"Конфлікти старшого шкільного віку"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентація на тему: «Конфлікти старшого шкільного віку» Підготували Студенти 142 групи Ващенко Дар'я Мартиненко Олена Семененко Тетяна Шарлай Наталья
Юнацтво — час самоствердження, бурхливого росту самосвідомості, активного осмислення майбутнього, час пошуку, надій, сподівань.
Особливості дітей даної вікової категорії Яскраво виражено вибіркове відношення до навчальних предметів. Юнацтво — це період розквіту всієї розумової діяльності. Прагнення створити власну точку зору, дати свою оцінку подіям, що відбуваються Самостійність мислення набуває визначного характеру та край необхідна для самоствердження особистості. Юнацький вік — це період вироблення світогляду, переконань, характеру та життєвого самовизначення.
• нерозуміння вчителем учня; • незнання вчителем інтересів, прагнень школярів; • допущення вчителем щодо учнів нетактовності; • відсутність взаєморозуміння педагога з батьками; • висока вимогливість вчителя до вчинків, поведінки учнів; • відсутність контакту з учнями після уроків; • неоднакове ставлення педагога до різних учнів класу; • несучасність поглядів, світогляду педагога; • відсутність у вчителя педагогічної витримки. Причини виникнення конфліктів між вчителями та учнями (названі старшокласниками):
• сам допускаю помилки у поведінці; • не вмію вести бесіду стримано; • відчуваю несправедливість, надмірну критичність з боку педагога до мене; • не задумуюсь над своїми вчинками; • втратив інтерес до навчання. Причини конфліктів, що відбуваються з ініціативи учнів (За результатами анкетування учнів )
Причини виникнення конфліктів батьків зі своїми досить дорослими дітьми: • конфлікти і суперечки через те, що діти, на думку батьків, займаються зовсім не тим, чим їм слід було б займатися перед закінченням школи; • батьки не задоволені тим, що їхні діти дружать з деякими з однолітків; • вибір професії випускником; • між батьками, що розлучені, і дитиною старшого шкільного віку виникають конфлікти через те, що в родині з'явилась чужа людина; •між дітьми від різних батьків, які змушені жити разом в одній сім'ї.
Які умовно можна назвати словесними домаганнями: прізвиська, піддражнювання, образи; - нападки, обсмикування; - прагнення перекричати; - примусити замовкнути. Проблеми взаємостосунків: груба, агресивна поведінка на спортивному майданчику, на перерві, в їдальні; боротьба за авторитет ; відмова від чергування по класу, школі. Проблеми володіння (доступності): - псування або втрата майна: підручників, мобільних телефонів, дисків та інших цінних речей. Причини конфліктів, що виникають між однолітками
Приклади конфліктних ситуацій старших класів: Нові відношення з вчителями. Гумор на уроці. Групові конфлікти з приводу навчальної роботи. Дружба і кохання в школі. Право на гідність.
Нові відношення з вчителями. Бажання учня привернути до себе увагу молодої вчительки, виділиться серед однолітками своєю «наглістю» по відношенню до неї. Конфлікти викликані вчителем в результаті застосування міри покарання, невідповідної віковим здатностям учня.
Гумор на уроці. Особливості взаємовідносин старших учнів з учителем, прагнення до нестандартного способу вирішення конфлікту. Як правило, учні багато пробачають вчителям, розуміючи труднощі педагогічної праці, якщо у відносинах з ним вчителя немає особистої неприязні.
Групові конфлікти з приводу навчальної роботи Більшість конфліктних ситуацій в цьому віці породжуються потребою старшокласників бути активними учасниками, а не тільки свідками соціальних подій, виразити своє відношення до них.
Дружба і кохання в школі Для старшокласників «класичними» завжди будуть конфлікти з приводу взаємовідносин дівчат з хлопцями, з приводу поведінки їх в школі і поза нею.
Право на гідність Багато конфліктів виникають з причини образи вчителями особистості учнів, приниження їх гідності, що породжує захисну реакцію.
Рекомендації щодо запобігання конфліктів у старшому віці: 1.Відмовитись від правила часто, з натиском підкреслювати здібності одних учнів, неуспіхи інших. 2.Відмовитись від прямого протиставлення дітей одне одному.
3.Не “пиляти” і не “лаяти” при всьому класі. Розмовляти частіше. 4.Помічати найменші кроки до компромісу егоцентричних школярів, але не підкреслювати це різко як щось несподіване.
5.Називати всіх на ім'я і вимагати цього від дітей під час звернення одне до одного. 6. Постійно підкреслювати, що взаємостосунки у класі повинні визначатися не лише успішністю, а й тими добрими справами, які людина зробила для інших.
7.Частіше говорити із замкнутими, “нецікавими” учнями, адже поведінка дітей багато в чому має наслідувальний характер, і коли вони бачать, як учитель говорить з таким однокласником, починають також виявляти до нього інтерес. 8.З повагою ставитись до особливостей дівчат і хлопців. 9.Усе, що відбувається з учнями, сприймати всерйоз.
Схожі презентації
Категорії