Художня культура
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Російський живопис Історичний живопис (І. Рєпін, В. Суриков, В. Васнецов). Виконали Учениці групи ✓11 Можаровська Н Лось Мальвіна
Рєпін Ілля Юхимович (1844 1930 рр.) Рєпін член групи «передвижників», товариства молодих художників, які порвали з академічними канонами й стали прихильниками реалістичного напряму (реалізм) у російському живописі. «Передвижники», прагнучи своєю творчістю служити народу, улаштовували пересувні художні виставки. Поряд із картинами на сучасні теми велике місце у творчості Рєпіна займав історичний живопис. Художника в історії насамперед цікавили сильні людські характери, зіткнення пристрастей, патетика почуттів, що знаходить вираження в яскравій експресії обличчя, драматичних конфліктах. Картини Рєпіна на історичну тематику широко відомі це «Царівна Софія Олексіївна» (1879), «Іван Грозний і син його Іван» (1881 1885), «Запорожці» (1878 1891).
Царівна Софія Олексіївна. 1879, Державна Третьяковська галерея По суті це портрет-картина. Софія цікавила Рєпіна як людина сильного, неприборканого характеру. Рєпін зобразив Софію в келії Новодівочого монастиря, куди її було увʼязнено в 1697 році за організацію змови й участь у стрілецькому заколоті, спрямованому проти Петра I.
Запорожці, що пишуть листа турецькому султанові. 1890 1891, Державна Третьяковська галерея Це полотно належить до числа найвизначніших творів історичного живопису Рєпіна й у той же час є одним із найбільш народних його творінь.
Василь Іванович Суриков живописець, майстер історичної картини (1848–1916) Уже під час навчання в Академії Суриков виявляє цікавість до історичного живопису. Багатоукладність російської дійсності, де, поряд із суспільними силами нової буржуазної формації, існували шари, що зберігали вірність патріархальним традиціям, які сягають корінням допетровської Русі, відіграла велику роль у формуванні такого виняткового явища, як історична картина Сурикова.
Ранок стрілецької страти. 1881, Державна Третьяковська Галерея Перше велике полотно Сурикова на тему вітчизняної історії, звернене до подій епохи Петра I.
Меншиков у Березові. 1883, Державна Третьяковська Галерея На картині показаний сподвижник Петра в опалі.
Бояриня Морозова. 1887, Державна Третьяковська Галерея Вершина творчості Сурикова, його чудової живописної майстерності. В основу сюжету був покладений епізод із XVII сторіччя: церковні реформи, проведені патріархом Никоном, що розкололи церкву й суспільство надвоє. Уряд жорстоко пригнічував роскольницький рух. Переслідувань зазнала й бояриня Феодосія Прокопівна Морозова.
В. М. Васнецов (1848–1926) Чудовий майстер епічного й історичного жанру. Мистецтво Васнецова вийшло з джерел, що починаються з глибини народного життя. Російська природа, життя народу, його історія основні теми в живописі художника.
Альонушка. 1881, Державна Третьяковська галерея Навмисне творення властиве пейзажному образу у цій картині. Це проявляється в малюнку дрібного тремтливого листя осик, у перегуку цього малюнка з візерунком Альонушчиного плаття, нарешті, у такій зворушливій деталі, як розташовані колом на гілці над головою Альонушки ластівки, що немов радяться про те, як допомогти їй у біді, у всьому цьому позначається намір художника через пейзаж виразити певні емоції.
Богатирі. 1898, Державна Третьяковська галерея Улюблені герої російського билинного епосу Добриня Микитич, Ілля Муромець, Альоша Попович представлені як воїни-охоронці, захисники рідної землі.
Історичний російський живопис кінця ХІХ ст. у творчості Рєпіна, Сурикова, Васнецова звертається до найважливіших подій національної історії, розкриває їх у всій складності, показує розуміння ролі народу в історії, прагне до психологічного розкриття образів.
Схожі презентації
Категорії