачу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку» (остаточно набула сили 22.04.2009) Постанова КМУ від 4.11.2009 № 1185 «Про утворення Міжвідомчої ради з координації здійснення заходів щодо впровадження цифрового телерадіомовлення» Постанова КМУ від 16.03.2010 №462 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку цифрового телерадіомовлення» Постанова КМУ від 21.03.2012 № 245 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення» Постанова КМУ від 31.05.2012 №473 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку цифрового телерадіомовлення» Цифра vs Кабмін
2. Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації (далі - Адміністрація Держспецзв’язку). 3. Бюджетні кошти спрямовуються на здійснення заходів з розроблення типових проектів створення системи цифрового телерадіомовлення для однотипових зон телерадіомовлення (далі - заходи) відповідно до Державної програми впровадження цифрового телерадіомовлення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1085 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 97, ст. 3200). Цифра vs Кабмін
Цифра vs. Національна рада РІШЕННЯ № 548 від 28.09.2005 “Про створення в Національній раді робочої групи з питань впровадження наземного ефірного цифрового телерадіомовлення в Україні”: “Заслухавши інформацію відповідального секретаря Національної ради В.Лясовського ..., взявши до уваги пропозиції Акціонерного товариства "Українська цифрова телемережа", м. Київ, про готовність впровадження в якості оператора зв'язку першої в Україні експериментальної багатоканальної цифрової телемережі... вирішила для вивчення стану впровадження наземного ефірного цифрового телерадіомовлення в Україні створити робочу групу Національної ради у складі: В.Є.Лясовський - відповідальний секретар, член Національної ради, голова робочої групи; Ю.А.Сторожук – перший заступник голови, член Національної ради, член робочої групи; І.Ф.Курус - заступник голови, член Національної ради, член робочої групи; Ю.О.Плаксюк - член Національної ради, член робочої групи; В.І.Понеділко - член Національної ради, член робочої групи; В.М.Лазоренко - начальник управління науково-технічного і частотного розвитку, член робочої групи, секретар; А.М.Новицький – начальник ліцензійно-реєстраційного управління, член робочої групи. Доручити робочій групі до 15 листопада 2005 року внести на розгляд Національної ради пропозиції щодо впровадження наземного ефірного цифрового телерадіомовлення в Україні.
16.11.2005 – РІШЕННЯ № 741 “Про проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження цифрового телерадіомовлення в Україні“: Затвердити проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження цифрового телерадіомовлення в Україні", згідно з додатком, та направити його до Кабінету Міністрів України” 21.12.2005 – оголошено конкурс для створення експериментальної багатоканальної ефірної телемережі для розповсюдження телепрограм у стандарті DVB-T (один телевізійний канал призначений для розповсюдження не менше 4 телепрограм стандартної якості, одна з яких є програмою власного (за погодженням з Національною радою України - вітчизняного) виробництва) 09.03.2006 – оголошено 5 переможців, що могли взяти участь у роботі «експериментальної багатоканальної ефірної телемережі для розповсюдження телепрограм у стандарті DVB-T (код. MPEG-2) на територію м. Києва»: ДП «Ера Продакшн», на 41-му ТВК у м. Києві, потужність передавача 1,3 кВт; ТОВ «ТРК “Експрес-Інформ”», на 43-му ТВК у м. Києві, передавач – 0,5 кВт; ЗАТ «Українська цифрова телемережа» та ТОВ «ТРК “ЕТЕР”», на 51-му ТВК у м. Києві, потужність передавача 0,5 кВт; ТОВ «Гамма-Консалтинг», на 64-му ТВК у м. Києві, потужність передавача 0,2 кВт. ТОВ «ТРК “Етер”» – відмовився від своєї перемоги. Цифра vs. Національна рада
03.10.2007 – рішення № 1260 “Про внесення доповнень до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору у зв’язку із впровадженням першого етапу цифрового телерадіомовлення” – запроваджено МХ1-3 у стандарті MPEG-2, МХ4,5 у стандарті MPEG-4, МХ-6 – DVB-H, MX7,8 – HDTV. Встановлено 7 етапів переходу на “цифру”. 05.12.2007 – рішення № 1711 завершує експеримент зі впровадження цифрового телебачення в м. Києві. Ліцензіатам запропоновано висловити пропозиції щодо подальшої розбудови цифрового багатоканального мовлення у м. Києві. Рішеннями № 1712, 1713 визначено розподіл програм в мультиплексах МХ-1-3, оголошено конкурс на МХ4 02.04.2008 – оголошено переможців конкурсу МХ-4 (рішення №657-№666). 8 з 10 компаній є новаками. 23.04.2008 – рішення “Про внесення змін до рішення Національної ради від 05.12.2007 № 1713 „Про затвердження розподілу програм у мультиплекси МХ-1, МХ-2, МХ-3, МХ-4” № 853. Змінено кодування з MPEG-2 на MPEG-4. МХ-1 – кодований, МХ-2,3 – загальнонаціональні. МХ-4 - переможці конкурсу. 16.07.2008 – рішення “Про створення цифрового регіонального каналу мовлення МХ-5” № 1337 рішення “Про створення цифрового загальнонаціонального каналу мовлення МХ-6” № 1338 31.03.2009 – рішенням № 587 Національна рада дозволяє УЦТМ, тимчасово, до готовності мовників мультиплексу МХ-4 розпочати мовлення, трансляцію у цифровому загальнонаціональному каналі мовлення МХ-4 програм інших телекомпаній 01.04.2009 – відбувся запуск МХ-4. Концерн РРТ розбудував зону № 17, 18, 70, 74 16.09.2009 – рішенням № 1824 призначена перевірка переможців цифрового конкурсу. 14.07.2010 — рішеннями №№942-950 анульовано ліцензії ТОВ «Інтер Ківар» («Штепсель»), ТОВ «Футурама» («Берегиня»), ТОВ «Векта плюс» («Класика»), ТОВ «Мирей» («Котигорошко»), ТОВ «Емпайер бізнес брокерс Україна» («5:0»), ТОВ «Лайкс» (К), ТОВ «Ді. ком» («Мандрівник»), ТОВ «Дотюей» («Цукор»). 27.10.2010 — Рішеннями 1485-1487 скасовано рішення 2007-2008 років щодо упровадження цифри. з МХ-1 знято кодований спосіб поширення сигналу, а з МХ-5 — регіональний статус. Рішенням №1486 Нацрада звернулася щодо надання пропозицій щодо розбудови мережі (провайдерський конкурс). 01.12.2010 — Нацрада затвердила новий план розвитку, який надає регіональному мовленню 4 місця в MX-5 08.12.2010 — Рішенням №1720 зміненом параметри МХ-4. Рішенням №1721-1727 видано ліцензію ліцензію провайдера програмної послуги багатоканальної телемережі у стандарті DVB-T (MPEG-4) на мультиплекси MX-1, MX-2, MX-3, MX-5 16.03.2011 — рішеннями №№406-409 Зеонбуду дозволено обирати між DVB-T та DVB-T2 20.04.2011 — оголошено конкурс на мовлення у цифрових мультиплексах. 15-18.08.2011 — проведено конкурс на мовлення в МХ-1,2,3,5. Обрано 32 канали 12.10.2011 — рішенням №2464 Нацрада рекомендує закодувати сигнал для можливості контролювати прилади, які надходитимуть на ринок 14.11.2011 — рішенням 2874 внесено зміни до Плану розвитку 05.01.2012 — Зеонбуд оголосив про кодування сигналу системою Irdeto 25.01//02.02.2012 — рішеннями 110-111 оголошено конкурс на MX-5 31.01.2012 — Зеонбуд оголосив про запуск 166 передавальних станцій та 664 передавачі. 06.06.2012 — оголошено повторний конкурс на MX-5 Цифра vs. Національна рада
Калорійність Монополізовано ринок STB Відсутні тюнери для не-телевізорів Надмірне використання радіочастотного ресурсі Незрозуміла візія MX-4, MX-6, MX-7, MX-8 Відсутні заміри реального покриття Відсутні стопори для провайдера Здійснюються спроби кодувати супутник
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Статті, що стосуються “цифри” в останній редакції закону: Стаття 1. Визначення термінів багатоканальна телемережа (ефірна або кабельна) - телекомунікаційна мережа загального користування, призначена для передавання телерадіопрограм, а також надання інших телекомунікаційних і мультимедійних послуг, здатна забезпечити одночасну трансляцію більше ніж однієї телерадіопрограми і може інтегруватися з іншими телекомунікаційними мережами загального користування; оператор багатоканальної телемережі - суб'єкт господарювання (юридична або фізична особа), який здійснює обслуговування та технічну експлуатацію багатоканальної телемережі відповідно до вимог Закону України "Про телекомунікації", без права надання програмної (інформаційної) послуги; пакет програм - перелік телерадіопрограм, які провайдер програмної послуги пропонує абонентам на договірних засадах як цілісну інформаційну послугу; провайдер програмної послуги - суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії, виданої Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення, на договірних засадах надає абонентам можливість перегляду пакетів програм, використовуючи для передавання цих програм ресурси багатоканальних телемереж; Стаття 22. Створення і розвиток каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж 7. Перехід від аналогового до цифрового мовлення здійснюється відповідно до Плану розвитку. 8. Національна рада сприяє запровадженню цифрового мовлення та відповідному технологічному переоснащенню діючих каналів та мереж мовлення. Зміни умов ліцензії на мовлення при переході від аналогового до цифрового мовлення в частині змін технологічних параметрів, виду мовлення (переходу до багатоканального мовлення) та змін програмної концепції мовлення здійснюються за визначеною цим Законом процедурою переоформлення ліцензії на мовлення. 9. У разі якщо ліцензіат протягом двох місяців з моменту готовності каналу або мережі до впровадження цифрового мовлення не подав до Національної ради відповідну заяву про переоформлення ліцензії, Національна рада оголошує конкурс на отримання ліцензії на багатоканальне мовлення. При цьому за чинним ліцензіатом залишається право мовлення на одному з каналів нової цифрової багатоканальної телемережі. 12. Кількість каналів, мереж мовлення та телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України по кожній територіальній категорії, враховуючи також мовлення з використанням цифрових технологій, визначається Національною радою.
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Статті, що стосуються “цифри” в останній редакції закону: Стаття 23. Ліцензування мовлення 5. Цифрове мовлення з використанням радіочастотного ресурсу України ліцензується як багатоканальне мовлення. 7. На конкурсних засадах здійснюється видача ліцензій на: багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу. 8. Без конкурсів здійснюється видача ліцензій на: ефірне мовлення на каналі мовлення багатоканальної ефірної телемережі у випадку, передбаченому частиною дев'ятою статті 22 цього Закону. Стаття 24. Заява про видачу (продовження) ліцензії на мовлення 2. У заяві повинні міститися такі дані: е) характеристики каналу мовлення, мережі мовлення, багатоканальної телемережі: для мовлення в багатоканальних телемережах та багатоканального мовлення - оператор телекомунікацій, що здійснює обслуговування і експлуатацію телемережі, місцезнаходження головної станції багатоканальної мережі, максимальна кількість каналів (ресурс) багатоканальної мережі, територія розташування (прийому) багатоканальної мережі; Стаття 25. Конкурс на отримання ліцензії на мовлення 1. За результатами відкритих конкурсів здійснюється видача ліцензій на мовлення, пов'язане з використанням радіочастотного ресурсу, а також мовлення на вільних каналах багатоканальних мереж. Стаття 27. Ліцензія на мовлення 1. Ліцензія на мовлення видається не пізніше ніж у десятиденний строк після прийняття Національною радою рішення про видачу ліцензії за умови сплати ліцензійного збору і є єдиною законною підставою на право мовлення. 3. У ліцензії на мовлення вказуються: докладні характеристики каналу мовлення, мережі мовлення, багатоканальної телемережі: частота (частоти), місцезнаходження та потужність передавача (передавачів), територія розповсюдження програм, місцезнаходження головної станції багатоканальної телемережі, максимальна кількість каналів (ресурс) багатоканальної телемережі, територія розташування (прийому) багатоканальної мережі;
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Статті, що стосуються “цифри” в останній редакції закону: Стаття 31. Плата за видачу, продовження, переоформлення та видачу дубліката ліцензії на мовлення 5. За переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення справляється плата в розмірі ліцензійного збору, передбаченого за видачу відповідної ліцензії на багатоканальне мовлення. Стаття 35. Переоформлення ліцензії на мовлення 8. Заява про переоформлення ліцензії у зв'язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення розглядається у місячний термін з дати її надходження. Стаття 36. Строк дії ліцензії на мовлення 1. Ліцензія на мовлення видається на строк, визначений Національною радою відповідно до заяви про видачу ліцензії, але не менш як: для ефірного мовлення та багатопрограмного мовлення в багатоканальних телемережах - на 7 років;
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Статті, що стосуються “цифри” в останній редакції закону: Розділ IV. ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ В БАГАТОКАНАЛЬНИХ ТЕЛЕМЕРЕЖАХ. СИСТЕМИ КОЛЕКТИВНОГО ПРИЙОМУ. РЕТРАНСЛЯЦІЯ Стаття 39. Мовлення в багатоканальних телемережах 1. Багатоканальні телемережі як телекомунікаційні мережі створюються, реєструються, обслуговуються і захищаються відповідно до вимог Закону України "Про телекомунікації". 2. Для розповсюдження телерадіопрограм та передач у багатоканальній телемережі суб'єкти господарювання повинні отримати відповідну ліцензію Національної ради. 3. Право на розповсюдження телерадіопрограм у багатоканальних телемережах мають виключно: а) телерадіоорганізації, що отримали ліцензії на мовлення з використанням ресурсу багатоканальної телемережі відповідно до вимог статті 23 цього Закону; б) суб'єкти господарювання, яким Національна рада видала ліцензію провайдера програмної послуги. 4. Телерадіоорганізації здійснюють мовлення з використанням ресурсу багатоканальної телемережі відповідно до умов ліцензії на мовлення та угоди з оператором багатоканальної телемережі. 5. Провайдери програмної послуги використовують багатоканальну телемережу на підставі ліцензії провайдера програмної послуги та відповідної угоди з оператором багатоканальної телемережі. 7. Надання програмної послуги абоненту здійснюється на підставі угоди між абонентом і ліцензіатом, укладеної відповідно до чинного законодавства. Угода обов'язково визначає: тип наданого пакета програм (пакет універсальної програмної послуги, стандартний пакет або індивідуальний пакет на замовлення); перелік телерадіопрограм та передач, які провайдер зобов'язується надавати абоненту; абонентну плату за пакет і/або плату за надання окремих телерадіопрограм та передач. Стаття 40. Ліцензування провайдерів програмної послуги 1. Для організації діяльності (мовлення) кабельного телебачення і радіомовлення суб'єкт господарювання (провайдер або оператор телекомунікацій чи оператор кабельних мереж) повинен отримати ліцензію (дозвіл) у Національній раді.
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Проблема. Мовне питання Наявна ситуація: Стаття 10. Вживання мов в інформаційній діяльності телерадіоорганізацій 1. Телерадіоорганізації ведуть мовлення державною мовою. 2. Мовлення на певні регіони може здійснюватися також мовою національних меншин, що компактно проживають на даній території. 3. Якщо мова оригіналу (або дублювання) фільму та/чи іншої програми (передачі) не є українською, такі фільми та/чи програми (передачі) транслюються за умови звукового дублювання їх державною мовою. Вирішення: Змінити статтю так, щоб була гарантована наявність державної мови (озвучка/дубляж), а також одночасна наявність мови нацменшин в місцях компактного проживання
ЗАКОН ПРО ТЕЛЕРАДІОМОВЛЕННЯ Проблема. Реклама Рекламні стрічки, повідомлення банери не вписуються в поняття рекламних квот Створення квот щодо обсягу реклами відносно до екрану, тощо. Проблема. Суспільне ТБ Необхідне гарантування смуг і безперебійного мовлення
Схожі презентації
Категорії