Література і музика
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розкажіть, які елементи музичної мови зазнають найбільшого розвитку у варіаціях М. Різоля. Варіації (з лат. — зміна, різновид) — музичний твір, у якому основна мелодія (тема) набуває різ- номанітних змін: мелодичних, ритмічних, ладових, темпових, динамічних, тембрових тощо.
Частівки — жартівливі пісні у формі куплетів, що виконуються на одну мелодію. Влучний жарт й весела усмішка здавна живуть у мистецтві. Якось славетна полтавська піснярка Маруся Чурай пожартувала над своїм коханим Грицем. Так з’явилася пісня «Грицю, Грицю, до роботи», яка вважається українською народною. Послухай і розучи пісню. Над якими рисами характеру вона «жартує»? Чого навчає слухачів? ГРИЦЮ, ГРИЦЮ, ДО РОБОТИ Українська народна жартівлива пісня 1. — Грицю, Грицю, до роботи! — в Гриця порвані чоботи. — Грицю, Грицю, до телят! — в Гриця ніженьки болять. 2. — Грицю, Грицю, молотити! — Гриць нездужає робити. — Грицю, Грицю, врубай дров! — Кахи-кахи! Нездоров! 3. — Грицю, Грицю, роби хліб! — Кахи-кахи! Щось захрип! — Грицю, Грицю, іди їсти! — Ой, чекайте, де б тут сісти?!
Частушки из к\ф “Свадьба в Малиновке” А колись жодне свято не відбувалося без частівок. Виконавці по черзі виходили у коло й у коротеньких веселих куплетах висміювали ледарів і нероб, боягузів та брехунів, жадібних і злих людей. А «герої» частівок впізнавали себе й намагалися стати кращими. Ти, напевне, знаєш чимало таких веселих пісень-жартів. Деякі з них присвячено школі та школярам:
Частівки про школу Подзвонив дзвінок з уроків І я сходами промчав. Вниз дивлюсь, а там директор Мною збитий вже лежав. Повідомлення для Вас, Наш міністр освіти. Від шкільних щоденних мук Ми ще не привиті. Хай міністр здоров’я Розробить вакцину, Щоб достатньо стало сили В кожної дитини. Щоб уроки ми сприймали, З пам’яттю проблем не мали. Після школи на гуртки Ми ходили б залюбки. Вдома мамам помагали І Д/З не забували, На мультфільми й відпочинок, Щоб знайшлася хоча б година. І ходить на тренування Кожен тепер мусить, Бо портфель такий важкучий Спину вже замучив. Герої ми усі завзяті Це зрозуміло всім само. Шкода не вміємо писати, — Тому автограф не дамо. Навчатись на відмінно Ми будемо віднині. Батькам своїм на радість, На славу Україні! Джерело: http://klasnaocinka.com.ua
Родіон Щедрін. «Пустотливі частівки» Про що вони розповідають? Яка їхня музика? Поміркуй, чи можуть інструментальні твори мати жартівливий характер. На згадку про народні пісеньки-жарти російський композитор родіон Щедрін написав твір «Пустотливі частівки». У ньому веселі кумедні історії розпові- дають не співаки, а інструменти оркестру. Послухай музику. Яка її мова: мелодія, ритм, лад, темп, тембр? Чи вдалося композитору передати жартівливий характер частівок? Якими засобами? Які інструменти звучать найбільш яскраво? Розглянь фото в’язаної картини «Частівки». Чи відтворює вона характер цього музичного жанру?
Література і музика ЯК НЕВДАХА ВИСТУПАВ — От я вчора виступав! Ви б почули, як співав! Хоч немає слуху, я горлав щодуху: до-ре-мі-фа-соль-ля-сі! Голос мій почули всі! А скінчив — що сталось! З місць усі зірвались, сцену ледь не рознесли, а мене вхопили — аж на вулицю несли і вже там... набили! Прочитай вірш українського поета Грицька Бойка. Чи можна назвати його жартівливим? Як ти вважаєш, чи успішно виступив співак? Що він зробив неправильно? Поміркуй, які рядки вірша слід читати із захопленою, а які — з сумною інтонацією. Знайди інші жартівливі твори про музикантів.
Схожі презентації
Категорії