X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Скульптори Античності. Пракситель

Завантажити презентацію

Скульптори Античності. Пракситель

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Скульптори Античності. Пракситель

Слайд 2

Біографія Пракситель (грец. Πραξιτέλης) - давньогрецький скульптор IV століття до н. е. Пракситель, який, як вважається, був сином афінського скульптора Кефісодота, народився в Афінах близько 390 р. до н. е. Найпізніша згадка імені Праксителя пов'язано з його роботами в Ефесі, які ще не були завершені в 334 році до н. е., коли в Малій Азії з'явився Олександр Македонський. Скульптор був представником пізньої класики. Передбачуваний автор знаменитих пісень «Гермес з немовлям Діонісом» і «Аполлон, що вбиває ящірку». Більшість робіт Праксителя відомі за римськими копіями або по описах античних авторів. Скульптури Праксителя розфарбовував афінський художник Нікій.

Слайд 3

Роботи автора Є вагомі підстави вважати одним з найбільш ранніх у творчості Праксителя серед відомих нам творів статую – Сатир, який наливає вино. Статуя була зроблена з бронзи. До раннього періоду творчості скульптора належать також дві статуї Ерота, виконані для Феспій і Парій. На думку більшості дослідників, копією феспійского Ерота є статуя, знайдена на Палатині і тепер зберігається в Луврі. До скульптури, зробленої для Парій можливо, є статуя Ерота Боргезе. Більш пізньою роботою скульптора є статуя Аполлона Савкотрона(тобто «Аполлон, що вбиває ящура) виконана у бронзі.

Слайд 4

Пракситель. Сатир, який наливає вино. Римська копія. IV в. до н.е. Берлін. Пракситель Сатир, який наливає вино Оригінал

Слайд 5

Ерот («Геній Боргезе») Аполлон, що вбиває ящірку Мармур. Лувр, Париж

Слайд 6

Жодному скульптору не вдавалося досягти більшої досконалості в передачі як грації тіла , так і тонкої гармонії духу , ніж Праксителю . Створена ним статуя Афродіти Кнідськой вважалася в давнину не тільки його кращим творінням , але і кращою статуєю всіх часів. Відповідно до джерел , до образу Афродіти скульптор звертався кілька разів. Першою з цих робіт була , мабуть , статуя , яку він створив для Феспій. Дослідники вважають , що близькою до цієї скульптури є зараз в Луврі Афродіта з Арля . Богиня зображена напівоголеною . Якими були дві наступні Афродіти , ми не знаємо. Відомо лише , що одна з цих скульптур , що знаходилася в Римі , була зроблена з бронзи. Найбільша слава дісталася двом останнім Афродітам Праксителя - Коській і Кнідськїй . Від Афродіти з острова Кос до нас дійшли тільки репродукції на монетах. З них видно , що богиня була зображена одягненою , з довгим волоссям , що падали на плечі , з вінком на голові і з намистом на шиї. Афродіта Кнідська стала першим в давньогрецькому мистецтві монументальним зображенням повністю оголеної жіночої фігури, і тому вона була неприйнята жителями Коса, для яких власне і призначалася, після чого її купили городяни сусіднього Кніда, що поступово почало сприяти розвитку міста. Ось як Пліній Старший пише про статую: “Багато людей прибували в Кнід тільки заради того, щоб її побачити”. Афродіта була встановлена у храмі просто неба, доступна для огляду з усіх боків. Оригінал Кнідської Афродіти був зроблений з мармуру. Скласти уявлення про неї можна на основі кнідських монет. На монетах богиня зображена абсолютно голою . Її одяг кинутий на ,стоячу ліворуч, гідру. Оголене жіноче тіло зрідка ставало предметом скульптурного зображення і раніше , проте Пракситель став першим скульптором , який створив монументальне зображення оголеної богині . Передбачається , що статуя була створена у відносно ранній період діяльності майстра. Афродіти майстра

Слайд 7

Афродіта Кнідська(“Венера Колонна”) Італія, Рим 1 половина 2 ст. н.е. Римська копія з роботи Праксителя Мармур висота  2,04 м Венера Колонна - краща з чотирьох Венер, подарованих в 1783 році Папі Пію VI Доном Філіппо Джузеппе Колона (1760-1818 рр.) У 19 столітті була задрапірована знизу і експонувалася в такому вигляді до 1932 року. В даний час - одна з найвідоміших і, на думку деяких дослідників, найбільш близька до оригіналу римська копія Афродіти Кнідської роботи Праксителя.

Слайд 8

Греція, Афіни, Національний археологічний музей 1 століття н. е.. (?) Автор невідомий Мармур Знайдена на Римській агори в Афінах Припускають, що саме ця голова має найбільшу портретну схожість із знаменитою Афродітою Кнідською. Що послужило приводом для цього, не зрозуміло, може бути те, що куди краще володіти головою Афродіти Кнідської, ніж невідомою. Але якщо підтримати це припущення, то ми бачимо обличчя Фріни - натурниці Праксителя. У ранньохристиянську епоху була «прикрашена» хрестом на лобі,що видно на голові

Слайд 9

Копія Афродіти Кнідської на Віллі Адріана

Слайд 10

Афродіта із Арля Гіметский мармур Лувр, Париж висота 1,94 м Голова Кауфмана Лувр

Слайд 11

Глиптотека в Мюнхені 1 ст. до н. е.. (оригінал 4 ст. до н. е..) Римська копія Мармур висота 1,52м

Слайд 12

Розвинений стиль Праксителя проявився в статуї Гермеса , ймовірний оригінал якої був знайдений при розкопках в Олімпії в 1877 році. Праксителя цікавила особлива чарівність мрійливого настрою, який він умів вкладати у свої статуї шляхом додання м'якої плавності їхнім рухам і надзвичайним трактуванням оголеного тіла. Знайдена статуя Гермеса зроблена з мармуру - матеріалу , з якого Пракситель вмів витягти особливу прозорість , ніжність і багатство півтонів . За стилістичними ознаками скульптура може бути віднесена приблизно до 40-их років IV століття до н. е. . Статуя зображує зупиненого для відпочинку Гермеса , притулившись до стовбура дерева, який грає з маленьким Діонисом . До періоду розквіту стилю Праксителя належить оригінал статуї відпочиваючого Сатира . Скульптура перебувала в Римі. Ймовірно , вона була зроблена з мармуру. Оригінал Праксителя

Слайд 13

«Гермес з немовлям Діонісом » або « Гермес Олімпійський» - елліністична статуя з паросского мармуру , виявлена Ернстом Курцом в 1877 році при розкопках храму Гери в Олімпії. Висота фігури Гермеса - 212 см , з п'єдесталом - 370 см. На підставі записів Павсанія можна свідчити про те , що в храмі Гери стояла фігура Гермеса роботи Праксителя. Навіть якщо допустити авторство Праксителя , статуя в давнину не відносилася до числа знаменитих , бо копії її невідомі ( хоча подальшу еволюцію того ж типу , можливо , представляє « Гермес Бельведерский »). Статуя знаходиться в зборах Археологічного музею Олімпії. Кінцівки фігур Гермеса і Діоніса частково втрачені; на волоссі Гермеса збереглися сліди кіноварного покриття. Пракситель. Гермес з немовлям Діонісом Оригінал

Слайд 14

Пракситель. Відпочиваючий сатир. Близько 340 р. до н.е. Римська копія. Рим. Капітолійський музей Відпочивалючийсатир (деталь). Каррарський мармур. Римська робота першої половини II ст. н. е.. за оригіналом Праксителя першої половини IV в. до н. е.. Санта-Марія-Капуа-Ветере, Археологічний музей античної Капуї.

Слайд 15

Кілька разів Пракситель зображував Артеміду . В її святилищі біля міста Антікіри перебувала створена Праксителем скульптура богині , яка зображала її , судячи по місцевим монетам , в короткому хітоні , з факелом в руці. Більше відомо про статую Артеміди Брауроніі , що містилася в афінському святилищі богині . Відома точна дата створення цієї скульптури - 345 рік до н . е. . Висока ймовірність того , що її копією є статуя, що зберігається в Луврі Артеміда з Габій . За часом створення статуя Артеміди Брауроніі близька до олімпійського Гермеса . Ймовірно , до пізнього періоду діяльності Праксителя відноситься третя з створених ним скульптур Артеміди. Ця статуя перебувала в святилище Літо , в Мантінеї, разом зі статуями Аполлона і Літо . Жодної копії її досі знайти не вдалося. Проте вдалося знайти частину бази цих статуй. На одній з трьох знайдених в Мантінеї її рельєфних плит зображений сидячий Аполлон з лірою , навпроти нього - Марсій , який грає на флейтах , між ними - скіфський раб , готовий покарати Марсія за виклик богу . На кожній з двох інших плит зображені по три музи - судячи з усього , не вистачає ще однієї плити з трьома музами . Передбачається , що рельєфи виконані кимось із помічників Праксителя за його ескізами . Артеміда. Музи в Мантинеї

Слайд 16

Пракситель. Артеміда з Габій. IV в. до н.е. Париж, Лувр.

Слайд 17

Аполлон і Марсій на рельєфній плиті з Мантінеї

Слайд 18

Музи. Рельєфна плита з Мантінеї

Слайд 19

Музи. Рельєфна плита з Мантінеї

Слайд 20

Марафонський юнак - давньогрецька бронзова статуя , виловлена рибалками з Марафонської затоки в 1925 році, що поповнила збори Національного археологічного музею Афін. Передбачається , що на ній зображений Гермес , хоча будь-які атрибути цього бога відсутні. М'яко опрацьована мускулатура і розслаблене положення контрапоста видають вплив Праксителя . Припіднятою правою рукою фігура спиралася на стіну , якої нині не існує. Статуя датується останньою чвертю IV століття до н. е. . Поза юнака знаходить аналоги в мистецтві Стародавнього Риму ( мармурові зображення сатирів , що розливають вино) . Марафонський юнак

Слайд 21

Цікаві факти про Праксителя На честь Праксителя названий кратер на планеті Меркурій. Джерела повідомляють, що Праксителем були створені дві портретні статуї гетери Фріни. Можливий час їх створення - між 345 і 338 роками до н. е.. Афродіта Кнідська користувалася такою славою і так часто копіювалася, що про неї навіть розповідали анекдот, який ліг в основу епіграми: Бачучи Кіприду на Кніді, Кіприда сором'язливо сказала: «Горе мені, де ж голий бачив Пракситель мене?» Як пишуть класики , Пракситель використовував в якості моделі свою кохану , гетеру Фріну . Це було блюзнірством. Оратор Євфій (Євтіас ), її відкинутий шанувальник , звинуватив гетеру в безбожництві ( 340 рік до н . Е. . ) . Захисником був знаменитий оратор Гиперид . Побачивши , що його мова не виробляє на суд особливого враження , він зірвав з Фріни її одяг (за іншими текстам , оголивши тільки до пояса або одяг скинула сама по знаку захисника ) . Краса жінки справила таке враження на суддів , що її виправдали - адже , згідно грецьким уявленням про прекрасне , настільки досконале тіло не могло приховувати недосконалу душу (концепція калокагатии )

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура