"Естетичний феномен китайського живопису"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Художниця Чжан Цуйїн працює в стилі Гохуа Живопис – це поезія, яку бачать, а поезія – це живопис, який чують. Леонардо да Вінчі.
Великий живописець Миколай Ге говорив: «Живопис — не слово, у ньому дається одна мить, але у цій миті повинно бути усе, а якщо немає — немає й картини». Туга за батьківщиною
Китайський живопис , Гохуа , термін традиційного китайського живопису з традиційним використанням основи, матеріалів та інструментів. У живопису гохуа розрізняють два види техніки- Се і та Гунби Картини у стилі Се і пишуться дуже швидко,для них характерна удавана недбалість,що передає,глибокі почуття, символічні образи художника. ХасегаваТохау,16 ст. Сосни
Картини в стилі гунби відрізняються ретельністю прописування деталей. У цьому стилі пишуть портрети, історичні сцени, архітектурні пам'ятники.
Є ще один термін живопису за технікою виконання – Шуймохуа (живопис чорною тушшю, притаманний Китаю ) Худ. Ху Вей Хризантема і бамбук Юхуа ( заморський живопис олійними фарбами ).В Китаї в 20 столітті було співіснування обох різновидів живопису.
. Носієм кольору виступає особливий різновид туші - так звана китайська туш. Розтерта на порох і розведена водою, туш дає багато відтінків чорного - від найслабшого сірого до вугільно-чорного.. А вже уява глядача допомагає здогадатися, що чорне листя - зелене, сірі квіти - рожеві і червоні тощо. Бамбук Тушеві картини як вид живопису був винайдений в Китаї доби династії Тан (618—907) художником Ван Веєм. Подальший розвиток цей живопис отримав в часи правління династії Сун (960—1279). 10 — 13 століттях техніка малювання тушевих картин набула поширення у сусідніх країнах.
Ще однією умовністю Гохуа виступає активне використання художньої порожнечі і фрагментарності. Для натяку на зображення весняних квітів дикої червоної сливи було не обов'язковим зображення усього дерева. Було досить дати лише одну гілку з поодинокими квітами і бутонами. Худ. Зоу Шуксі. Квіти камелії. Особливістю техніки тушевих картин є використання туші в якості основної фарби. Інші кольори практично не використовуються. Відтінки і передача кольорів наносяться шляхом розмивання чорнил водою.
Цікавою особливістю було і використання незвичних для Європи форматів - вузьких і видовжених, вертикальних чи горизонтальних, а також сувоїв з панорамними краєвидами. Є і використання різних кольорів на зразок акварелі.
Основою для Гохуа виступали шовк, хлопкова( коттон ) або пенькова тканина,і особливий папір. Пензлі робили з бамбуку і хутра тварин. Китайський художник династії Тан У Даоцзи. Бай Юй на банановому листі
Жанри китайського живопису Хуа- Няо “Квіти та птахи” Риба короп - символ побажання щастя і успіхів старі камені - символи довголіття
Гілки з ніжно-рожевими, білими або жовтими квітами дикої сливи мейхуа. символізує гордість людини, кришталеву чистоту, непохитність і стійкість, так як живі соки зберігаються в деревах і в морози. Квітка означає сонячний початок ян, а саме дерево, стовбур і гілки, наповнені соками землі, уособлюють її силу інь. Квітка, малюється трьома штрихами, тому що втілює три сили - Небо, Землю і Людину. Сама квітка є уособленням п'яти першоелементів і тому зображується з п'ятьма пелюстками. Всі частини, пов'язані з деревом, мають парну кількість елементів, що відображає стійкість - властивість Землі.
Орхідея втілює простоту, чистоту і приховане благородство. Хризантема - прекрасна, скромна і цнотлива, втілення урочистості осені. Ця квітка - символ піднесеної самотності. Гу Хуа,1903р. Хризантема Лотос - символ внутрішньої чистоти; дві квітки лотоса на одному стеблі - символи подружнього щастя;
Особливою популярністю в китайському живописі користується сосна, що уособлює і конфуціанську стриманість і стійкість, і даоський ідеал "користі марного", тобто вигнутого, сучкуваті та непридатного для виробів, і давню ідею вічної юності. Дерева, як каміння, сприймаються як живі. Зображення "Трьох друзів холодної зими" (мейхуа, бамбука і сосни) разом з орхідеєю, символізувало чистих благородних людей, чия дружба і взаємна підтримка пройшли всі випробування.
Одним з найбільш улюблених об'єктів естетичного втілення в живопису є бамбук. На китайських картинах бамбук - це не просто рослина, а символ людського характеру. Зображаючи бамбук, художник оспівує справжнього чоловіка високих моральних якостей, часом порівнюючи з ним свій характер.
дракон і птах фенікс - символи достатку, влади, могутності й сили, а також дракон символ імператора. фенікс - імператриця, жіноче начало;
Веньженьхуа - живопис поєднаний з поезією і каліграфією. Витонченість ієрогліфів і поезія вірша не тільки доповнювали і підкреслювали основний зміст та ідею картини, але і в поєднанні один з одним надавали їй особливу красу й завершеність. Майже обов'язковими були написи ієрогліфами. Напис часто мав віршовану форму. На картині ставився і підпис майстра, але особливою, особистою печаткою і в контраст з чоною тушшю -червоною фарбою.
Портрет Жень -у –хуа “люди” У портретному мистецтві виділяють два напрямки. Перше виходило з конфуціанської офіційної традиції соціально-етичної значущості людини, друге спиралося на даосько-буддійську філософію цінності особистості і тому прагнуло розкрити неповторні риси характеру людини.
Художники першого напряму зображували найчастіше меморіальні портрети історичних і державних діячів, високих сановників, членів їх сімей і придворних красунь.
Художники, що відносяться до другого напрямку, створювали образи поетів, пустельників, фантастичні портрети святих. Перші найчастіше працювали у кольорі, у детальної, скрупульозної манері. Другі віддавали перевагу малюванню тушшю, вдаючись інколи до легкої підсвітці, у вільній, ескізній манері.
Жао Ву Чао У китайських пейзажах як би поєднуються три світи: світ води, світ каменю і світ дерева. Їх об'єднує особлива мальовнича організація часу і простору, що є відображенням четвертого, найважливішого світу. Особливе значення надавалося зображенню води, яку шанували як "нектар богів". Шань-Шуй “гори та води”
Жао Ву Чао Згідно з легендою, фенікс став символом чистоти, тому що напоєне водою. Водоспад - символ зустрічі Неба і Землі. Він, як і дракон, виражає єдність буття і небуття. До миру води відносяться і хмари - "небесні гори". Річки, озера, струмки облагороджують Землю своїм небесним і абсолютним початком. Світ каменю спускає нас з неба на землю, хоча й камені містять небесне начало, ті що підносяться понад хмарами в гірських вершинах, і відносяться до сфери неба і води. Камені вважалися “єдністю Неба і Землі, обителлю духів".
Жао Ву Чао На основі вчення про п'ять першоелементів світу (вода, вогонь, дерево,метал,земля) китайські художники використовують пять основних кольорів: чорний,червоний, синьо-зелений, білий і жовтий.
Жао Ву Чао Чорний колір здавна вважався кольором небес, тому він є основним для давнього китайського живопису, символізує зиму і північ.
Жао Ву Чао Білий колір співвідноситься із золотом чистотою, символізує осінь і захід. Жовтий колір асоціюється із землею,праведністю. він вважається найкрасивішим, і означає центр Всесвіту. Синьо-зелені відтінки символізують весну,час, силу і енергію. Ці відтінки співвідносяться зі сходом. Червоний колір – це радість і свято,літо. Цей відтінок асоціюють з півднем.
Список використаних джерел: Назаренко Н.В., Ковальова І.О. Художня культура: Підручн.для 11 кл.загальноосвіт.навч.закл.- Харків: Оберіг,2011.- 224с.:іл. 2. http:// images.yandex.ua›китайський живопис. 3. http:// uk.wikipedia.org›wiki/Китайський_живопис 4. http:// iclub-china.com 5. http:// revolution.allbest.ru›culture 6. http:// sumno.com›news/2009/11/9/kytajskyj-zhyvopys 7. http:// prostir.museum›publications/ua?id=422 8.Ілюстрації пошукової системи Google. 9.Матеріали http://uk.wikipedia.org
Схожі презентації
Категорії