культурне життя
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку: виявити загальні закономірності та особливості розвитку культури в Україні в другій половині ХІХст.; проаналізувати стан розвиту освіти і науки; виховувати шанобливе ставлення до визначних діячів української культури другої половини ХІХ ст.
Поясніть поняття «культура». Між якими імперіями була поділена Україна у другій половині XIXст? Назвіть прізвища визначних діячів української культури першої половини ХІХст.
Відсутність національної держави та антиукраїнська політика російського та австрійського урядів, безумовно, накладали негативний відбиток на стан та розвиток культурних процесів. Українська культура продовжувала розвиватися як культура українського народу і характеризувалася величезними досягненнями в усіх її сферах.
Група 1 Документ №1 Завдання. Які чинники позитивно впливали на розвиток української культури другої половини 19ст.? Група 2 Документ №2 Завдання. Які чинники негативно впливали на розвиток української культури другої половини 19ст.?
Класичні та реальні гімназії; ремісничі, нижчі промислові, комерційні, технічні, сільськогосподарські училища.
Рік заснування Назва навчального закладу Місто 1865 Новоросійський університет Одеса 1875 Історико-філологічний інститут Ніжин 1875 Чернівецький університет Чернівці 1877 Політехнічний інститут Львів 1878 Вищі жіночі курси Київ 1885 Південноросійський технологічний інститут Харків 1897 Академія ветеринарної медицини Львів 1898 Політехнічний інститут Київ 1899 Вище гірниче училище Катеринослав
Чинники розвитку науки: загальноєвропейський прогрес в науці і техніці; розвиток промисловості після реформ 60-70-х рр. XIXст., що потребував кваліфікованих спеціалістів і нових технологій; відсутність ідеологічного забарвлення в дослідженнях; домінування філософії позитивізму, що сприяла пошуку достовірних і точних вимірів фізичних і суспільних явищ.
…Діяльність Мечникова загалом відіграла визначну роль у вивченні найнебезпечніших хвороб - чуми, правця, сифілісу, сказу і розробці методів боротьби з ними». Український і російський учений-біолог, один із основоположників еволюційної ембріології, порівняльної патології, імунології та мікробіології. Лауреат Нобелівської премії. 15.05.1845 р. – 15.07.1916 р.
І Іван Павлович Пулюй Фізик, електротехнік, учений-винахідник, громадський діяч. 02.02.1845 р. – 31.01.1918 р. «Нема більшого гонору для інтелігентного чоловіка, як берегти свою і національну честь та без нагороди вірно працювати для добра свого народу, щоб забезпечити йому кращу долю». Іван Пулюй
Вчений-хімік, який, працюючи в Харківському університеті, першим у світі став викладати фізичну хімію. 13.01.1827 р. – 13.12.1911 р. Бекетов Микола Миколайович
«Написання суцільної історії України рано стало моєю задушевною гадкою, до певної міри питанням честі своєї й свого покоління. Протягом 1897 і 1898рр. був написаний І том і при кінці 1898 року був видрукований… В Галичині сей початок історії був прийнятий з великим заінтересуванням, можна сказати, з ентузіазмом. Але на прохання про допущення до Росії відповіддю була абсолютна заборона». 29.09.1866р. – 25.11.1934 р. Професор історії, організатор української науки, політичний діяч і публіцист, голова Центральної Ради (1917-1918), академік, автор понад 2000 наукових праць.
Ім’я Грушевського, видатного українського історика. 2. Вищий навчальний заклад в Західній Україні. 3. Учений, який отримав звання Нобелівського лауреата. 4. Праця Володимира Антоновича «Бесіди про часи ……….. на Україні». 5. Історико-філологічний …………… у Ніжині. 6. Місто, де була відкрита перша бактеріологічна станція на Україні. 3. 4. 5. 1. 2. 3 4 5 1 2 6. 6
3. 4. 5. 1. 2. М К І М У Е О Н И Н Ч З С 6. Х І Н А Т О А В И Ц И Д Й Е К Ь Т Е Л Р О К У С О С В І Т А И Т Е Т
Схожі презентації
Категорії