Реформування системи державного регулювання безпечності та якості харчових продуктів у контексті угоди про поглиблену
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Реформування системи державного регулювання безпечності та якості харчових продуктів у контексті угоди про поглиблену вільну торгівлю з ЄС Круглий стіл Міжнародний центр перспективних досліджень 7 листопада 2006 року
План презентації Поточна ситуація Невідповідність законодавства України вимогам європейського законодавства та практики його застосування Способи реформування системи Можливі способи співпраці між Україною та ЄС Аналіз за групами інтересів Питання для обговорення Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Поточна ситуація Система державного регулювання безпечності та якості харчових продуктів нині слугує передусім інтересам державних контрольних органів, а не інтересам суспільства Система не спроможна реагувати на такі виклики: зміни у довкіллі наукові досягнення розвиток зовнішньої торгівлі та глобалізація ринків інформатизація суспільства розвиток біотехнологій Для динамічного розвитку харчової промисловості потрібна ефективна система регулювання Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Поточна ситуація (2) Основні вади української системи регулювання: система не має чіткої організаційної структури система не має системи оцінки результативності й ефективності заходів, що вживаються контрольними органами обтяжує фінансово й організаційно підприємства Система може стати бар’єром для експорту української продукції Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Невідповідність законодавства України вимогам законодавства ЄС Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Проблема Законодавство України Законодавство ЄС Принципи розроблення продовольчого законодавства — + Відповідальність за безпечність продукції та інтересів споживачів Держава (формально) Виробники Пріоритетність держави чи виробника у питанні правопорушень Держава застосовує принцип презумпції провини виробника ЄС намагається досягати балансу інтересів суспільства
Невідповідність законодавства України вимогам законодавства ЄС (2) Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Проблема Законодавство України Законодавство ЄС Розмежування повноважень — Країни-члени створюють єдиний орган контролю Впровадження нової продукції Узгодження нормативних документів на будь-яку продукцію, яка випускається серійно Узгодження нормативних документів і отримання дозволу тільки для продукції, яка підпадає під категорію “новітня” Санітарно-епідеміологічна експертиза Проведення обов’язкової санітарно-епідеміологічної експертизи Такого поняття не існує
Невідповідність законодавства України вимогам законодавства ЄС (3) Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Проблема Законодавство України Законодавство ЄС Сертифікація продукції Проведення обов’язкової сертифікації продукції, яка має термін зберігання більш як місяць Обов’язкову сертифікацію застосовують тільки для цілей експортно-імпортних операцій Ветеринарні свідоцтва Обов’язковість отримання ветеринарного свідоцтва на всі партії продукції тваринного походження Проведення обов’язкової інспекції живих тварин до забою і туш після забою
Способи реформування системи Основна мета реформування системи контролю у рамках зони поглибленої вільної торгівлі – увідповіднення рівня стандартів захисту здоров’я та інтересів українських громадян до стандартів ЄС. Цього можна досягти завдяки: гармонізації актів продовольчого законодавства України з відповідними положеннями законодавства ЄС ухвалення рішень на основі аналізу ризику створення ефективної системи контролю забезпечення балансу сукупності інтересів суспільства Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Способи реформування системи (2) Система контролю має базуватися на таких принципах: усебічність та інтеґрованість (“від лану до столу”) розподіл відповідальності між операторами ринку та державою базування на аналізу ризику застосування у відповідних обставинах принципу застороги прозорість базування на міжнародних стандартах, інструкціях, рекомендаціях Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Можливі способи співпраці між Україною та ЄС Створення та функціонування органу контролю Україна: Ухвалення відповідної законодавчої бази для усунення невідповідностей між законодавством України та ЄС Створення спеціального уповноваженого органу з чіткими повноваженнями щодо контролю якості та безпечності продовольчої продукції Зняття повноважень з органів, які до цього виконували функції контролю якості, реформування або ліквідація цих органів Розроблення національного плану контролю ЄС: Надання консультативної допомоги для створення органу контролю Контроль відповідності засад функціонування системи контролю вимогам ЄС Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Можливі способи співпраці між Україною та ЄС (2) Створення та функціонування референц-лабораторій Україна: Ухвалення відповідної законодавчої бази Розроблення плану впровадження референц-лабораторій Забезпечення відповідного бюджетного фінансування для створення системи лабораторій ЄС: Надання технічної та консультативної допомоги для створення системи лабораторій Надання технічної допомоги для навчання персоналу Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Аналіз за групами інтересів Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Державні органи, які зараз забезпечують регулювання, чинитимуть опір реформуванню системи Українські виробники харчової продукції: реакція може бути річнобічною Українське суспільство загалом матиме вигоди від реформування 4. Європейський Союз, найімовірніше, підтримуватиме реформу
Питання для обговорення Які переваги та вади пропозиції створити єдиний спеціальний уповноважений орган з регулювання безпечності та якості харчових продуктів? Які повноваження мають бути покладені на цей орган? Які проблеми постануть у процесі створення лабораторій випробування продукції? Якої технічної допомоги потребуватиме Україна у процесі реформування системи державного регулювання безпечності та якості харчових продуктів? Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Схожі презентації
Категорії