X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Романтизм у царині мистецтва

Завантажити презентацію

Романтизм у царині мистецтва

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

урок світової літератури 9 клас Автор : Вегерінська Світлана Яківна

Слайд 2

Інструкція: Щире слово-побажання має бути лише одне, у родовому відмінку. Воно подарує нам заряд бадьорості на сьогоднішній день. *

Слайд 3

Проблемні запитання: Про який період історії йдеться в розмові? Як ви розумієте слова “романтик”, “романтизм”? *

Слайд 4

У царині мистецтва романтизм призвів до справжньої революції, докорінно оновивши художню теорію і практику, проголосивши вищими цінностями свободу особистості й вільну від будь - яких пут творчість, поезію і правду. Д.Наливайко В одній миттєвості бачити вічність, у піщині – величезний світ, в одній жменьці – безмежність, у чашечці квітки – небо. В.Блейк *

Слайд 5

Завдання кореспондентам «Історичного відділення»: Дослідити, які історичні та філософські чинники вплинули на появу романтизму. Назвати хронологічні рамки доби романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Літературного відділення»: Дослідити, які жанри, герої з’явилися в епоху романтизму. Назвати найвизначніших представників романтизму в літературі світу та України. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, які риси романтизму відобразилися у живописі. Назвати найвизначніших представників образотворчого мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, яку роль відігравала музика у житті романтиків. Назвати найвизначніших представників музичного мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. *

Слайд 6

*

Слайд 7

*

Слайд 8

Створив тип «байронічного» героя: розчарований індивідуаліст, самотній, невизнаний людьми страждалець, що трагічно переживає суперечку зі світом та власну двоякість. *

Слайд 9

Эдгар Аллан По * Виктор Гюго Фенимор Купер Вальтер Скотт

Слайд 10

* Франсиско Хосе де Гойя «Капрічос» № 43

Слайд 11

* ЖЕРИКО Теодор (1791-1824)

Слайд 12

* ДЕЛАКРУА Эжен Свобода на барикадах. 1830 р. Лувр. Париж.

Слайд 13

*

Слайд 14

* Ф. Шуберт Роберт Шуман Эжен Делакруа. Фредерік Шопен. Эжен Делакруа. Портрет Паганіні.

Слайд 15

* Композитор Михайло Іванович Глінка Сцена із опери «Руслан і Людмила».

Слайд 16

* Проблемне запитання: Що спільного в усіх названих видах мистецтва?

Слайд 17

* .Теорія літератури Романтизм – напрям у літературі та мистецтві першої чверті ХІХ століття, який характеризувався зображенням ідеальних героїв і високих почуттів. Суть романтизму: незвичайні герої в незвичайних обставинах

Слайд 18

* Ознаки романтизму переважання суб'єктивного начала: акцент не на зображенні, а на вираженні почуттів, мрій, настроїв; заглибленість у внутрішній світ особистості; людина — найвища цінність, їй властива «внутрішня безкінечність», здатність до творення нових світів й одухотворення дійсності; світ — не статична довершена система, а живе й рухливе ціле; людина і світ сповнені нерозгаданих таємниць (звідси — стихія таємничого, містики, ірраціонального); наявність двох світів — дійсного (реального) та ідеального (уявного); неприйняття буденної реальності й водночас опанування (одухотворення) дійсності через внутрішнє «я»; возвеличення творчої уяви і свободи митця; культ природи, що є прикладом розмаїтого у своїх проявах буття, гармонії, цілісності;

Слайд 19

* Ознаки романтизму інтерес до минулого, народної творчості, міфології; незвичайність головного героя, що вирізняється з-поміж свого оточення, його схильність до рефлексії, заглиблення у власний внутрішній світ, до пошуку гармонії з природою та світом; утвердження високих ідеалів (свободи, кохання, гармонії зі світом та ін.); пафос — піднесений або критичний (романтики оспівували особистість та загально людські цінності, водночас вони викривали романтичними засобами вади суспільства); характерні художні прийоми романтизму: символіка, контраст, гротеск, іронія, алегорія та ін.; яскрава, барвиста мова, що відповідає сильним пристрастям, могутнім характерам, драматичним конфліктам.

Слайд 20

* Літературний диктант «Впіймай помилку» Хронологічні рамки романтизму — кінець XVIІІ — поч. ХІХст. Романтизм — перший за часом виникнення художній напрям. Теоретики романтизму проголошували зберегти правила та норми класицизму. З Просвітництва романтики запозичили ідею «природної людини» та проголошення її права на сво боду. Представниками романтизму були Й.В.Ґете, Ф.Шиллер, Вольтер. На розвиток романтизму значний вплив мала ідеалістична філософія Ф.Шеллінга, І. Канта, Й.Г.Гердера. Розрізняють два типи романтичних героїв: мрійник та бунтар. Вічні образи не займають чільного місця в літературі романтизму. Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело — великі художники доби романтизму. Є.Гребінка, В.Забіла, М.Максимович, М.ІІІашкевич — відомі романтики в українській літературі. Романтики обстоювали свободу особистості як основу життя, виступали за щирі людські стосунки і проти лицемірства, фальші, насильства. Рух романтизму розпочався в Італії.

Слайд 21

* Вже почалось, мабуть, майбутнє Оце, либонь, вже почалось... Не забувайте незабутнє, Воно вже інеєм взялось. І не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі, Не проміняйте неповторне На сто ерзаців у собі. Л.Костенко

Слайд 22

* Домашнє завдання Для всіх учнів: 1.Опрацювати матеріал уроку за підручником. 2. Прочитати казку-новелу Е.Т.А.Гофмана «Крихітка Цахес». Для творчих груп: 1.Підготувати інтерв’ю з письменником. 2.Підготувати презентацію про життя і творчість Е.Т.А.Гофмана.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура